Ne hagyja, hogy befeketítsék!
Az internet által kínált anonimitást gyakran kíméletlenül kihasználják azok a munkavállalók, akik úgy érzik, hogy a vállalat méltatlanul kezeli őket. Gyorsan becsmérelnek, - akárcsak egy elégedetlen ügyfél velük szemben - aminek következtében olyan témákról oszthatnak meg információkat a világhálón, mint a munkáltató bérpolitikája, felvételi módszerei vagy gazdálkodási gyakorlata.
Nyílt lapokkal kell játszani
Szakértők szerint a kellemetlen megjegyzések elkerüléséhez a nyitott és egyértelmű vállalati kommunikáció lehet a megfelelő megoldás. A negatív kritikát első lépésben úgy lehet elkerülni, ha pontos és aktuális információt szolgáltatunk az eltervezett és kivitelezett üzleti tevékenységekről, illetve ha összhangban cselekszünk azzal, amit mondunk. Igyekezzünk alkalmazottainkat partnerként kezelni, és határozzuk meg az együttműködés állandó,- és világos szabályait.
Azonban az őszinte kommunikáció ellenére is előfordulhat, hogy a dolgozók megosztják internetes fórumokon negatív nézeteiket munkáltatójukról. Mit lehet hát tenni, ha már megtörtént a baj? Először is, próbáljuk meg érzelmektől mentesen elemezni a hozzászólást. Minden visszacsatolás hasznos lehet és lehetőséget ad arra, hogy változtassunk a jogosan kritizáltakon. Ez elősegíti, hogy egy jó vezető képét alakítsuk ki.
Sok vállalkozó elköveti azt a hibát, hogy emocionálisan válaszol ezekre a megjegyzésekre, ami keserű vitákhoz vezethet. Szakértők óva intenek az ilyen reakcióktól, mivel elégedettséget adnak az alkalmazottnak, még akkor is, ha a vádak megalapozatlanok.
Beszélgetés a bejáratnál…
Az üzleti életben a kritika tárgya nem csak egy munka lehet, hanem a munkaerő-toborzás nem megfelelő gyakorlata. A potenciális munkatársat érdemes a felvételi procedúra legelején tájékoztatni arról, hogy alkalmasságát milyen módon szándékozzuk ellenőrizni. Ha a folyamat úgy zajlik, ahogyan azt előzetesen bejelentettük, akkor professzionális munkaerő-toborzásról adunk tanúbizonyságot. Természetesen nagyon fontosak a visszajelzések azoknak a jelölteknek, akik nem kapták meg az állást. Ilyen esetben nem elegendő egyszerűen lerendezni azzal, hogy „köszönjük, hogy részt vett az interjún”, hanem egyértelmű tájékoztatást kell adni arról, hogy miért nem lett kiválasztva az adott jelölt. Ezzel a tudással a pályázó levonhatja a tanulságot és változtathat önéletrajzán, vagy a jövőben jobban felkészülhet egy állásinterjúra.
Beszélgetés a kijáratnál…
Egyaránt hasznos lehet, ha úgynevezett „kilépő interjút” folytatunk alkalmazottunkkal, amikor már biztos, hogy megválik cégünktől. Ennek alapján lehetőségünk van arra, hogy javítsuk a vállalaton belüli folyamatokat, és ugyanakkor esélyt adunk arra, hogy a munkavállaló elmondhassa észrevételeit.
Az áttekinthető és világos felvételi,- és elbocsájtási rendszer hatékonyan növeli a dolgozók bizalmát és visszavetheti a kritikus hangok felszólalását. Észben kell tartani, hogy a munkaviszony kölcsönös elkötelezettségekkel jár, ahol mindkét félnek be kell tartania bizonyos „játékszabályokat”. Ha ezeket a szabályokat betartjuk, és igazságos munkáltatók vagyunk, azzal hosszútávon csak növelni fogjuk cégünk jövedelmezőségét.

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A logó az első, ami eszébe jut az embereknek egy márkáról, éppen ezért fontos, hogy pozitív emlékként megragadjon a vásárlók fejében.
A Waffle House nálunk kevésbé ismert franchise, de a tengeren túl már több, mint 60 éve van a piacon és 2000 éteremmel büszkélkedhet Amerika-szerte. Ám ez a hálózat rendelkezik a legbizarrabb történetekkel, eseményekkel és vendégekkel.
Játék fejlesztésre adta a fejét az amerikai gyorsétterem hálózat egy agyafúrt marketing kampány keretében.
Dollár milliók voltak a számláikon, mégis pazarló életüknek és sikertelen befektetéseiknek köszönhetően mindent elvesztettek.
A jövő reménységeinek kínál segítséget a FIVOSZ és a Fiatal Vállalkozók Hete.
legolvasottabb

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...