International Franchise and Branding Exhibition 2012

A Romániai Franchise Szövetség által szervezett expo ezúttal 2012. május 17-18 között várja az érdeklődőket a Sala Palatului-ban. Az előző évben több mint 45 kiállító vett részt az eseményen, melynek elsődleges célja, hogy támogassa a sikeres román vállalkozások fejlődését, erősítse az exportot, valamint arra buzdítsa a román vállalkozókat, hogy vegyék számításba a határon túli terjeszkedés lehetőségét. Emellett, a kiállítás remek alkalmat biztosít, hogy a résztvevők kapcsolatot teremtsenek nemzetközi vállalatok képviselőivel.
A Gazdasági Minisztérium lesz az idei IFBE fővédnöke. A rendezvénnyel párhuzamosan a Romániában és a régió országaiban tevékenykedő franchise vállalatok kilátásaival kapcsolatos kérdések is megvitatásra kerülnek kerekasztal beszélgetés keretében, melyen a Nemzetközi Franchise Tanács, az Európai Franchise Szövetség, és a Fekete-tenger Franchise Szövetség képviselői is részt vesznek.
Becslések szerint Romániában több mint 350 franchise vállalat működik és a piac 10%-al növekszik évente. Jelenleg olyan magyar tulajdonú vállalatok vannak jelen a román piacon, mint a Fornetti, a Diego, vagy a MOL. A kiállítók között lesz a Profit System szaktanácsadó cég is, amely segítségére lehet a román piacon megjelenni kívánó magyar márkáknak. Csábító lehet a magyar beruházóknak, hogy az ország lakossága csaknem kétszerese Magyarországénak – mondta Calin Karinna, a Profit System Románia igazgatója.
Romániában a franchise cégek kétharmadánál (65,4 %) kevesebb, mint 10 ezer eurós beruházás szükségeltetik az induláshoz, míg minden ötödik vállalkozás 10-30 ezer eurós befektetést igényel. A legismertebb román franchise a fényforrásokkal foglalkozó Startonight, melynek üzletei megtalálhatóak 42 országban.
(pcs)
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Interjú Baranyai Zsomborral, a Mail Boxes Etc hazai franchise átvevőjével.
Az ingatlanpiac és a gyógyszertár piac voltak a tavalyi húzó ágazatok.
A coworking irodák népszerűsége töretlen, az IWG 34 országban 156 új egységet nyitott 2019 első felében.
A napjainkban egyre jobban terjedő közösségi munkaterek új lehetőségeket kínálnak a vállalkozóknak a már sok helyen telített irodabérleti piacon.
A franchise-ban keletkező ellentétek, sokszor a generációs különbségekből adódnak, mindenki a saját céljaiért dolgozik.
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Magyarországon is elérhetővé tette franchise koncepcióját az amerikai székhelyű Popeyes Louisiana Kitchen csirkés gyorsétterem lánc.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az elmúlt két évben a DODO szinte teljes egészében franchise-alapú működésre állt át Magyarországon: míg 2023 augusztusában 50%-os volt a franchise-partnerek aránya, ezt az értéket mostanra sikerült megduplázni.
Spanyol gasztro-óriással a háttérben már a szomszédban jár az amerikai pizzérialánc. A magyarországi mester franchise jog is elkelt.