Olcsó, kockázatos és profitot termel
A startup definíciója olyan szolgáltatások és termékek esetén használható, amik arra jöttek létre, hogy értéket teremtsenek a lehetséges felhasználóknak. Egy startup innovatív koncepciója minden esetben megoldást kell, hogy jelentsen a tipikus felhasználó problémájára vagy – hozzáadott értékként – segítsen annak megoldásában. Ezek az ötletek, tevékenységek gyakran hobbiként indulnak és kidolgozásuk alacsonyabb költségekkel jár.
Ki hozhat létre egy startup vállalkozást? Valójában bárki, akinek van egy innovatív ötlete és befogadó közönsége, akik realizálják. Érdekes, hogy a leghíresebb startupok véletlenül jöttek létre. Gyakran az ötletek akkor és olyan helyzetekben jelennek meg, amikor az újító egy olyan problémával találta szembe magát, aminek megoldásához egy, a korábbitól különböző megoldásra volt szüksége.
Bármely vállalat – függetlenül az ágazattól, amiben tevékenykedik – startuppá válhat egy problémára adott válasszal. A legtöbbször ezek a megoldások technológiákhoz kapcsolódnak. A startup vállalkozások jellegzetességei a következők:
Alacsony indulóköltségek
A startup első verziója általában egy kisebb csoport által jön létre. Ezek a személyek rendelkeznek a szükséges számítógépes, programozói, tervezői, stb. ismeretekkel, és megalkotják a startup prototípusát. Ahhoz, hogy egy startup működjön általában nincs szükség speciális gépekre, eszközökre, ezért egyszerűbb és olcsóbb elindítani, mint mondjuk egy fizikai üzletet (ahol fel kell tölteni a készletét, berendezni az üzlethelyiséget, stb.).
Magasabb kockázat
A startup létrehozása során nem lehet biztos benne, hogy a terméket a piacon elsőre befogadják. Előfordulhat az is, hogy a terméket egy olyan üzleti modell nélkül hozzák létre, ami szükséges lenne a pénztermeléshez. A folyamatos elemzéseknek, teszteknek és az új ötletek beépítésének következményeként, a startup üzleti modelljében is változik annak módja, hogy hogyan tud bevételt termelni a termék. A legismertebb vállalatok általában néhány hónap után kezdtek el pénzt keresni a szolgáltatásokon.
Magasabb megtérülés a befektetésen
Úgy tűnhet, hogy a milliós mértékű befektetés a legfontosabb egy startup életében és fejlődésében, azonban nem ez a helyzet. A leglényegesebb a piacra jutás és az, hogy minél nagyobb számú felhasználót nyerjen meg magának. A startupot menedzselő csapat képes a megfelelő időben befektetőt találni és olyan értékes partnereket, akik tőkét biztosítanak a vállalkozásnak.
Forrás: Franchising.pl
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Egy újabb karantén esetén előnyt élvezhet a fogyasztók között ez az étteremtípus. Pontosan mi is a ’ghost kitchen’ lényege?
Melyik franchise hálózatba érdemes befektetni? Melyik koncepció kínálja a legnagyobb profitot?
Mindenki szeretné elérni a pénzügyi függetlenséget, de keveseknek adatik meg a lehetőség. A karrier-építés nem mindig jelent megoldást, a legtöbben saját vállalkozásról álmodnak, de próbálkozásaik mégis kudarcba fulladnak. Mi jelentheti a megoldást?
Évről-évre sokan fogadkoznak, hogy végre elkezdik a fogyókúrát, elkezdenek mozogni, leteszik a cigarettát, megtanulnak valamilyen nyelvet vagy éppen vállalkozást indítanak.
Már 2020 van, de még mindig a vendéglátóhelyek nagyrésze nem tudja megfelelően megszólítani az Y generációt, pedig ez a korosztály ma már a világ népességének 30 százalékát teszi ki.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...