Aggasztó hírek a Carrefour-ról

Valami biztosan készülőben van, hiszen a Carrefour kivonulót fújt több ország piacáról is. 2009-ben lemondott oroszországi és algériai terjeszkedési tervéről, idén minimalizálta tevékenységét Görögországban, ahol csak franchise partnerek üzemeltetnek hipermarketeket. Tavaly a franciák bezárták üzleteiket Japánban, Mexikóban és Tájföldön, illetve szingapúri és olaszországi bezárásokról szóló pletykák is lábra keltek.
A Carrefour a világ második legnagyobb hipermarket kereskedelmi lánca (a Wal-Mart után), azonban a kivonulások és leépítések következtében pozíciója jelentősen gyengülhet. A Reuters, nemzetközi hírügynökség információi szerint, a piaci problémák miatt kidolgozott hálózati átalakítás több száz franchise partnert és azok üzleteit érintheti, csak Lengyelországban több mint 200 franchise átvevő működtet Carrefour és Carrefour Express üzleteket. Az egyes országok piacairól való kivonulás nem csak a Carrefour piacvesztését jelenti, hanem a konkurenciák piacnyerését is, hiszen a hoppon maradó franchise partnerek újra választanak majd egy kereskedelmi láncot, aminek márkája alatt tovább tevékenykednek. A választás pedig minden bizonnyal a Carrefour legnagyobb versenytársainak – Auchan, Tesco, Wal-Mart, stb. – valamelyikére esik majd.
Fontos megjegyezni, hogy a költségek visszaszorításáért kidolgozott szerkezeti átalakulás nem csak leépítéseket és bezárásokat von maga után, hanem kisebb méretű Carrefour Express-ek nyitását is. Ezzel is erősödni látszik az a trend, miszerint újra az élelmiszerboltok kerülnek előtérbe a szupermarketekkel szemben.
(gum)
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Bármelyik sikeres vállalkozót kérdezzük meg, egyik sem fogja azt mondani, hogy a siker egyik napról a másikra, egy pillanat alatt következik be. Türelem, kemény munka és áldozatok árán lehet csak sikeres céget létrehozni.
A kiskereskedelmi üzletlánc elindította webáruházát, a házhoz szállítási szolgáltatás egyelőre Budapesten és 49 környező településen érhető el.
2018 végén az 555 magyarországi SPAR áruháznak már több mint 30 százaléka működött a mindössze hat éve indított franchise rendszerben.
„Franchise rendszerünk egyértelmű sikertörténet” – hat éve elérhető franchise programja mellett tett hitet Magyarország hatodik legnagyobb foglalkoztatója.
Rekordforgalommal, 26 új franchise és 4 új saját üzemeltetésű áruháznyitással zárta a 2017-es üzleti évet a SPAR Magyarország.
legolvasottabb

Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
népszerű a fórumban
Terjeszkedő Mini Pani
Kedves érdeklődők! Magyarországon, a MiniPani mester átvevő jelenleg elsősorban a mintaboltok kialakításával foglalkozik - a jó üzleti gyakorlat bemutatása...
Terjeszkedő Mini Pani
Mikortól és hol lehet bővebben érdeklődni üzletnyitással kapcsolatban?