Többcsillagos vállalkozás

Az Orbis Hotel Group Magyarországon és a közép-keleti-európai régió 15 további országában kizárólagos licence tulajdonosa Európa legnagyobb hotelláncának, az AccorHotels márkáinak: Mercure, Sofitel, Pullman, McGallery, Novotel, ibis, ibis Styles és ibis Budget. Małgorzata Morek, aki hosszú ideig töltötte be a régiós franchise igazgató pozícióját (és összesen 20 évet töltött el az Orbis vállalatnál) távozásával Frank Reul – korábban az Orbis román, bolgár és macedón piacokat összefogó vezetője – lett az új franchise fejlesztési igazgató a Magyarországot is magába foglaló régióban.
„Kelet-Európa egy hatalmas piac, melyet magas GDP növekedés jellemez, ami az üzleti és a szabadidős turizmus szegmensekben egyaránt erős és egyre növekvő keresletet teremt a szállodai szolgáltatások iránt. Másfelől tisztán látszik, hogy azok a fejlesztők és befektetési alapok, akik a múltban nem foglalkoztak szállodaiparhoz kapcsolódó projektekkel, most régió-szerte elismerik a szektor növekvő rentabilitását” – nyilatkozta Gilles Clavie, az Orbis SA ügyvezető-igazgatója. „Fel akarjuk gyorsítani fejlesztéseinket “asset-light” modellünkkel összhangban, valamint tovább erősíteni az AccorHotels márkák jelenlétét a régióban, és olyan feltörekvő piacokon, mint Szerbia, Horvátország, Szlovénia, Románia és Bulgária.”
Az Orbis jelenleg kilenc országban rendelkezik összesen 119 hotellel különböző kategóriákban az 1 csillagos egységektől kezdve az 5 csillagos luxusszállodákig. Magyarországon jelenleg 17 hotellel van jelen a hálózat (ezzel hazánk a varsói tőzsdén jegyzett vállalat második legnagyobb piaca), melyekhez csatlakozhat a tervek szerint a jövő év elején a Liszt Ferenc repülőtéren kialakításra kerülő ibis Styles Budapest Airport. A következő hónapokban az Orbis összesen 8 új hotel megnyitását tervezi a régióban: a magyarországi bővülés mellett két új Mercure és egy ibis Styles nyílik Romániában, egy-egy Mercure Szerbiában és Macedóniában, valamint egy Novotel és egy McGallery by Sofitel Bosznia-Hercegovinában.
Az AccorHotels hálózatához csatlakozó hotelekkel szembeni legfontosabb kritérium a létesítmény mérete és lokációja, elhelyezkedése. A franchise központ elsősorban a legalább 200 ezres lakosságszámú városokra koncentrál. A település mérete mellett legalább ugyanannyira fontos annak üzleti és turisztikai potenciálja is. A franchise rendszerben működő egységek esetében a hotelnek legalább 50 szobával kell rendelkeznie, azonban a franchise központ nyitott olyan kisebb, de fejlesztési potenciállal bíró épületek felé is, melyek tulajdonosai bővülni terveznek. Sőt, az ilyen befektetés tervezésének fázisa a legjobb alkalom az Orbis csoporttal való kapcsolatfelvételhez. A franchise szerződések általában 10 évre szólnak, az együttműködés pontos kondíciói és a kapcsolódó díjak mértéke helyszínenként különbözhetnek, és egyénileg, partnerre szabottan határozzák meg.
„A szállodapiac jó formában van Magyarországon. Valójában szinte az összes olyan piac a régióban, ahol az Orbis jelen van és fejleszteni szeretnénk, Európa leggyorsabban növekvő gazdaságai közé tartozik, és dinamikus növekedést mutat a szállodai vendégek számában” – mondta el Frank Reul, az Orbis csoport új franchise fejlesztési igazgatója. „A franchise modell és együttműködés vonatkozásában szintén egyre nagyobb érdeklődést tapasztalunk a magán- és intézményi befektetők körében. Sokuknak a vendéglátás egy új, vonzó ágazat, de ma szakértelemre, speciális eszközökre és a szakmai irányításra, profi managementre van szükség. Mi mindezt biztosítjuk franchise partnereinknek.”
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Kétszámjegyű forgalomnövekedéssel és új hotelmárkát is magába foglaló, bővülő kínálattal robog a Neckermann Magyarország.
Dinamikusan bővül a hazai utazásszervező és utazási iroda ágazat, és vele együtt a Summer Time Travel franchise.
A szállodalánc második budapesti tagja 2020-ban nyitja meg kapuit a Petőfi Sándor utcai Postapalota épületében.
A jövőre 10 éves Summer Time Travel történetének legerősebb szezonját tudhatja maga mögött.
A régió legnagyobb hotelcsoportja bővíti portfólióját. 8 országban, köztük Magyarországon fejlesztheti az Adagio apartman-hotel márkákat.
legolvasottabb

A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
népszerű a fórumban
Folyamatos terjeszkedésben
Sziasztok! Szeretnélek informálni benneteket, hogy mindkét fiók átvételre került. Szép napot kívánok: Melinda
Folyamatos terjeszkedésben
A Summer Time Travel franchise központ - az országos partner keresés mellett - most két fiókirodát kínál átadásra: Nagykovácsi fiók Miskolci...