Ne hagyja, hogy befeketítsék!

Szakértők szerint a kellemetlen megjegyzések elkerüléséhez a nyitott és egyértelmű vállalati kommunikáció lehet a megfelelő megoldás.
Hétfő
2012.05.07.
Volt,- és jelenlegi alkalmazottak gyakran folytatnak ’black PR’ tevékenységet a világhálón. Hogyan kerüljük el a névtelen kritikákat?
 

Az internet által kínált anonimitást gyakran kíméletlenül kihasználják azok a munkavállalók, akik úgy érzik, hogy a vállalat méltatlanul kezeli őket. Gyorsan becsmérelnek, - akárcsak egy elégedetlen ügyfél velük szemben - aminek következtében olyan témákról oszthatnak meg információkat a világhálón, mint a munkáltató bérpolitikája, felvételi módszerei vagy gazdálkodási gyakorlata.

Nyílt lapokkal kell játszani

Szakértők szerint a kellemetlen megjegyzések elkerüléséhez a nyitott és egyértelmű vállalati kommunikáció lehet a megfelelő megoldás. A negatív kritikát első lépésben úgy lehet elkerülni, ha pontos és aktuális információt szolgáltatunk az eltervezett és kivitelezett üzleti tevékenységekről, illetve ha összhangban cselekszünk azzal, amit mondunk. Igyekezzünk alkalmazottainkat partnerként kezelni, és határozzuk meg az együttműködés állandó,- és világos szabályait.

Azonban az őszinte kommunikáció ellenére is előfordulhat, hogy a dolgozók megosztják internetes fórumokon negatív nézeteiket munkáltatójukról. Mit lehet hát tenni, ha már megtörtént a baj? Először is, próbáljuk meg érzelmektől mentesen elemezni a hozzászólást. Minden visszacsatolás hasznos lehet és lehetőséget ad arra, hogy változtassunk a jogosan kritizáltakon. Ez elősegíti, hogy egy jó vezető képét alakítsuk ki.
Sok vállalkozó elköveti azt a hibát, hogy emocionálisan válaszol ezekre a megjegyzésekre, ami keserű vitákhoz vezethet. Szakértők óva intenek az ilyen reakcióktól, mivel elégedettséget adnak az alkalmazottnak, még akkor is, ha a vádak megalapozatlanok.

Beszélgetés a bejáratnál…

Az üzleti életben a kritika tárgya nem csak egy munka lehet, hanem a munkaerő-toborzás nem megfelelő gyakorlata. A potenciális munkatársat érdemes a felvételi procedúra legelején tájékoztatni arról, hogy alkalmasságát milyen módon szándékozzuk ellenőrizni. Ha a folyamat úgy zajlik, ahogyan azt előzetesen bejelentettük, akkor professzionális munkaerő-toborzásról adunk tanúbizonyságot. Természetesen nagyon fontosak a visszajelzések azoknak a jelölteknek, akik nem kapták meg az állást. Ilyen esetben nem elegendő egyszerűen lerendezni azzal, hogy „köszönjük, hogy részt vett az interjún”, hanem egyértelmű tájékoztatást kell adni arról, hogy miért nem lett kiválasztva az adott jelölt. Ezzel a tudással a pályázó levonhatja a tanulságot és változtathat önéletrajzán, vagy a jövőben jobban felkészülhet egy állásinterjúra.

Beszélgetés a kijáratnál…

Egyaránt hasznos lehet, ha úgynevezett „kilépő interjút” folytatunk alkalmazottunkkal, amikor már biztos, hogy megválik cégünktől. Ennek alapján lehetőségünk van arra, hogy javítsuk a vállalaton belüli folyamatokat, és ugyanakkor esélyt adunk arra, hogy a munkavállaló elmondhassa észrevételeit.

Az áttekinthető és világos felvételi,- és elbocsájtási rendszer hatékonyan növeli a dolgozók bizalmát és visszavetheti a kritikus hangok felszólalását. Észben kell tartani, hogy a munkaviszony kölcsönös elkötelezettségekkel jár, ahol mindkét félnek be kell tartania bizonyos „játékszabályokat”. Ha ezeket a szabályokat betartjuk, és igazságos munkáltatók vagyunk, azzal hosszútávon csak növelni fogjuk cégünk jövedelmezőségét.


népszerű a fórumban

A Fornetti recept

A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Lengyel postacég lép a magyar piacra

Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...

3 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Pályázat mikrovállalkozásoknak

Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...

3 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?

Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Atipikus foglalkoztatás

április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?

Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat

A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak

Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...

4 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.