Újra divat lesz kisközértbe járni?
Annak ellenére, hogy az amerikai munkaerő-piac helyzete fokozatosan javul, és az emberek vásárlási kedve is kezd visszatérni, még mindig megfontoltan költik el jövedelmüket. A bevásárlókocsikat már nem töltik meg magasabb árfekvésű termékekkel, mivel ezeket online rendelik meg - a spórolás jegyében. Felmérések azt mutatják, hogy manapság az amerikaiak a világhálón bonyolítják nagyobb költségekkel járó vásárlásaikat, míg a legszükségesebb mindennapi termékeket a helyi kisközértben, vagy a közeli szupermarketben veszik meg.
A megváltozott vásárlói igények hatással vannak a nagyobb üzletek keresletére a helyi piacon. Az első lépést az elektronikai cikkeket árusító Best Buy tette meg azzal, hogy bezárja 50 nagyméretű áruházát, és helyette 100 kisebb értékesítési pontot hoz létre. A legnagyobb amerikai áruházlánc, a Wall-Mart is hasonlóan viselkedik: ugyancsak 100 kisebb méretű üzletet létesít még az idei évben.
Hasonló változások egyelőre nem tapasztalhatóak Magyarországon, azonban a hazai piacon tevékenykedő élelmiszerláncok is egyre több kisméretű egységet hoznak létre. Általános tendencia, hogy egyre több önálló kereskedő csatlakozik valamelyik élelmiszer-lánc hálózatához a versenyben maradás reményében. A CBA 2001-ben indított CÉL üzletlánca például olyan kereskedőknek kínál társulási lehetőséget, akik nem felelnek meg a CBA-hoz csatlakozás szükséges feltételeivel, de élni szeretnének a kedvező beszerzési lehetőségekkel.
A másik két piacvezető vállalat úgyszintén kis alapterületű üzletekre is építi hálózatát: a Tesco Expressz, vagy a Mini Coop üzletek a sűrűbben lakott városrészeken élők mindennapi vásárlási igényeit szolgálják.
(a.c.)

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Bármelyik sikeres vállalkozót kérdezzük meg, egyik sem fogja azt mondani, hogy a siker egyik napról a másikra, egy pillanat alatt következik be. Türelem, kemény munka és áldozatok árán lehet csak sikeres céget létrehozni.
A kiskereskedelmi üzletlánc elindította webáruházát, a házhoz szállítási szolgáltatás egyelőre Budapesten és 49 környező településen érhető el.
2018 végén az 555 magyarországi SPAR áruháznak már több mint 30 százaléka működött a mindössze hat éve indított franchise rendszerben.
„Franchise rendszerünk egyértelmű sikertörténet” – hat éve elérhető franchise programja mellett tett hitet Magyarország hatodik legnagyobb foglalkoztatója.
Rekordforgalommal, 26 új franchise és 4 új saját üzemeltetésű áruháznyitással zárta a 2017-es üzleti évet a SPAR Magyarország.
legolvasottabb

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
népszerű a fórumban
Terjeszkedő Mini Pani
Kedves érdeklődők! Magyarországon, a MiniPani mester átvevő jelenleg elsősorban a mintaboltok kialakításával foglalkozik - a jó üzleti gyakorlat bemutatása...
Terjeszkedő Mini Pani
Mikortól és hol lehet bővebben érdeklődni üzletnyitással kapcsolatban?