Továbbra is a Tesco az élen

Tavalyi teljesítménye alapján továbbra is a Tesco Global Áruházak Zrt. áll az FMCG (fast-moving consumer goods), a gyorsan forgó áruk piacának toplistája élén, 748,2 milliárd forintos becsült bruttó forgalmával – közölte a rangsort összeállító Trade magazin. Hermann Zsuzsanna, a 2015-ös FMCG kiskereskedelmi toplistát közreadó szaklap főszerkesztője elmondta, az előző évi listához képest az FMCG kiskereskedelmi rangsorban nem történt változás az első öt üzletlánc sorrendjében.
2015-ös, csaknem 750 milliárd forintos bruttó forgalmával (2014-es forgalma 716 milliárd forint volt) a Tesco végzett a legfrissebb FMCG toplista élén, a második helyen továbbra is a Coop található 571 milliárd forintos bruttó forgalommal (2014-ben a forgalom 560 milliárd forintot tett ki). A harmadik helyet a CBA birtokolja 509 milliárd forinttal (a CBA tavalyelőtti bruttó forgalma 505,5 milliárd forintra rúgott.) Negyedik a toplistán a Spar 491,1 milliárd forint (korrigált) forgalommal (2014-ben a forgalma 475,2 milliárd forint volt).
2015-ben az FMCG toplistán, a múlt évi bruttó forgalma alapján ötödik a Reál 388,5 milliárd forinttal; hatodik a Lidl 359,4 milliárd forinttal; hetedik pedig az Auchan 337 milliárd forinttal. Utóbbi két cég tavalyi forgalma alapján helyet cserélt az előző évhez képest. Nyolcadik a Penny Market 220,9, kilencedik az Aldi 135, tizedik a dm Magyarország 76,7, a tizenegyedik pedig a Rossmann 60,9 milliárd forintos bruttó forgalommal.
A Trade magazin elemzésében kiemelte, hogy az FMCG láncok tavalyi aktivitását vizsgálva látható, hogy a Lidl egyre szélesebb körű kapcsolatot épít ki hazai beszállító partnereivel, az Aldi a társadalmi felelősségvállalás területén is erősített, a SPAR pedig a tovább terjeszkedésre és franchise hálózatának bővítésére fektette a hangsúlyt. A legrégebb óta jelenlévő diszkontlánc, a Penny Market e helyett immár a vásárlói lojalitás növelésén dolgozik, miközben sajátmárkás családján belül a prémium kategóriát bővíti.
A magyar láncok, a Coop, a CBA és a Reál egyrészről boltjaik egy részének feljebb pozícionálásán dolgoznak, másrészt a lokalitásukból fakadó előnyöket próbálják kiaknázni lojalitásprogramokkal és más marketingeszközökkel. A hipermarketláncok közül a Tesco és az Auchan is a kiszolgálásra, a vevői igények minél szélesebb körű lefedésére helyezte tavaly a hangsúlyt, amelybe a vásárlás kényelmének és gyorsaságának fokozása éppúgy beletartozik, mint a sajátmárkás paletta színesítése speciálisabb termékekkel, vagy éppen a kártyaprogramok továbbfejlesztése. A két drogérialánc, a dm és a Rossmann, fokozott ütemben modernizálják üzleteiket, miközben az expanzióról sem mondanak le.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Bármelyik sikeres vállalkozót kérdezzük meg, egyik sem fogja azt mondani, hogy a siker egyik napról a másikra, egy pillanat alatt következik be. Türelem, kemény munka és áldozatok árán lehet csak sikeres céget létrehozni.
A kiskereskedelmi üzletlánc elindította webáruházát, a házhoz szállítási szolgáltatás egyelőre Budapesten és 49 környező településen érhető el.
2018 végén az 555 magyarországi SPAR áruháznak már több mint 30 százaléka működött a mindössze hat éve indított franchise rendszerben.
„Franchise rendszerünk egyértelmű sikertörténet” – hat éve elérhető franchise programja mellett tett hitet Magyarország hatodik legnagyobb foglalkoztatója.
Rekordforgalommal, 26 új franchise és 4 új saját üzemeltetésű áruháznyitással zárta a 2017-es üzleti évet a SPAR Magyarország.
legolvasottabb

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
népszerű a fórumban
Terjeszkedő Mini Pani
Kedves érdeklődők! Magyarországon, a MiniPani mester átvevő jelenleg elsősorban a mintaboltok kialakításával foglalkozik - a jó üzleti gyakorlat bemutatása...
Terjeszkedő Mini Pani
Mikortól és hol lehet bővebben érdeklődni üzletnyitással kapcsolatban?