Jót tett a Fornetti tulajdonosváltás

Lezárta első, teljes évét az Aryzta vállalatcsoport kötelékében a Fornetti. A tavaly augusztusi felvásárlást követően a magyar gyökerű nemzetközi vállalat egy év alatt az Aryzta-flotta egyik zászlóshajója lett. Az elmúlt 14 hónap során a Fornetti mintegy 8 millió eurót fordított fejlesztésre, új külföldi piacokra indította meg a szállításokat, új bolttípust és termékcsaládot mutatott be a vásárlóknak. A vállalat kiemelkedő teljesítmények eredményeképpen a Fornetti lett az Aryzta kelet-európai régiós stratégiájának a központja, amelyet a nemzetközi élelmiszeripari vállalatcsoport cseh és lengyel leányvállalatai is támogatnak majd a jövőben.
Alig több mint egy éve, 2015 augusztus elején cserélt tulajdonost a Fornetti Csoport, amely azóta jelentős fejlődésen ment keresztül. A vállalat az elmúlt évben közel 15 százalékot növekedett, miközben számos területen hajtottak végre fejlesztéseket is. „Az elmúlt 12-14 hónap alatt közel 8 millió eurót fordítottunk a gyártóberendezések és a technikai eszközök, köztük a gépjárműpark fejlesztésére. Magyarországon és Romániában is fejlesztettük a gyárainkat, és közel 40 új gépjárművet állítottunk forgalomba a termékek szállításához” – emelte ki Sebastian Gooding, a Fornetti Csoport ügyvezető igazgatója, az Aryzta közép-kelet-európai vezérigazgatója, aki hozzátette: a technológiai modernizáción túlmenően 2016 májusától 10 százalékos általános bérfejlesztést is végrehajtottak, ezzel ismerve el a dolgozók hozzájárulását a vállalat sikeréhez.
A fejlesztések révén megerősödött vállalat az elmúlt hónapokban újabb piacon is megjelent: a Fornetti termékei április óta érhetőek el német kiskereskedelmi boltok polcain. „A német piacra történő belépés egy féléves folyamat eredménye volt, amelynek a vállalat egy külföldi, élelmiszerbiztonsági és minőségi ellenőrzésen elért kiemelkedő – 96 százalékos – eredménye jelentette a záróakkordját. Ez az eredmény európai szinten is egyedülálló, és mindezt egy előre nem bejelentett auditon érte el a vállalat” – kommentált Balthas Klein, a Fornetti Csoport stratégiai ügyekért felelős ügyvezetője.
A Fornetti Food and Beverage (FFB) üzletek a piaci trendeknek megfelelő kibővült kínálattal és megújult arculattal, önkiszolgáló rendszerben árusítják a pékárukat, szendvicseket, wrapokat, pizzaszeleteket és a saját márkás üdítőt és kávét.
A Fornetti az elmúlt évben is folyamatosan fejlesztette termékeit és üzleti megoldásait, aminek eredményeképpen áprilisban új bolttípust és termékcsaládokat vezetett be Magyarországon. „Az új Fornetti Food and Beverage üzlettípus kialakításával a célunk, hogy lépést tartsunk az élelmiszeripari trendekkel, és tudatosan formáljuk a Fornettiről kialakult képet. Ma a vásárlói igények a felgyorsult életmód miatt egyre inkább a különböző street food megoldások felé tartanak, amely koncepció az FFB boltokat is ihlette” – mondta el Bánhidi Attila, a vállalatcsoport értékesítésért és marketingért felelős ügyvezetője.
Az új bolttípussal immáron két helyen is találkozhatnak a vásárlók, akik szívesen fogadták az FFB boltok megújult kínálatát (mindkét üzlet Superstore díjat nyert a közelmúltban). Ez az új üzlettípus a nyugat-európai terjeszkedés zászlóshajója is egyben.
A Fornetti Magyarország egész területén keres franchise partnereket. A csatlakozás feltétele egy, az adott település forgalmasabb pontján található üzlethelyiség megléte, melynek felmérése jelenti a csatlakozási folyamat első lépését. A franchise központ ezt követően ad részletes tájékoztatást az elvárásokról és lehetőségekről. A Fornetti kulcsrakész franchise koncepciójának értelmében a franchise partnerek üzleteinek kialakításában a vállalat saját tervező és kivitelező csoportja segít, az üzletek dolgozóinak betanítását szakemberek végzik, míg a kereskedelmi és marketing csapat a részletes üzleti koncepció elkészítésében támogatja őket.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Bármelyik sikeres vállalkozót kérdezzük meg, egyik sem fogja azt mondani, hogy a siker egyik napról a másikra, egy pillanat alatt következik be. Türelem, kemény munka és áldozatok árán lehet csak sikeres céget létrehozni.
A kiskereskedelmi üzletlánc elindította webáruházát, a házhoz szállítási szolgáltatás egyelőre Budapesten és 49 környező településen érhető el.
2018 végén az 555 magyarországi SPAR áruháznak már több mint 30 százaléka működött a mindössze hat éve indított franchise rendszerben.
„Franchise rendszerünk egyértelmű sikertörténet” – hat éve elérhető franchise programja mellett tett hitet Magyarország hatodik legnagyobb foglalkoztatója.
Rekordforgalommal, 26 új franchise és 4 új saját üzemeltetésű áruháznyitással zárta a 2017-es üzleti évet a SPAR Magyarország.
legolvasottabb

A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
népszerű a fórumban
Terjeszkedő Mini Pani
Kedves érdeklődők! Magyarországon, a MiniPani mester átvevő jelenleg elsősorban a mintaboltok kialakításával foglalkozik - a jó üzleti gyakorlat bemutatása...
Terjeszkedő Mini Pani
Mikortól és hol lehet bővebben érdeklődni üzletnyitással kapcsolatban?