A H&M felgyorsítja terjeszkedési programját

A H&M vezetősége korábban azt nyilatkozta, hogy idén 275 boltot tervez nyitni novemberig, most azonban még belehúz és – a borúsabb fogyasztói hangulat, a bizonytalan előrejelzések és a svéd valuta erősödésének negatív hatásai ellenére – ezt a számot 300-ra emelte.
Az egyre nagyobb ütemű terjeszkedésnek köszönhetően a svéd ”fast fashion” hálózat forgalma is ezzel arányosan nő, azonban a gazdasági környezet kedvezőtlen alakulása miatt a profiton ez a növekedés már kevésbé érzékelhető. A H&M adózás előtti eredménye az idei harmadik negyedévben 4,9 milliárd svéd korona volt (165 milliárd Ft), ami mindössze 1%-kal több 2011 azonos időszakának eredményéhez képest. Ez az 1% – a növekedés ellenére – rosszabb lett a vártnál, aminek következtében a részvények esésnek is indultak a Frankfurti Értéktőzsdén.
„A divat ágazat sok piacon továbbra is nagy kihívásokat gördít elénk – mind a gazdasági kiszámíthatóság, mind a makrogazdasági környezet szempontjából” – mondta el a BBC-nek Karl-Johan Persson H&M vezérigazgató. – „2012 harmadik negyedévében ugyan jelentős bevételnövekedést könyvelhettünk el, azonban a különböző deviza átváltások negatív hatása jelentősen csökkentette az ez időszakban elért nyereséget.”
A svéd korona június és augusztus között jelentősen erősödött az euróval szemben. A valuta átváltások utáni költségek a cég hivatalos közleménye szerint 200 millió koronával voltak magasabbak idén, mint az előző évben.
A 47 országban jelen lévő svéd divat hálózat első számú piaca Németország, majd az USA, Franciaország és Nagy-Britannia. Az amerikai piacon való térnyerést a ruhakereskedelmi hálózat jelenleg online áruház beindításával kívánja elérni, ám a régóta várt megnyitót (és ezáltal a világ legnagyobb online piacán való megjelenést) ismét elhalasztották; a következő nyárig biztosan nem indul be az internetes értékesítés.
A H&M az eladások alapján ágazatának második legnagyobb szereplője a világon, a spanyol – Zara, Pull&Bear, Bershka, Stadivarius és Massimo Dutti márkákat forgalmazó – Inditex csoport után.
Hazánkban az első H&M üzlet 2005-ben, Budapesten nyitotta meg kapuit. Azóta Magyarországon országszerte 24 H&M bolt nyílt, amelyek közös forgalma 2011-ben meghaladta a 16 milliárd forintot. A H&M két másik márkája a COS és a Monki 2011-ben indították el online áruházukat.
(szt)
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Brutale a divat szektorban szerzett 10 éves tapasztalatát osztaná meg franchise átvevőivel.
Az elegáns, személyre szabott férfi öltönyöket készítő Brutale, meglovagolja az egyedi készítésű ruhák reneszánszát és egész régiónkban terjeszkedésbe kezd.
A Uniqlo japán divatmárka egyre inkább a világ meghódítására tör saját és franchise üzletekkel bővítve kiskereskedelmi hálózatát. Idén az európai piacokon a fókusz.
A Levi Strauss & Co. tovább bővítené hálózatát, 2018-ban 100 új üzlet nyitását tervezi.
A divatmárka a saját tulajdonú márkaboltok számának csökkentése mellett a franchise üzletekre fog összpontosítani a jövőben.
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Magyarországon is elérhetővé tette franchise koncepcióját az amerikai székhelyű Popeyes Louisiana Kitchen csirkés gyorsétterem lánc.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az elmúlt két évben a DODO szinte teljes egészében franchise-alapú működésre állt át Magyarországon: míg 2023 augusztusában 50%-os volt a franchise-partnerek aránya, ezt az értéket mostanra sikerült megduplázni.
Spanyol gasztro-óriással a háttérben már a szomszédban jár az amerikai pizzérialánc. A magyarországi mester franchise jog is elkelt.
népszerű a fórumban
Playersroom nyitás Szlovákiában
Természetesen az üzletnyitáshoz szükséges befektetésnek rendelkezésre kell állnia, de nincsenek a franchise átadók által gyakran használt havi franchise díjak,...
Ír Használtruha – már Kecskeméten is
Üdv. Szeretnék én is boltot nyitni. Kaphatok bővebb információt a termékről? hunfenster@gmail.com
A kritikus első egység
Szintén induló vállalkozásokat támogat egy másik, - a Nemzeti Innovációs Hivatal (NIH)által kiírt - pályázata is, aminek keretében a hazai K+F és innováció...
NG2 leányvállalat Magyarországon
Budapesten hol találhatóak CCC cipőboltok ?
NG2 leányvállalat Magyarországon
Budapesten hol találhatóak CCC cipőboltok ?
NG2 leányvállalat Magyarországon
Budapesten hol találhatóak CCC cipőboltok ?
NG2 leányvállalat Magyarországon
Köszönöm
Playersroom nyitás Szlovákiában
Természetesen az üzletnyitáshoz szükséges befektetésnek rendelkezésre kell állnia, de nincsen - a franchise átadók által gyakran használt - havi franchise díj/royalty díj,...