Hogyan változtak vásárlói szokásaink a koronavírus hatására?
A járvány első hulláma, teljesen megváltoztatta a vásárlói szokásokat. A fogyasztók rá voltak kényszerítve, hogy alkalmazkodjanak az új környezethez, átalakult a vállalati kultúra, sokan vesztették el a munkájukat és még többen kerültek home office-ba.
A korábbi válságokhoz képest a lezárások és a fertőzés okozta félelem negatívabban érintette a fogyasztási szokásokat.
A kutatás öt országban vizsgálta különböző csoportok viselkedését, fogyasztási szokásainak változását. A lakosságot 9 kategóriába osztották (vagyoni helyzetük, valamint életkoruk alapján) ezen rétegek pandémiát követő várható viselkedését tanulmányozták azt, hogy milyen gyorsan térhetnek vissza korábbi vásárlási szokásaikhoz.
Okkal lehetünk optimisták, ha a járvány utáni időszakot nézzük, minden jel szerint a korábbi válságokkal ellentétben meglepően gyorsan visszarendeződik a fogyasztás a korábbi szintre, azonban a veszélyhelyzet és a lezárások jelentősen megváltoztatták szokásainkat.
A már korábban említett 9 csoport fogyasztásának változását vizsgálta ezen esetben a tanulmány, Franciaországban, Németországban, az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban.
A fogyasztók vásárlási szokásainak helyreállása a COVID előtti szintekre. Szegmensenként mennyire tértek el az átlaghoz képest.
A közép és felső osztály fogyasztása még idén, de legkésőbb jövőre, eléri a 2019-es szintet, ugyanakkor az alacsony jövedelmű csoportok fogyasztása elképzelhető, hogy a következő években sem haladja meg krízis előtti szintet.
A tanulmány készítői, Európában egy lassabb, míg az Egyesült Államokban egy gyorsabb helyreállásra számítanak, ugyanis az amerikai elit jóval nagyobb mértékben tudta növelni vagyonát az elmúlt egy évben, mint az francia, vagy német felsőbb osztályok.
Emellett meghatározták azt a három tényezőt, amely a fogyasztás visszatérésének az idejét befolyásolhatja: a felső osztály fogyasztása, mely inkább akarat, mint lehetőség kérdése, az alsó osztály vagyoni stabilitása, tehát mennyire adósodtak el a lezárások során, illetve, hogy mennyi megtakarítása maradt a lakosságnak, és ebből mennyit költ fogyasztásra.
Forrás: www.mckinsey.com
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Itthon viszonylag laza jogi környezetben működnek a franchise hálózatok de nyugaton komoly szabályoknak kell megfelelniük.
Honnan tudjuk mennyire komoly egy árvíz vagy tornádó? Elég kérni egy gofrit és kiderül.
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
Októberben került sor a varsói franchise expóra, Kelet-Közép-Európa legnagyobb ilyen jellegű kiállítására. De jövő év elején sem áll meg az élet külföldön.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
A lengyel Edukido az elavuló lexikális tudás átadása helyett, játékos megoldással készítené fel a fiatalokat az új generáció kihívásaira.
A teljesen új megközelítéssel dolgozó My Infraslim hálózat hazánkban folytatja a franchise terjeszkedését. A szlovén franchise rendszer már 15 infra stúdióval rendelkezik a saját piacán, most pedig elérkezettnek látták az időt, hogy Magyarországon is megnyissák az első szalonjukat.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...