3 további indok, amiért 10-ből 7 vállalkozás tönkre megy 10 éven belül (2. rész)

Hétfő
2024.02.19.
A kisvállalkozások fele még az 5 évet sem éli meg.
 

Az Egyesült Államokban alapított vállalkozások (nem egyéni vállalkozók) 70%-a 10 éven belül tönkremegy, azonban a statisztikák alapján ezt nem a jelenlegi gazdasági környezet okozza. A legtöbben (80%) túlélik az első évet, azonban utána jelentős részük lehúzza a rolót, a cégek 2/3-a jut második éven túl. Habár a vállalkozásalapítás továbbra is az önállósodást és a kiugrási lehetőséget jelenti sokaknak, érdemes megvizsgálni a tényezőket, melyek megnehezíthetik ezt a lehetőséget.

Cikksorozatunk első részét folytatva, az alább kigyűjtött tippek támpontot adhatnak a sikeres vállalkozás működtetésében, habár fontos hozzátenni, hogy a legtöbb esetben - és ezt a statisztikák is igazolják - a franchise hálózatokhoz való csatlakozás is növeli egy cég túlélőképességét.

Nincs sales funnel

A sales funnel vagy "customer journey" kifejezés a fogyasztók által kapcsolatfelvételtől - konverzióig tartó útvonalát írja le. Mit csinál egy potenciális fogyasztó miután látta a hirdetést, mi a teendő ha már konvertált (loyalty), mit tegyen a vállalkozó, ha átkattintott a felhasználó, de nem vásárolt semmit (remarketing) és még lehetne sorolni az egyes lépcsőfokokat ebben. A végeredmény egy cső formát alkot, amelybe a marketing betereli a felhasználókat és amelynek a végpontja többnyire konverzióhoz vezet.
Egy effektív sales funnel automatizáció lényege, hogy mindez önjáró módon történik. Az új felhasználókat behúzza, a régieket bent tartja. Jellemző ugyanakkor, hogy egy igazán jó sales funnel a technikai korlát miatt vagy jelentős szakértelmet igényel, vagy inkább csak a közepes méretű vállalkozások kiváltsága. Kisvállalkozások számára a széles eszközpaletta (hírlevél, Facebook, Google Ads, videó kampány, remarketing, SEO, stb.) teljes egésze nehezen hozzáférhető, azonban egyes elemeket már ma sokan el tudnának kezdeni használni.

Nem vagy autentikus / transparens

Amikor az ígéretek nem felelnek meg a valóságnak az csalódáshoz vezet. Ez látszik számos statisztikából, melyek például egy kattintások és konverziók közötti különbséget figyelik. Tipikus javaslat, hogy egy landing page (az oldal ahova a reklámra kattintó felhasználó érkezik) feleljen meg minél jobban a hirdetés szövegének. Extrém példa, ha valaki egy ékszer reklámra kattint, de helyette egy szerszámkészlet oldalára érkezik - nem lesz konverzió. Gyakorlatban inkább arról van szó, hogy a promócióban erős szavak hangzanak el pl. "minőségi", "x órán belül", "hatékony", aztán mikor a felhasználó az oldalra érkezik negatív értékeléseket, vagy hiányos leírást talál; az eredmény: nem azt kapta, amire számított.
A szuper optimalizált landing page-n túl, ha egy cég nem autentikus, nem azt nyújtja amit ígért, akkor gyorsan elveszti a fogyasztói bizalmat. Ez a visszatérő ügyfeleken túl, hosszú távon, akár az új fogyasztók megtalálását is nehezítheti, ahogyan negatív hírnévre tesz szert. Különösen érzékenyek erre a szűkebb közösségben működő, vidéki vagy kisebb területet célzó vállalkozások, hiszen ilyen környezetekben futótűzként terjed a negatív hírnév.

Nem tudsz versenyezni a piacvezető cégekkel

A méretgazdaságosság elve alapján minél nagyobb egy cég, annál olcsóbban tud létrehozni egységnyi terméket. Ezért van az, hogy a sarki boltok többnyire nem tudnak árversenybe szállni a bevásárlóláncokkal. Ez az elv nyomja rá a bélyegét minden szektorra, nem csak az ár, de az elérhető technológia, belépési és jogi korlátok szempontjából is.

Ilyen helyzetben egy cégnek kompenzáló megoldásokat kell keresnie: ha árban nem, akkor minőségben kell felvennie a versenyt. A fogyasztók számára számos értéktényező van: ár, minőség, garancia, ügyfélszolgálat segítőkészsége, egyszerűség, tisztaság, csomagolás, biztonság, és még lehetne sorolni. A vállalkozók ott követik el a hibát, hogy olyan érték mentén próbálnak meg versenyezni, amelyben a piacvezető cégek a legerősebbek, így árral szemben úszva végül elsodorja őket a piac.


Franchise tanácsadó

népszerű a fórumban

A Fornetti recept

A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Lengyel postacég lép a magyar piacra

Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...

3 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Pályázat mikrovállalkozásoknak

Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...

3 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?

Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Atipikus foglalkoztatás

április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?

Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat

A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak

Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...

4 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.