Továbbra is a Tesco az élen

Tavalyi teljesítménye alapján továbbra is a Tesco Global Áruházak Zrt. áll az FMCG (fast-moving consumer goods), a gyorsan forgó áruk piacának toplistája élén, 748,2 milliárd forintos becsült bruttó forgalmával – közölte a rangsort összeállító Trade magazin. Hermann Zsuzsanna, a 2015-ös FMCG kiskereskedelmi toplistát közreadó szaklap főszerkesztője elmondta, az előző évi listához képest az FMCG kiskereskedelmi rangsorban nem történt változás az első öt üzletlánc sorrendjében.
2015-ös, csaknem 750 milliárd forintos bruttó forgalmával (2014-es forgalma 716 milliárd forint volt) a Tesco végzett a legfrissebb FMCG toplista élén, a második helyen továbbra is a Coop található 571 milliárd forintos bruttó forgalommal (2014-ben a forgalom 560 milliárd forintot tett ki). A harmadik helyet a CBA birtokolja 509 milliárd forinttal (a CBA tavalyelőtti bruttó forgalma 505,5 milliárd forintra rúgott.) Negyedik a toplistán a Spar 491,1 milliárd forint (korrigált) forgalommal (2014-ben a forgalma 475,2 milliárd forint volt).
2015-ben az FMCG toplistán, a múlt évi bruttó forgalma alapján ötödik a Reál 388,5 milliárd forinttal; hatodik a Lidl 359,4 milliárd forinttal; hetedik pedig az Auchan 337 milliárd forinttal. Utóbbi két cég tavalyi forgalma alapján helyet cserélt az előző évhez képest. Nyolcadik a Penny Market 220,9, kilencedik az Aldi 135, tizedik a dm Magyarország 76,7, a tizenegyedik pedig a Rossmann 60,9 milliárd forintos bruttó forgalommal.
A Trade magazin elemzésében kiemelte, hogy az FMCG láncok tavalyi aktivitását vizsgálva látható, hogy a Lidl egyre szélesebb körű kapcsolatot épít ki hazai beszállító partnereivel, az Aldi a társadalmi felelősségvállalás területén is erősített, a SPAR pedig a tovább terjeszkedésre és franchise hálózatának bővítésére fektette a hangsúlyt. A legrégebb óta jelenlévő diszkontlánc, a Penny Market e helyett immár a vásárlói lojalitás növelésén dolgozik, miközben sajátmárkás családján belül a prémium kategóriát bővíti.
A magyar láncok, a Coop, a CBA és a Reál egyrészről boltjaik egy részének feljebb pozícionálásán dolgoznak, másrészt a lokalitásukból fakadó előnyöket próbálják kiaknázni lojalitásprogramokkal és más marketingeszközökkel. A hipermarketláncok közül a Tesco és az Auchan is a kiszolgálásra, a vevői igények minél szélesebb körű lefedésére helyezte tavaly a hangsúlyt, amelybe a vásárlás kényelmének és gyorsaságának fokozása éppúgy beletartozik, mint a sajátmárkás paletta színesítése speciálisabb termékekkel, vagy éppen a kártyaprogramok továbbfejlesztése. A két drogérialánc, a dm és a Rossmann, fokozott ütemben modernizálják üzleteiket, miközben az expanzióról sem mondanak le.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Bármelyik sikeres vállalkozót kérdezzük meg, egyik sem fogja azt mondani, hogy a siker egyik napról a másikra, egy pillanat alatt következik be. Türelem, kemény munka és áldozatok árán lehet csak sikeres céget létrehozni.
A kiskereskedelmi üzletlánc elindította webáruházát, a házhoz szállítási szolgáltatás egyelőre Budapesten és 49 környező településen érhető el.
2018 végén az 555 magyarországi SPAR áruháznak már több mint 30 százaléka működött a mindössze hat éve indított franchise rendszerben.
„Franchise rendszerünk egyértelmű sikertörténet” – hat éve elérhető franchise programja mellett tett hitet Magyarország hatodik legnagyobb foglalkoztatója.
Rekordforgalommal, 26 új franchise és 4 új saját üzemeltetésű áruháznyitással zárta a 2017-es üzleti évet a SPAR Magyarország.
legolvasottabb

A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
népszerű a fórumban
Terjeszkedő Mini Pani
Kedves érdeklődők! Magyarországon, a MiniPani mester átvevő jelenleg elsősorban a mintaboltok kialakításával foglalkozik - a jó üzleti gyakorlat bemutatása...
Terjeszkedő Mini Pani
Mikortól és hol lehet bővebben érdeklődni üzletnyitással kapcsolatban?