Az idei év statisztikái
Véget ért a három napos varsói Franchise Expo, ahol több mint száz franchise hálózat igyekezett meggyőzni az ellátogatókat, hogy az ő üzletük és hozzátartozó franchise ajánlatuk a legjobb. A franchise kiállítás ismét bebizonyította, hogy az ilyen jellegű vásárokon való részvétel az egyik leghatékonyabb módja a franchise partnerek, átvevők megtalálásának. „A tavalyi expó után 4 új franchise szerződés kötöttünk meg” – mondja Artur Gaweł, a Telepizza lengyelországi igazgatója. „Idén még nagyobb elvárásokkal érkeztünk, ugyanis most elsősorban nem a két leghíresebb városból (Varsó és Krakkó) kerestünk partnereket. Sikeresnek érezzük az elmúlt három napot, rengeteg kisebb-nagyobb városból érkeztek érdeklődök, akik közül már többel el is indult a csatlakozási folyamat. Partnereink leginkább a 30-40 éves korosztályból kerülnek ki, ugyanis általában ők rendelkeznek a befektetéshez szükséges megtakarításokkal.”
Érdekesség, hogy a rengeteg - egy helyszínen összpontosuló - franchise ajánlatok hatására sok látogató, vállalkozó változtatta meg eredeti elképzelését. „Én személy szerint azért érkeztem a Kultúrpalotába, hogy a különböző ruházati márkák ajánlatait hasonlítsam össze. Az expó óta tudom, hogy az Amelie parfüméria és illatszer hálózat, illetve egy cigaretta automatákat működtető hálózat ajánlatai a legtesthezállóbbak számomra” – osztotta meg tapasztalatait Artur Tokarski Varsóból.
Az idei expóra minden tizedik kiállító a pénzügyi szektorból érkezett, bőven lehetett válogatni bankok, biztosítók és hitelügynökségek ajánlatai közül. A látogatók – a döntés meghozása előtt – könnyedén összehasonlíthatták a hasonló profilú cégek ajánlatait. „Már tárgyaltam is a BPH és BZ WBK bankok képviselőivel, valamint a Fines hitelügynökséggel is. A Fines előnye, hogy több bank ajánlatát is közvetítik, viszont egy bank exkluzív termékeinek értékesítése magasabb árrést jelent. Mindenképp átgondolom a lehetőségeket, majd ezt követően felveszem a kapcsolatot a kiválasztott céggel” – avatott be minket Anna Zamojska Poznanból.
Ismét rekordot döntött a vásár kapcsolódó programján, a franchise oktatáson és fórumon résztvevő jelenlegi és leendő vállalkozók száma. |
A franchise átadók becslései, tapasztalatai alapján nem csak az üzleti találkozók száma növekszik évről évre, de a tényleges franchise szerződéskötéseké is. „Tavaly kb. 80 érdeklődővel tárgyaltunk, akik közül minden tizedik döntött úgy, hogy megkezdi velünk az együttműködést. Gyakran előfordul az is, hogy az a személy, akivel elsőre kapcsolatba kerültünk az expón, csak egy-két év múlva tér vissza hozzánk. Nekik egy kis időre van szükségük, hogy belevágjanak saját vállalkozásukba” – mondta el az Intermarché ügyvezetője, Dorota Trajder.
A franchise expón idén a szokásosnál jóval kisebb arányban vettek részt magyar vagy magyar gyökerű hálózatok, hazánkat a Fornetti lengyelországi mester partnere és a nemzetközi franchise tanácsadó csoport, a PROFIT system magyarországi munkatársai képviselték az eseményen.
Ahogy azt korábban megírtuk, nem a varsói volt az egyetlen nemzetközi franchise esemény a hónapban, október elején került megrendezésre Kelet-Európa legnagyobb franchise vására, a BuyBrand Expo is. Az orosz fővárosban megrendezésre került kiállítás és vásár is több ezer érdeklődőt vonzott, kiállítóként pedig több mint 40 hálózat érkezett a világ minden tájáról: Franciaország, Olaszország, USA, Lengyelország, Kazahsztán, Oroszország, Ukrajna és még sokan mások.
A varsói expóhoz hasonlóan a BuyBrand expón is rendeztek kísérő programokat a franchise kiállítás mellett, így volt szakmai fórum, kerekasztal beszélgetések, franchise oktatás, szemináriumok és konferenciák is. |
A Franchising.hu portál gratulál magyar és külföldi kollégáinak sikeres részvételükért a régió két legjelentősebb kiállításán.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...