Franchise ötletek Párizsból
Európa legnagyobb franchise kiállítására, a francia fővárosban megrendezésre kerülő Franchise Expo-ra szegeződik most a franchise és üzleti lehetőségek iránt érdeklődők, valamint a jól ismert franchise márkák tekintete. A mostani, 33. alkalommal megrendezésre került franchise vásáron gyakorlatilag az egész világról képviseltetik magukat franchise hálózatok: azok, akik ebben az évben ellátogattak Párizsba, 25 ország 435 koncepciójával ismerkedhettek meg – a kiállítói részvétel ismét rekordot hozott.
Összesen 75 különböző ágazatot képviseltek a vásáron kiállítóként résztvevő franchise márkák, a legnagyobb arányban a hagyományos franchise szegmensnek tekintett gasztronómiát – „arányuk az összes kiállító 19 százaléka. Minden sarkon egy gyorséterem vagy kávézó koncepciójába botlik az ember” – tájékoztatott közvetlenül a párizsi expóról a PROFIT system munkatársa. „Rengeteg lehetőség közül válogathatunk, a legismertebb gyorséttermi márkáktól kezdve, mint a Burger King, Subway vagy Planet Sushi, az új, kisebb franchise-okig.”
A négynapos rendezvény utolsó napjára az idei év tendenciái is kirajzolódni látszanak. Ebben az évben viszonylag nagy arányban jelentek meg a dohányzásról leszoktató, illetve e-cigaretta kereskedelmi franchise hálózatok, mint pl. a Sunny Smoker vagy a Cig Concept. Egy másik egyértelműen ”trendi” terület a joghurt alapú termékekre építő, fagyasztott joghurt franchise-ok.
A szervezők idén a tavalyi 34 ezer főnél is magasabb látogatottsági adatokra számítanak. Az előzetes, helyszíni kutatások alapján, minden ötödik látogatót érdekelt külföldi franchise lehetőség. A kiállítók sem csak Franciaországból érkeztek, jelentős számú spanyol, holland, olasz, amerikai és kanadai koncepcióval is megismerkedhettek a látogatók, a közép- és kelet európai régióból pedig bulgár, román és lengyel márkákkal lehetett találkozni. A franchise hálózatok mellett a jogi-, pénzügyi - és franchise tanácsadókat, illetve a különböző országok franchise szövetségeit is beleértve, idén összesen 518 kiállító volt jelen Párizsban.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Interjú Baranyai Zsomborral, a Mail Boxes Etc hazai franchise átvevőjével.
Az ingatlanpiac és a gyógyszertár piac voltak a tavalyi húzó ágazatok.
A coworking irodák népszerűsége töretlen, az IWG 34 országban 156 új egységet nyitott 2019 első felében.
A napjainkban egyre jobban terjedő közösségi munkaterek új lehetőségeket kínálnak a vállalkozóknak a már sok helyen telített irodabérleti piacon.
A franchise-ban keletkező ellentétek, sokszor a generációs különbségekből adódnak, mindenki a saját céljaiért dolgozik.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.