43.000 étterme van, mégis kevesen ismerik

KFC / Az elmúlt időben Kínában érte el a legnagyobb sikereit.
Kedd
2020.01.14.
Valószínűleg ha Magyarországon megemlítjük a Yum Brands-et, kevesen tudják, hogy miről is van szó.
 

De ha a Taco Bell-t a KFC-t vagy a Pizza Hut-ot hoznánk szóba, egészen más lenne a helyzet. Mind a három név közismert világszerte. A Yum Brands ezeknek a hálózatoknak az anyavállalata, összesen több, mint 43 000 étteremmel büszkélkedhet és több, mint 135 országban van jelen. Az egységek közel 95%-a franchise partnereké, és csak a fennmaradó 5%  saját.

A vállalat nem rég mutatta be a negyedéves jelentését, ami messze felül múlta az elemzői  várakozásokat. Jóllehet, ez a hír 6%-kal növelte a cég tőzsdei értéket, az utóbbi évek nehezek voltak a vállalat számára. 2015-ben jelentette be a Yum Brands a hálózat ketté válását. A Yum China megalakulásával két egymástól független cég jött létre 2016 decemberében . A márka korábban nem aratott átütő sikert Kínában, a KFC-ről például a madár influenza és az egyik beszállítójának egészségügyi vizsgálatai miatt alakult ki negatív kép a fogyasztókban. Azóta, hogy a kínai rész külön működik, sokkal gyorsabban tudnak alkalmazkodni a helyi piaci környezethez így a KFC Kínában 5%-os növekedést produkált a második negyedévben.

A világ más részein a Yum Brands három hálózata élt át hasonló hullámzást. A Taco Bell - amely egyértelműen a legnagyobb -, legutóbbi sikere, hogy kilobbizta a taco emoji-t. A mexikói gyorsétterem lánc folyamatos innovációjának köszönheti sikerit, az utóbb években bevezették a reggeli menüt a nagy rivális McDonald’s mintájára. Szintén említésre méltó a hálózat terjeszkedése, idén adták el a mester franchise jogot Braziliára és Spanyolországra.

Némileg más a Pizza Hut története. Úgy tűnhet, lemaradt riválisaival szemben, jelenleg a Domino’s és a Papa John’s is sokkal sikeresebb. A negyedéves számaik felülmúlták ugyan a várakozásokat, de így is csak 2%-os növekedést értek el, és továbbra is ez a gyorsétterem lánc jelenti a Yum Brands portfoliójának leggyengébb elemét. Tavaly több változást is megvalósított a vállalat. Megkezdték a házhozszállítást  egy modern felhasználó barát kezelőfelület létrehozásával, belekezdtek egy komoly marketing kampányba, az idei évtől pedig a National Football League hivatalos támogatói lettek. A Yum Brands jelenleg a Pizza Hut teljes átalakításán dolgozik, júniusban jelentették be, hogy újra a régi „Red Roof”(piros tetős)  logót fogják használni. A program azonban folyamatosan akadályokba ütközik - az átalakítás költséges, amit nem minden átvevő engedhet meg magának.

A növekvő költségek, a drága munkaerő és a vásárlói szokások folyamatos változása miatt a következő egy évben rengeteg kihívás vár a Yum Brands-re, a számok mégis azt mutatják, hogy a vállalat az innovációnak és a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően még ebben a gyorsan változó világban is sikeres tud maradni. 


Taco Bell / A 3 brand közül a legnagyobbal idén kezdték meg a terjeszkedést Spanyolországban.

népszerű a fórumban

Az értékváltás szükségessége

Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...

1 hozzászólás
utolsó 2014.10.26.
Új támogatás innovatív kkv-knak

Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...

1 hozzászólás
utolsó 2014.07.12.
Fiatal vállalkozók támogatása

Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...

1 hozzászólás
utolsó 2014.07.01.
Még gyerekcipőben

A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...

1 hozzászólás
utolsó 2013.12.14.
A hónap végéig nevezhet honlapjával

Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...

1 hozzászólás
utolsó 2013.12.08.
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?

Kedves Mihály!   Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...

2 hozzászólás
utolsó 2013.11.24.
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?

Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...

2 hozzászólás
utolsó 2013.11.23.
Eladó a MosóMedve Wash&Dry

4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten:   III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...

4 hozzászólás
utolsó 2013.11.10.