Nick Neonakis, a The Franchise Consulting Company vezérigazgatója szerint egyre többen cég kacsintgat a franchise üzleti modell irányába és ami még fontosabb, egyre változatosabb szektorokból. A franchise eddig főleg az étteremláncok eszköze volt a terjeszkedésre, de Nick szerint jelentősen megnőtt az érdeklődés olyan szegmensekben is, mint az autóipar.
Habár szerinte, még mindig az étterem piac viszi a pálmát, egy franchise kiállítás alkalmával az első napon elmondása alapján 70 étterem képviselőivel beszélt, akik érdekeltek voltak franchise hálózat kiépítésében. Az anekdotái mögött adatok is állnak, az IFA (International Franchise Association) felmérése alapján 2022-ben 2%-kal nőtt a franchise egységek száma, idén pedig 3%-kal számolnak; mindezt egy recesszió szélén álló gazdaságban.
Nick szerint a megnövekedett érdeklődés mögött a pandémia áll, ugyanis szerinte rengeteg vállalkozó először ekkor szembesült azzal, hogy milyen törékeny is valójában a cége. Erre utal az is, hogy a franchise hálózatok a lezárások alkalmával talpraesettebben tudták kezelni a megszorításokat és gyorsabban át tudtak állni pl. házhozszállításra, hogy mentsék a menthetőt, míg a kisebb, független éttermek tömegesen kényszerültek bezárásokra.
Külön trend az Egyesült Államokban – habár hazánkban kisebb a relevanciája – a népszerű sportolók megjelenése a piacon. Korábban egy neves kosaras vagy futball játékos legfeljebb sport- vagy divatmárkákhoz kölcsönözte a nevét ma viszont egyre több játékos néz a franchise piac felé. Tipikus példa erre az elsők közül a Blaze Pizza és LeBron James kosárlabda játékos kapcsolata, utóbbi ugyanis társtulajdonos a hálózatban, mely indulása óta több, mint 300 egységet nyitott. LeBron példája jól szemlélteti, hogy mekkora hajtóerőt tud kölcsönözni ezen a piacon egy influencer megítélése egy induló márkának és a kapcsolat kölcsönös sikert jelent a felek számára. Korábban az influencer-együttműködések rövid élettartama legfeljebb átmeneti bevételi forrást jelentett a különböző celebek és sportolók számára. Egy joint venture-ben történő franchise hálózat építése ezzel szemben hosszútávú üzleti lehetőséget jelent az influencerek számára is.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Itthon viszonylag laza jogi környezetben működnek a franchise hálózatok de nyugaton komoly szabályoknak kell megfelelniük.
Honnan tudjuk mennyire komoly egy árvíz vagy tornádó? Elég kérni egy gofrit és kiderül.
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
Októberben került sor a varsói franchise expóra, Kelet-Közép-Európa legnagyobb ilyen jellegű kiállítására. De jövő év elején sem áll meg az élet külföldön.
legolvasottabb
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
A több, mint 50 éves múltja ellenére a világ legnagyobb kávézóláncának kevesebb, mint 10 éve van drivethru modellje, de a dobás nagyon bevált a franchise számára.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...