Tettre kész fiatalok
Ahogy a gazdasági válság és ”utórengései”napról napra próbára teszi hazánk gazdaságát, úgy van egyre nagyobb szükség arra, hogy egy összetartó, új szemléletmóddal rendelkező vállalkozói kultúra jöjjön létre. Magyarországon a fiataloknak csak egy nagyon kis része, 3,7 százaléka vállalkozik, noha a KKV-szektor adja az ország gazdaságának egyik leglényegesebb elemét. Ezt a szektort kívánja megerősíteni és tovább bővíteni a FIVOSZ, illetve lehetőséget teremteni arra, hogy az érdeklődők közvetlenül is találkozhassanak sikeres vállalkozókkal.
A szervező Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége (FIVOSZ) az MTI-hez eljuttatott közleményében elmondta, a karrier tanácsadás mellett olyan meghatározó gazdasági szereplők támogatják a következő évtized lehetséges üzleti vezetőit, akik saját ötleteiket az ország határain belül valósították meg. Az idén előadást tart többek között Andy Vajna filmszakmai kormánybiztos, valamint Gerendai Károly vállalkozó is újra ellátogat megosztani tapasztalatait a résztvevőkkel; ezúttal mindketten a gasztrovilág innovációiról beszélnek majd.
A vidéki nagyvárosokban összesen tizenegy helyszínen - Győrben, Kecskeméten, Miskolcon, Nyíregyházán, Pécsett, Szegeden, Székesfehérváron, Szekszárdon, Szolnokon, Veszprémben és Zalaegerszegen - tartanak vállalkozói napokat. A regionális események programjairól a megyeszékhelyek információs csatornáin keresztül értesülhetnek az érdeklődők, valamint a főiskolák, egyetemek hirdetményeiben is tájékoztatják a diákokat.
Budapesten, a Károlyi Csekonics Rezidenciában öt tematikus nap – Üzleti Siker Napja, Innovatív Start-up Nap, Gasztro Vállalkozások Napja, Üzleti Energia Napja - MVM Partner, International Day – keretében tárják a fiatalok elé a hazai és a nemzetközi vállalkozási lehetőségeket, miközben a szervezők karrierépítési tanácsadást tartanak. A résztvevők neves cégek képviselőivel is találkozhatnak, akikhez személyesen fordulhatnak kérdéseikkel vagy kérhetnek tőlük tanácsot.
A FIVOSZ hangsúlyozza: a hat éve indított kezdeményezés mára a fiatalság elsőszámú információs fórumává vált világszerte, ahol egy héten keresztül érdemben tájékozódhatnak jövőjük kiteljesedésének hazai és nemzetközi lehetőségeiről.
Tavaly országos szinten közel 5000 fiatal volt kíváncsi a rendezvényre, ahol komoly vállalatok vezetőitől és sikeres fiataloktól tanulhattak a szakmai programokon. 2012-ben kiemelt vállalatok sokasága állt a fiatalok mellé, hiszen az ország GDP-jének együttesen 26,7 százalékát adó vállalatok vettek részt a rendezvénysorozaton előadóként és támogatóként. A programsorozat mára nemzetközi szinten is óriási siker lett, a világ 138 országában rendezik meg évről évre.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A logó az első, ami eszébe jut az embereknek egy márkáról, éppen ezért fontos, hogy pozitív emlékként megragadjon a vásárlók fejében.
A Waffle House nálunk kevésbé ismert franchise, de a tengeren túl már több, mint 60 éve van a piacon és 2000 éteremmel büszkélkedhet Amerika-szerte. Ám ez a hálózat rendelkezik a legbizarrabb történetekkel, eseményekkel és vendégekkel.
Játék fejlesztésre adta a fejét az amerikai gyorsétterem hálózat egy agyafúrt marketing kampány keretében.
Dollár milliók voltak a számláikon, mégis pazarló életüknek és sikertelen befektetéseiknek köszönhetően mindent elvesztettek.
A jövő reménységeinek kínál segítséget a FIVOSZ és a Fiatal Vállalkozók Hete.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...