Franchising – együttműködésben a sikerért
Az előző év – vártnál nagyobb – sikere után idén is megrendezésre kerül Brno városában a Franchise Meeting Point. A Cseh Köztársaság legnagyobb franchise-nak szentelt Show-ja, március 8. és 9. között vár mindenkit, aki érdeklődik a cseh és/vagy szlovák piacokban rejlő franchise lehetőségek iránt. A kiállítás találkozási pont a franchise piac minden szereplője számára: a legjobb vállalkozások, franchise átvevők, partner-jelöltek, érdeklődők, befektetők és olyan külföldi cégek, akik a régióban keresik partnereiket, kínálnak üzleti lehetőséget.
A Vásáron cseh és szlovák koncepciók mellett bemutatásra kerülnek külföldi franchise rendszerek is. Kiállítók elsősorban a régió országai közül – Ausztria, Szlovénia, Lengyelország, Magyarország, Litvánia – érkeznek, de a Vásáron találkozhatnak az ellátogatók például ausztrál koncepcióval is. A nemzetközi sokszínűség mellett a kiállítók – a tavalyi rendezvényhez hasonlóan – a legkülönbözőbb ágazatokból érkeznek. Olyan márkák, hálózatok lesznek jelen, mint az Yves Rocher, Business for Breakfast, a EUROPE ingatlaniroda, az UniCredit Bank Expres vagy a Subway.
- „A Vásár egyszerűen remek. Rengeteg érdeklődő – mindenképp több, mint amit remélni mertünk – látogatott el a standunkhoz. Több találkozót is sikerült megszervezni, és még sajátos együttműködési lehetőségekről is tárgyaltunk egyes érdeklődőkkel.” – nyilatkozta a tavalyi rendezvény után Lenka Křížová, az Yves Rocher franchise menedzsere.
A Franchise Meeting Point mindazon érdeklődő – különösen a kis- és középvállalkozások üzletemberei – számára lett kitalálva, akik további vállalkozási formákat keresnek, és akik érdekeltek kihívásokban, az új üzleti irányzatokban és üzleti innovációkban. Az idei Vásár sajátosságai, hogy minden kiállító a külön erre biztosított program során egy 20 perces prezentáció keretein belül bemutathatja koncepcióját, illetve a prezentációk mellett szakmai előadásokat hallgathat nemzetközi szakértőktől.
- "Mindenképp érdemes részt venni az előadásokon – ami egyben a rendezvény kísérő programja – hiszen olyan, a szakmában vezető szakértők értekeznek majd a franchise alapú növekedés főbb kérdéseiről és lehetőségeiről, mint R.G. Kirsty – a Franchise Pool International tanácsadó cég szakértője; Waltraud Martius, a SYNCON nemzetközi tanácsadó csoporttól vagy Prof. Eckhard Flohr a franchise jogra specializálódott PF&P Rechtsanwälte tulajdonos-ügyvezetője” – mondta el a Franchise Meeting Point szaktanácsadója, Ales Tulpa.
A Franchise Meeting Point kiváló alkalmat kínál a franchise hálózatok egyedi koncepcióinak és üzleti ajánlatainak bemutatására és remek lehetőség új franchise átvevők megtalálására. A Vásár azok számára is ideális, akik népszerűsíteni szeretnék üzletüket a cseh és szlovák piacokon.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Interjú Baranyai Zsomborral, a Mail Boxes Etc hazai franchise átvevőjével.
Az ingatlanpiac és a gyógyszertár piac voltak a tavalyi húzó ágazatok.
A coworking irodák népszerűsége töretlen, az IWG 34 országban 156 új egységet nyitott 2019 első felében.
A napjainkban egyre jobban terjedő közösségi munkaterek új lehetőségeket kínálnak a vállalkozóknak a már sok helyen telített irodabérleti piacon.
A franchise-ban keletkező ellentétek, sokszor a generációs különbségekből adódnak, mindenki a saját céljaiért dolgozik.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.