Melyek a legjobb franchise hálózatok külföldön és itthon? (1. rész)

McDonald's
Az amerikai étteremlánc kézenfekvő példája a brand erejéből származó előnyöknek. Minél népszerűbb és közismertebb egy hálózat annál jobban meg tudja állni a helyét, mint befektetés. Habár egy McDonald's étterem kialakítása ma már kisebb egységek esetén is luxus összegnek számít, mégis állandóak az érdeklődők a koncepció iránt.
Sajnos a népszerűsége egyben a hálózat hátulütője is. A McDonald's itthon - és világszerte a legtöbb országban - legszívesebben meglévő partnereivel dolgozik együtt, ha új étterem nyitásáról van szó. A széles lefedettség miatt ma már új, külső partnerjelölteket ritkán vonnak csak be a franchise hálózatba.
McDonald's-hoz hasonló koncepciót nehéz lenne választani, de hasonló brand-ismertséggel rendelkező hálózatból kevés van jelen hazánkban. A kiugrási lehetőséget új befektetőknek ma leginkább a kézműves hamburgerezők (pl. Zing Burger) jelenthetik. Az ilyen koncepciók esetében arányaiban alacsonyabb befektetés mellett, egy szintén ismert márkával lehet éttermet nyitni.
7-Eleven
A világ legnagyobb élelmiszerbolt-lánca hazánkban pont nincsen jelen. Az alacsonyabb befektetéssel is elindítható koncepció titka az üzleti modell személyre szabhatósága, kis üzlethelyiségtől egészen a nagyobb bevásárlóközpontokig számos méretben működtethető.
Hasonló koncepcióból hazánkban is található, habár a magyar hálózatok között már nehezebb megtalálni a legjobbat hiszen az egyes márkák megtérülési és befektetési adatai nem mindig nyilvánosak. Hazánkban rendre a legnépszerűbb Lidl nem franchise-ban működik, ahogy az Aldi sem. Spar és CBA üzleteket viszont külső befektetők is nyithatnak, a kiskereskedelmi szektorban gondolkodók számára ezek a márkák jelenthetik a megoldást.
Dunkin'
A fánkozó szintén nincs jelen még Magyarországon, de érdemes kiemelni mert rendre kiemelkedő helyet szerez a különböző lojalitás felmérésekben.
Ezt mi sem jelzi jobban, mint hogy alig két év alatt megduplázták a törzsvásárlói programjukban résztvevők számát, 2018-ban a 8 millió tagról 16 millióra növelték a regisztrált vendégek számát 2020-ra.
Hazánkban is található hasonló - fánkokat és édességeket kávéval kombináló - koncepciók, a legkézenfekvőbb hálózat a La Donuteria. De más hasonló, akkár gofri vagy egyéb desszert választékot kínáló márkák is jó választást jelenthetnek.
Ha az erős törzsvásárlói program szempontjából keresünk hálózatokat már nehezebb a kérdés ugyanis Magyarországon csak a legnagyobb márkák építettek ki eddig a Dunkin' rendszerével vetekvő pontgyűjtő applikációt (pl. Burger King vagy Starbucks). A tőkeerősebb befektetők az sem kizárható, hogy mesterpartnerként behozzák Magyarországra a Dunkin' koncepcióját - Európában nem nálunk jelenne meg először a fánkozó, hiszen van már egységük Németországban, Belgiumban, Spanyolországban és Bulgáriában is.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Bár szinte mindig a McDonald’s-ról beszélünk, mint a legnagyobb franchise hálózat, de ha szimplán darabszámot nézünk a 7-Eleven jóval nagyobb, és nagyobb kihívásokkal áll szemben.
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...