Melyik a legértékesebb márka?
A Millward Brown médiapiaci kutatóvállalat évente teszi közzé a világ 100 legértékesebb márkáját tömörítő BrandZ Top100 listáját. Ez az egyetlen olyan márkarangsor, amely a pénzügyi eredményeken kívül a fogyasztói véleményeket is figyelembe veszi. Négy év után, az idén tért vissza a dobogó legfelső fokára a tech óriás Google, második helyre szorítva a korábban három évig listavezető Apple-t. Bekerült az első tízbe egy franchise márka is, a McDonald’s-ot (a tavalyi évhez képest egy helyet visszacsúszva) az ötödik legértékesebb márkának ítélték a világon.
A McDonald’s márkaértéke meghaladja a 85 millió dollárt, még úgy is, hogy tavalyhoz képest 5 százalékot veszített értékéből. A franchise ikon 2008 óta minden évben az első tízben végez. A legnagyobb versenytárs Subway – elsősorban a számos étteremnyitásnak köszönhetően – nyolc pozíciót előrelépve a 43. helyen zárt. A szendvicses franchise hálózat márkaértéke közel 22 milliárd dollár, ami 26 százalékos növekedés tavalyhoz képest. A gyorséttermi-óriás ”trió” harmadik tagja, a KFC szintén sikeres évet tudhat maga mögött, a közel 12 milliárd dolláros eredmény 20 százalékos javulás a tavalyi évhez képest, és nyolc helyezéssel vitte előre az étteremláncot, a 83. helyre.
Nem meglepő, hogy a legértékesebbnek ítélt márkák között a technológiai cégeket díjazták leggyakrabban. A 40 százalékos növekedés után az első helyre négy év után visszatérő Google márkaértékét 158,8 milliárd dollárban határozta meg a Millward Brown. A tech óriás első helyezéséhez kellett a végül második helyen végzett Apple bukdácsolása is, melynek márkaértéke 20 százalékkal, 147,9 milliárd dollárra csökkent. A harmadik helyet tavaly óta stabilan őrzi az IBM, az első tízben még helyet kapott a Microsoft, a Coca-Cola, a Visa, az AT&T, a Marlboro és az Amazon.
A Top100 márka összesített értéke 2014-re 310 milliárd dollárral gyarapodott és együttesen 2900 milliárd dollárt tesz ki. A 2014-es eredményekkel, a 100 legértékesebb márka értéke átlagosan 6 százalékkal, 125 milliárd dollárral, nőtt évente a 2008/09-es pénzügyi válság kirobbanása óta. Észak-Amerika és Európa feltámadó gazdaságai vezették a globális márkaérték növekedést, míg a BRIC országok (Brazília, Oroszország, India és Kína) piacai valamelyest lassultak. Mindössze 14 márka került ki a feltörekvő gazdaságokból a legjobb 100 közé, ellentétben a tavalyi 17-tel.
A 100 legértékesebb márkát tartalmazó teljes lista megtekinthető ide kattintva.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...