43.000 étterme van, mégis kevesen ismerik
De ha a Taco Bell-t a KFC-t vagy a Pizza Hut-ot hoznánk szóba, egészen más lenne a helyzet. Mind a három név közismert világszerte. A Yum Brands ezeknek a hálózatoknak az anyavállalata, összesen több, mint 43 000 étteremmel büszkélkedhet és több, mint 135 országban van jelen. Az egységek közel 95%-a franchise partnereké, és csak a fennmaradó 5% saját.
A vállalat nem rég mutatta be a negyedéves jelentését, ami messze felül múlta az elemzői várakozásokat. Jóllehet, ez a hír 6%-kal növelte a cég tőzsdei értéket, az utóbbi évek nehezek voltak a vállalat számára. 2015-ben jelentette be a Yum Brands a hálózat ketté válását. A Yum China megalakulásával két egymástól független cég jött létre 2016 decemberében . A márka korábban nem aratott átütő sikert Kínában, a KFC-ről például a madár influenza és az egyik beszállítójának egészségügyi vizsgálatai miatt alakult ki negatív kép a fogyasztókban. Azóta, hogy a kínai rész külön működik, sokkal gyorsabban tudnak alkalmazkodni a helyi piaci környezethez így a KFC Kínában 5%-os növekedést produkált a második negyedévben.
A világ más részein a Yum Brands három hálózata élt át hasonló hullámzást. A Taco Bell - amely egyértelműen a legnagyobb -, legutóbbi sikere, hogy kilobbizta a taco emoji-t. A mexikói gyorsétterem lánc folyamatos innovációjának köszönheti sikerit, az utóbb években bevezették a reggeli menüt a nagy rivális McDonald’s mintájára. Szintén említésre méltó a hálózat terjeszkedése, idén adták el a mester franchise jogot Braziliára és Spanyolországra.
Némileg más a Pizza Hut története. Úgy tűnhet, lemaradt riválisaival szemben, jelenleg a Domino’s és a Papa John’s is sokkal sikeresebb. A negyedéves számaik felülmúlták ugyan a várakozásokat, de így is csak 2%-os növekedést értek el, és továbbra is ez a gyorsétterem lánc jelenti a Yum Brands portfoliójának leggyengébb elemét. Tavaly több változást is megvalósított a vállalat. Megkezdték a házhozszállítást egy modern felhasználó barát kezelőfelület létrehozásával, belekezdtek egy komoly marketing kampányba, az idei évtől pedig a National Football League hivatalos támogatói lettek. A Yum Brands jelenleg a Pizza Hut teljes átalakításán dolgozik, júniusban jelentették be, hogy újra a régi „Red Roof”(piros tetős) logót fogják használni. A program azonban folyamatosan akadályokba ütközik - az átalakítás költséges, amit nem minden átvevő engedhet meg magának.
A növekvő költségek, a drága munkaerő és a vásárlói szokások folyamatos változása miatt a következő egy évben rengeteg kihívás vár a Yum Brands-re, a számok mégis azt mutatják, hogy a vállalat az innovációnak és a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően még ebben a gyorsan változó világban is sikeres tud maradni.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Itthon viszonylag laza jogi környezetben működnek a franchise hálózatok de nyugaton komoly szabályoknak kell megfelelniük.
Honnan tudjuk mennyire komoly egy árvíz vagy tornádó? Elég kérni egy gofrit és kiderül.
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
Októberben került sor a varsói franchise expóra, Kelet-Közép-Európa legnagyobb ilyen jellegű kiállítására. De jövő év elején sem áll meg az élet külföldön.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
A lengyel Edukido az elavuló lexikális tudás átadása helyett, játékos megoldással készítené fel a fiatalokat az új generáció kihívásaira.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...