Megkezdődtek Közép - és Kelet Európa legnagyobb franchise rendezvényének előkészületei. A Franchise Expo 2013 idén a lengyelországi PROFIT system szervezésében október 17-19. között kerül megrendezésre Varsóban. Az előzetes felmérések alapján a tavalyi kiállítói létszám 20 százalékos növekedésére, azaz több mint 120 vállalat részvételére számítanak idén a szervezők. Az elmúlt évek tapasztalatai azt mutatják, hogy a franchise vásár kiváló lehetőséget biztosít arra, hogy a külföldi piacok felé nyitó hálózatok személyes kapcsolatba kerüljenek azokkal a vállalkozókkal, akik franchise rendszerben indítanának saját vállalkozást vagy fejlesztenék már meglévő üzletüket.
A tavalyi rekord számú 7000 érdeklődő után, a rendezők idén már 8000 franchise jog megvásárlásában érdekelt látogatót várnak a háromnapos rendezvényre. „Ez az egyetlen olyan esemény az évben, amikor ilyen nagyszámban gyűlnek össze egy helyen franchise rendszergazdák és potenciális a franchise partnerek, akiket érdekel saját vállalkozásuk beindítása, fejlesztése vagy a kapcsolódó franchise-nak szentelt programok, előadássorozatok” – mondta el Arkadiusz Słodkowski, a rendező PROFIT system igazgatósági tagja.
Mint minden évben, várhatóan idén is az étterem szektor képviselői lesznek jelen a legnagyobb számban. A nagy hálózatok, mint a McDonald’s, a Subway vagy a Telepizza mellett sok „fiatal” koncepcióval is találkozhatnak a kilátogatók. A vendéglátás mellett persze idén is a legkülönfélébb szegmensekben tevékenykedő hálózatok franchise ajánlatai közül lehet majd válogatni, az egészség- és szépségápolástól kezdve, a divatáruházakon át a bankokig. A kiállítókat elsősorban Lengyelországból és Közép Európából (Magyarország, Cseh Köztársaság, Szlovákia, Ausztria) várják a szervezők, de jelen lesz több észak-amerikai, ausztrál és nyugat-európai koncepció is.
Ágazattól függetlenül a külföldi nyitásban érdekelt magyarországi cégek számára Lengyelország egy remek felvevő piacot jelent, amit jól mutat, hogy a hazai koncepciók második legnépszerűbb célállomását jelenti a 40 milliós piac. A varsói expó pedig jó lehetőség a helyi viszonyokat jól ismerő üzleti partnerek és franchise átvevők megtalálásához.
„Az expó optimális környezetet teremt arra, hogy új üzletfelekkel ismerkedjünk meg. Egyre több olyan átvevő-jelölt van tudatában a varsói kiállításnak, akik pontosan tudják, hogy mit keresnek, és konkrét kérdésekkel készülnek.” - Monika Dabrowska, a McDonald’s lengyelországi hálózatának franchise menedzsere.
További információkért látogasson el a rendezvény honlapjára vagy vegye fel a kapcsolatot a PROFIT system magyarországi munkatársaival.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Interjú Baranyai Zsomborral, a Mail Boxes Etc hazai franchise átvevőjével.
Az ingatlanpiac és a gyógyszertár piac voltak a tavalyi húzó ágazatok.
A coworking irodák népszerűsége töretlen, az IWG 34 országban 156 új egységet nyitott 2019 első felében.
A napjainkban egyre jobban terjedő közösségi munkaterek új lehetőségeket kínálnak a vállalkozóknak a már sok helyen telített irodabérleti piacon.
A franchise-ban keletkező ellentétek, sokszor a generációs különbségekből adódnak, mindenki a saját céljaiért dolgozik.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.