Őszinte elismerés – a jó morál titkos hozzávalója
A dolgozók gyakori munkahely-változtatása, a munkaerő vándorlás (fluktuáció) a legkevésbé hatékony üzleti költség. A termelékenység visszaesése, a kapcsolódó veszteségek, sérülések a vásárlókkal és kereskedőkkel, a munkahelyi morálra gyakorolt negatív hatásai és a (tovább)képzési idő mind jelentős költséget termelnek egy cég számára.
Emellett, manapság gyakorlatilag minden vállalkozásnak ”többet kell elérnie kevesebből”. Az erőforrások mindenhol szűkösek, míg a verseny egyre nagyobb. Ez egy hatalmas mértékű stresszt eredményez a szervezeten belül, elsősorban azon menedzserek, vezetők és az első vonalban lévő alkalmazottak között, akik munkaórája és felelőssége tovább nő.
A magasabb kereslet kevesebb erőforrással történő kiszolgálása tökéletes recept a stresszre, ami hosszú távon kiégéshez, elkedvetlenedéshez és magasabb fluktuációhoz vezet. Számtalan tanulmány kimutatta már, hogy az egyik fő oka a dolgozók kilépésének az, hogy nem érzik magukat értékesnek vagy megbecsültnek.
A következőkben bemutatunk néhányat azok közül a módok közül, melyekkel tartalmasan és hatásosan kommunikálhatja megbecsülését kollégái, csapattársai felé anélkül, hogy mindez különösebb pénz vagy energia befektetésével járna:
1. Személyes, face-to-face kommunikáció az általános, szervezeti levelezés helyett
A megbecsülés és bátorítás hatékony közvetítésének egyik kulcsfontosságú összetevője, hogy a befogadó számára világos legyen, hogy úgy is gondolja, amit mond és vette rá az időt, hogy személyesen gondolkozzon róla. És fordítva, egy több embernek elküldött, ”Köszi a remek munkát!” kör e-mail igazából negatív reakciót vált ki a legtöbb csapattagból, a személytelen természete és az érzékelhetően minimális erőfeszítés miatt, amit a végrehajtása igényelt.
2. Beszéljen egy nyelvet a személlyel, akit bátorítani akar
Ha az erőfeszítés, amit kollégáink nagyrabecsülésének kommunikálásáért teszünk, nem az, ami igazán fontos és jelentőséggel bír számukra, akkor az időnket és az energiánkat is elpazaroltuk. A hatékony és hatásos kommunikáláshoz muszáj eltalálni a befogadó ”értékrendjét”. Például, míg a verbális frázisok valakinek fontosak és sokat jelentenek, addig mások úgy gondolják, hogy a szavak helyett beszéljenek a tettek.
3. A dolgozók által leginkább értékelt erőfeszítések kerülnek a legkevesebbe
Nyilván mindenki szeretne bónuszt vagy fizetésemelést, de – a legtöbb szervezet számára – ez nem lehetséges. A lehetséges motivációs lépések, amelyek segítségével egy cég éreztetheti a dolgozókkal, hogy munkahelyükön megbecsülik és értékelik őket, öt kategóriába sorolhatók: szóbeli megerősítés, közösen eltöltött idő (quality time), apró segítségnyújtás/szolgálat, kézzelfogható ajándékok és megfelelő testbeszéd (kézfogás, vállon-veregetés, stb.). Ezek legtöbbje semmilyen költséggel nem jár és az ajándékoknak sem kell sokba kerülni.
Néhány a legtöbbet idézett helyzetek közül, amikor a munkavállaló úgy érezte, hogy megbecsülik:
- Egy személyre szóló üzenet/cédula a felettestől, amiben a jól elvégzett munkát vagy jelenlegi erőfeszítéseit dicséri.
- Egy csapattag megáll az irodájánál egy pár perce, hogy megtudja, hogyan érzi magát.
- Segítséget kap egy munkatárstól, aki észreveszi, hogy nyakig ül a munkában.
- Egy ajándékutalvány, miután hosszú órákat dolgozott, hogy befejezzen egy nagy projektet.
- ”High-five” (pacsi) egy munkatárstól, miután sikeresen teljesítettek egy fontos prezentációt.
Minden embernek megvan a saját ”értékelési nyelve” vagy jelrendszere, és minden egyes nyelven belül vannak specifikus tettek, amelyeket a személy a legjobban értékel.
A fenti erőfeszítések közül egyik sem kerül sok pénzbe. A kulcs, a megfelelőt használni a megfelelő emberrel, a megfelelő időben, az értékelés és megbecsülés egy őszinte megnyilvánulásával. Így a tettek elérik céljukat abban, hogy bátorítsák azokat, akikkel együtt dolgozik – így erősítve elkötelezettségüket (és ezáltal hosszabb távú foglalkoztatásukat) a cég felé.
Forrás: Paul White, Entrepreneur
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A logó az első, ami eszébe jut az embereknek egy márkáról, éppen ezért fontos, hogy pozitív emlékként megragadjon a vásárlók fejében.
A Waffle House nálunk kevésbé ismert franchise, de a tengeren túl már több, mint 60 éve van a piacon és 2000 éteremmel büszkélkedhet Amerika-szerte. Ám ez a hálózat rendelkezik a legbizarrabb történetekkel, eseményekkel és vendégekkel.
Játék fejlesztésre adta a fejét az amerikai gyorsétterem hálózat egy agyafúrt marketing kampány keretében.
Dollár milliók voltak a számláikon, mégis pazarló életüknek és sikertelen befektetéseiknek köszönhetően mindent elvesztettek.
A jövő reménységeinek kínál segítséget a FIVOSZ és a Fiatal Vállalkozók Hete.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...