Nagy márkák nagy haszonnal
- Malgorzata Morek, az Accor Hotels Kelet-Európáért felelős franchise fejlesztési igazgatója
Ahogyan arról a közelmúltban beszámoltunk, franchise partnerek bevonásával tovább bővítené magyarországi hálózatát Európa legnagyobb és a világ egyik vezető szállodalánca, a francia Accor Hotels. Ezzel az elhatározással megkezdődött azoknak a szállodatulajdonosoknak, vállalkozóknak és befektetőknek a felkutatása, akik szívesen működnének a hálózat valamelyik, nemzetközileg is jólismert márkaneve alatt, valamint a minőséget és ügyfélelégedettséget garantáló szabványai szerint. A franchise hálózat fejlesztése (és így a partnerek felkutatása) Magyarországon a közép- és keleteurópai régiós mester partner, a lengyelországi székhelyű Orbis Hotel Group vezetése alatt zajlik. A régióban Magyarország az Accor és az Orbis második legnagyobb piaca Lengyelország után, hazánkban összesen 17 szálloda működik az Accor márkák valamelyike alatt.
A tervezett hálózatbővítés kapcsán beszélgettünk Malgorzata Morek régiós franchise fejlesztési igazgatóval arról, hogy mire számíthatnak a szállodalánc partnerei a franchise együttműködés során.
Az Orbis csoport az elmúlt időszakban folyamatosan tudta erősíteni jelenlétét a régióban, az idei első félévben 7 új szállodát nyitottak franchise rendszerben (összesen 700 szobával) és 6 új szerződést írtak alá – Magyarországon, Lengyelországban és Bulgáriában. Miért lehet vonzó az Orbis franchise ajánlata?
Az Orbis csoport valóban nem csak, mint szállodatulajdonos és -operátor növekszik dinamikusan, hanem, mint franchise átadó is. Többévtizedes, gazdag tapasztalattal rendelkezünk, és erősek, hatékonyak, megbízhatóak vagyunk. Stratégiai partnerünk, a világszerte több mint 4000 szállodát összefogó Accor Hotels a világ egyik legnagyobb szállodalánca, amely csak a közelmúltban három luxusmárkával bővült (Fairmont, Raffles és Swissotel). Mi olyan jólismert márkákat képviselünk, mint a Sofitel, a Novotel, az ibis Styles vagy a Mercure. Legfőbb erősségeink a piacismeret, a know-how és a vállalatirányítási sztenderdek. Versenyképes kereskedelmi kondíciókat kínálunk az online disztribúció, értékesítés, műszaki támogatás, IT tanácsadás és az Accor Akadémián történő oktatátás, képzési rendszer területén is. De legfőképp képesek vagyunk egy olyan rendszer kialakítására nemzetközi szabványok és sztenderdek használatával, amely igazán könnyen adaptálható az adott közép-keleteurópai környezetbe.
Milyen előnyök várják a partnereket az Accor Hotels franchise rendszerében?
Franchise partnereink késztermékeket és speciális eszközöket kapnak kézhez, valamint támogatást olyan területeken, mint például az alkalmazottak képzése vagy hatékony értékesítési stratégiák kialakítása. Mindemellett, a franchise rendszerrel egy globális disztribúciós hálózathoz férnek hozzá a partnerek, amiben fejleszthetik versenyképességüket, világszerte népszerűsíthetik szállodájukat, és más piaci szereplőkkel, globális márkákkal működhetnek együtt.
Milyen követelményeknek kell az Accor Hotels franchise partnereknek megfelelni?
A csatlakozási folyamat során elsősorban az adott egység méretére és elhelyezkedésére összpontosítunk. A már meglévő szállodákban néhány módosítást, átalakítást hajtunk végre a nemzetközi sztenderdek adaptálásával. Fontos a szállodai design, a szobák száma, valamint a felújítás és bővítés lehetősége. Az építkezés alatt álló szállodák potenciáljuk (méret, épület állapota, helyi verseny) alapján kerülnek elbírálásra.
Hogyan néz ki, illetve mennyi időt vesz igénybe a franchise csatlakozási folyamat?
Először is ki kell választani a márkát, amit követően a szállodatulajdonos átemeli a hálózati sztenderdeket, melyeknek megfelelően megkezdődik a szálloda átalakítása, felújítása. Azok a tulajdonosok, befektetők, akik szeretnék megőrizni befolyásukat a szálloda stílusára és designjára vonatkozóan, de közben egyéniségüket összekötnék egy nemzetközi márka erejével is, nekik olyan rugalmas márkákat kínálunk, mint a Mercure és az ibis Styles. Minden új szállodai projekt esetében biztosítjuk teljes támogatási rendszerünket, mely kiterjed az együttműködés mindegyik fázisára az előkészületektől kezdve, az átalakításokon át, az üzemeltetésig és fejlesztésekig. Ezeknek az intézkedéseknek köszönhetően a szállodatulajdonosok és befektetők képesek gyorsan bevezetni az irányelveket és a sztenderdeket, illetve mi is biztosak lehetünk benne, hogy a helyszínek minden követelménynek megfelelnek. A franchise partnerek emellett számíthatnak költségoptimalizálásra, valamint a fejlesztések tervezett időpontban történő megvalósítására is. Együttműködésünk biztosítja, hogy a szálloda felkerüljön az Accor Hotels értékesítési csatornáira és megjelenjen a foglalási rendszerekben. Támogatásunkkal a szálloda láthatóbbá, elérhetőbbé válik.
Első franchise rendszerben üzemeltetett szállodájuk 2012-ben nyitotta meg kapuit. Azóta hány franchise megállapodás született?
Összesen 30 franchise- és managementszerződést kötöttünk az elmúlt négy évben, úgy már meglévő szállodák tulajdonosaival, ahogy újonnan épülő hotelek befektetőivel is. Folyamatosan fejlesztjük hálózatunkat Magyarországon, Lengyelországban, Csehországban, Szlovákiában, a Balti-államokban, Romániában és Bulgáriában is, valamint terveink között szerepel a piacra lépés az olyan egyelőre meghódítatlan országokban, mint Szerbia vagy Horvátország.
Az Accor Hotels márkák igazán népszerűek, és a világ egyik legnagyobb szállodaláncának ajánlata vonzza a franchise partneri érdeklődőket. Azonban biztosak vagyunk benne, hogy a legkiválóbb lehetséges partnerek meggyőzéséhez szükség van már meglévő partnereink elégedettségére, pozitív tapasztalataira és ajánlására.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Kétszámjegyű forgalomnövekedéssel és új hotelmárkát is magába foglaló, bővülő kínálattal robog a Neckermann Magyarország.
Dinamikusan bővül a hazai utazásszervező és utazási iroda ágazat, és vele együtt a Summer Time Travel franchise.
A szállodalánc második budapesti tagja 2020-ban nyitja meg kapuit a Petőfi Sándor utcai Postapalota épületében.
A jövőre 10 éves Summer Time Travel történetének legerősebb szezonját tudhatja maga mögött.
A régió legnagyobb hotelcsoportja bővíti portfólióját. 8 országban, köztük Magyarországon fejlesztheti az Adagio apartman-hotel márkákat.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
Folyamatos terjeszkedésben
Sziasztok! Szeretnélek informálni benneteket, hogy mindkét fiók átvételre került. Szép napot kívánok: Melinda
Folyamatos terjeszkedésben
A Summer Time Travel franchise központ - az országos partner keresés mellett - most két fiókirodát kínál átadásra: Nagykovácsi fiók Miskolci...