A H&M felgyorsítja terjeszkedési programját
A H&M vezetősége korábban azt nyilatkozta, hogy idén 275 boltot tervez nyitni novemberig, most azonban még belehúz és – a borúsabb fogyasztói hangulat, a bizonytalan előrejelzések és a svéd valuta erősödésének negatív hatásai ellenére – ezt a számot 300-ra emelte.
Az egyre nagyobb ütemű terjeszkedésnek köszönhetően a svéd ”fast fashion” hálózat forgalma is ezzel arányosan nő, azonban a gazdasági környezet kedvezőtlen alakulása miatt a profiton ez a növekedés már kevésbé érzékelhető. A H&M adózás előtti eredménye az idei harmadik negyedévben 4,9 milliárd svéd korona volt (165 milliárd Ft), ami mindössze 1%-kal több 2011 azonos időszakának eredményéhez képest. Ez az 1% – a növekedés ellenére – rosszabb lett a vártnál, aminek következtében a részvények esésnek is indultak a Frankfurti Értéktőzsdén.
„A divat ágazat sok piacon továbbra is nagy kihívásokat gördít elénk – mind a gazdasági kiszámíthatóság, mind a makrogazdasági környezet szempontjából” – mondta el a BBC-nek Karl-Johan Persson H&M vezérigazgató. – „2012 harmadik negyedévében ugyan jelentős bevételnövekedést könyvelhettünk el, azonban a különböző deviza átváltások negatív hatása jelentősen csökkentette az ez időszakban elért nyereséget.”
A svéd korona június és augusztus között jelentősen erősödött az euróval szemben. A valuta átváltások utáni költségek a cég hivatalos közleménye szerint 200 millió koronával voltak magasabbak idén, mint az előző évben.
A 47 országban jelen lévő svéd divat hálózat első számú piaca Németország, majd az USA, Franciaország és Nagy-Britannia. Az amerikai piacon való térnyerést a ruhakereskedelmi hálózat jelenleg online áruház beindításával kívánja elérni, ám a régóta várt megnyitót (és ezáltal a világ legnagyobb online piacán való megjelenést) ismét elhalasztották; a következő nyárig biztosan nem indul be az internetes értékesítés.
A H&M az eladások alapján ágazatának második legnagyobb szereplője a világon, a spanyol – Zara, Pull&Bear, Bershka, Stadivarius és Massimo Dutti márkákat forgalmazó – Inditex csoport után.
Hazánkban az első H&M üzlet 2005-ben, Budapesten nyitotta meg kapuit. Azóta Magyarországon országszerte 24 H&M bolt nyílt, amelyek közös forgalma 2011-ben meghaladta a 16 milliárd forintot. A H&M két másik márkája a COS és a Monki 2011-ben indították el online áruházukat.
(szt)
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A Brutale a divat szektorban szerzett 10 éves tapasztalatát osztaná meg franchise átvevőivel.
Az elegáns, személyre szabott férfi öltönyöket készítő Brutale, meglovagolja az egyedi készítésű ruhák reneszánszát és egész régiónkban terjeszkedésbe kezd.
A Uniqlo japán divatmárka egyre inkább a világ meghódítására tör saját és franchise üzletekkel bővítve kiskereskedelmi hálózatát. Idén az európai piacokon a fókusz.
A Levi Strauss & Co. tovább bővítené hálózatát, 2018-ban 100 új üzlet nyitását tervezi.
A divatmárka a saját tulajdonú márkaboltok számának csökkentése mellett a franchise üzletekre fog összpontosítani a jövőben.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Playersroom nyitás Szlovákiában
Természetesen az üzletnyitáshoz szükséges befektetésnek rendelkezésre kell állnia, de nincsenek a franchise átadók által gyakran használt havi franchise díjak,...
Ír Használtruha – már Kecskeméten is
Üdv. Szeretnék én is boltot nyitni. Kaphatok bővebb információt a termékről? hunfenster@gmail.com
A kritikus első egység
Szintén induló vállalkozásokat támogat egy másik, - a Nemzeti Innovációs Hivatal (NIH)által kiírt - pályázata is, aminek keretében a hazai K+F és innováció...
NG2 leányvállalat Magyarországon
Budapesten hol találhatóak CCC cipőboltok ?
NG2 leányvállalat Magyarországon
Budapesten hol találhatóak CCC cipőboltok ?
NG2 leányvállalat Magyarországon
Budapesten hol találhatóak CCC cipőboltok ?
NG2 leányvállalat Magyarországon
Köszönöm
Playersroom nyitás Szlovákiában
Természetesen az üzletnyitáshoz szükséges befektetésnek rendelkezésre kell állnia, de nincsen - a franchise átadók által gyakran használt - havi franchise díj/royalty díj,...