International Franchise and Branding Exhibition 2012
A Romániai Franchise Szövetség által szervezett expo ezúttal 2012. május 17-18 között várja az érdeklődőket a Sala Palatului-ban. Az előző évben több mint 45 kiállító vett részt az eseményen, melynek elsődleges célja, hogy támogassa a sikeres román vállalkozások fejlődését, erősítse az exportot, valamint arra buzdítsa a román vállalkozókat, hogy vegyék számításba a határon túli terjeszkedés lehetőségét. Emellett, a kiállítás remek alkalmat biztosít, hogy a résztvevők kapcsolatot teremtsenek nemzetközi vállalatok képviselőivel.
A Gazdasági Minisztérium lesz az idei IFBE fővédnöke. A rendezvénnyel párhuzamosan a Romániában és a régió országaiban tevékenykedő franchise vállalatok kilátásaival kapcsolatos kérdések is megvitatásra kerülnek kerekasztal beszélgetés keretében, melyen a Nemzetközi Franchise Tanács, az Európai Franchise Szövetség, és a Fekete-tenger Franchise Szövetség képviselői is részt vesznek.
Becslések szerint Romániában több mint 350 franchise vállalat működik és a piac 10%-al növekszik évente. Jelenleg olyan magyar tulajdonú vállalatok vannak jelen a román piacon, mint a Fornetti, a Diego, vagy a MOL. A kiállítók között lesz a Profit System szaktanácsadó cég is, amely segítségére lehet a román piacon megjelenni kívánó magyar márkáknak. Csábító lehet a magyar beruházóknak, hogy az ország lakossága csaknem kétszerese Magyarországénak – mondta Calin Karinna, a Profit System Románia igazgatója.
Romániában a franchise cégek kétharmadánál (65,4 %) kevesebb, mint 10 ezer eurós beruházás szükségeltetik az induláshoz, míg minden ötödik vállalkozás 10-30 ezer eurós befektetést igényel. A legismertebb román franchise a fényforrásokkal foglalkozó Startonight, melynek üzletei megtalálhatóak 42 országban.
(pcs)BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Interjú Baranyai Zsomborral, a Mail Boxes Etc hazai franchise átvevőjével.
Az ingatlanpiac és a gyógyszertár piac voltak a tavalyi húzó ágazatok.
A coworking irodák népszerűsége töretlen, az IWG 34 országban 156 új egységet nyitott 2019 első felében.
A napjainkban egyre jobban terjedő közösségi munkaterek új lehetőségeket kínálnak a vállalkozóknak a már sok helyen telített irodabérleti piacon.
A franchise-ban keletkező ellentétek, sokszor a generációs különbségekből adódnak, mindenki a saját céljaiért dolgozik.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Még olyan óriások is, mint a közel 40.000 egységgel rendelkező McDonald's sem sikeres minden piacon. Összegyűjtöttünk 10 olyan országot, ahol valamilyen oknál fogva nem tudott gyökeret verni az amerikai franchise.