Szombat
2013.04.06.
Nemrég befejeződött a legnagyobb európai franchise kiállítás és vásár Párizsban. Nézzük, mit mondanak a számok.
 

Az idén 32. alkalommal megrendezett Franchise Fair Párizs (Franchise Expo Párizs) rendezvényen összesen 509 kiállító vett részt: 426 franchise partnerét kereső hálózat és 83 jogi- , pénzügyi - és franchise tanácsadó, illetve különböző országok franchise szövetségei, mint a francia (FFF - Federation Francaise de la Franchise), az európai (EFF – European Franchise Federation), a spanyol (AEF - Spanyol Franchise Szövetség) vagy a kanadai (Canadian Franchise Association).

A legtöbb franchise koncepció (437) természetesen Franciaországból érkezett, hiszen a párizsi vásár alapvetően a francia lehetőségek bemutatására lett kitalálva a nemzetközi vállalkozók és befektetők számára. A több mint három évtizedes megrendezés alatt azonban egyre nagyobb számban jelennek meg külföldi márkák is, idén érkeztek kiállítók Olaszországból (15 db), Spanyolországból (14) és Belgiumból (11). Öt-öt franchise lehetőséget bemutattak amerikai, kanadai és brit hálózatok is, de képviseltették magukat dán, monacói, svájci, tajvani, román, német, holland, szingapúri, kínai, tunéziai, ciprusi és lengyel rendszerek is.

Meg kell jegyezni, hogy a Magyarországot (ahonnan tavaly ugyan igen, de idén egy hálózat sem érkezett) is magába ölelő közép-kelet-európai régióból mindössze egy lengyel és egy román kiállító érkezett. Ez a tény arra enged következtetni, hogy Európa ezen részén még mindig kevés azon vállalatok száma, amelyek rendelkeznek akkora potenciállal, hogy meghódítsák a nemzetközi piacokat, és hogy saját országuk határain túl is képesek legyenek sikeresen terjeszkedni. Azért persze azt sem szabad elfelejteni, hogy egy ilyen színvonalú vásáron kiállítóként részt venni, bizony nem olcsó (volt olyan koncepció, amelynek csak a stand-építés költségei elérték a tízezer eurót…)

A lengyel kiállító személyében a franchise-média kiadó és franchise tanácsadásra szakosodott nemzetközi PROFIT system cég vett részt, amely többek közt a Franchising.hu web-oldal üzemeltetője is, és amely célja – a franchise rendszerek kidolgozása és a franchise-hoz kapcsolódó szakmai tanácsadás mellett – a közép-kelet-európai franchise márkák népszerűsítése, partnerek felkutatása és a franchise piac szereplőinek támogatása.

A másik, régiónkból érkező társaság, a romániai Nissa úgy döntött, hogy elindítja az első, eredeti román ruhákat kínáló hálózatát. A motívumok és a bátor színek alapján a nőknek készülő ruhák egy magasabb ár- és minőség szintet képviselnek. A divat ágazatban érezhető óriási verseny és az a tény, hogy Párizs, a divat fővárosa egyedül adja a divat franchise márkák 12 százalékát, mindenképp arra utal, hogy a román társaság ezen terve egy bátor, de várhatóan sikeres lépés volt.

Ahogy azt az expón részt vevő munkatársunk korábban jelentette, a legnagyobb számban a gasztronómia és vendéglátás ágazatokból érkeztek kiállítók (szállodák, klasszikus- és gyorséttermek, bárok, kávézók), ők szám szerint 73-an voltak, többek közt olyan márkákkal soraik közt, mint a KFC, a Subway, a Pizza Hut vagy a Planet Sushi.

Nagy számban voltak jelen különböző B2B és B2C szolgáltatásokat kínáló koncepciók és olyan vállalkozások is, amelyek idős- vagy tartósan beteggondozással foglalkoznak. Ilyen márkák többek közt az ADHAP Services, a Les Menus Services vagy a ZEN Senior Services.

54 kiállítójával szép számban érkeztek kiállítók a divat szektorból (ruházati cikkek, cipők, kiegészítők), méghozzá többek közt olyan Magyarországon is ismert márkák, mint a Calzedonia, a Geox, a Mango, a Star Clippers vagy a Skechers.

Lehetett válogatni a különböző élelmiszerboltok üzleti ajánlataiból is, 44 márkával találkozhattak az ellátogatók, amik közül a "legédesebb" koncepciók bizonyultak a legérdekesebbnek, ugyanis a csokoládét, édességet, fagylaltot kínáló gyártók és értékesítők (Leonidas, Monbana, Daskalides, Jeff de Bruges, stb.) uralták ezt az ágazatot.

Az építőiparból elsősorban a „csináld magad” irányzatra, a megújuló energiaforrásokra és különböző karbantartási eljárásokra épülő koncepciók voltak jelen (38 különböző márka). A fitnesz és szépségipart összesen 36 hálózat képviselte, köztük a legnagyobb számban szépségszalonok és kozmetikai termékeket gyártó/forgalmazó vállalkozások – mint pl. az Yves Rocher – voltak jelen.

A dekoráció és lakberendezés ágazatból is érkezett 36 márka, már kevesebb számban (21) voltak jelen kerékpáros és motoros koncepciók, illetve az ingatlanpiaci szolgáltatásokhoz kapcsolódó üzleti lehetőségek (16) képviselői. 14 franchise-ban (is) terjeszkedő szupermarket/hipermarket is megjelent a kiállításon, ezt a szektort olyan „nagy játékosok” uralták, mint a Carrefour vagy a Spar.

A franchise vásárra ellátogatóknak a belépő elővételben 22, míg a helyszínen 30 euróba került. A négy napos rendezvényt több mint 30 000-en keresték fel idén.


népszerű a fórumban