Atipikus jó gyakorlat
Az egynapos rendezvény célja az volt, hogy „testközelbe” hozza a munkát kereső kisgyermekes szülőket és a munkát kínáló cégeket. A vitafórum arra adott lehetőséget, hogy a munka és a magánélet egyensúlyi szempontjait meghívott szakértők segítségével a vállalati kultúra szemszögéből vizsgálják meg a résztvevők; az állásbörzén pedig a szülők személyesen beszélhették át a cégekkel a kínált pozíciók részleteit. A rendezvényen olyan cégek állítottak ki többek között, mint az AEGON, a Nestlé, a British Telecom, az IGS Informatika, illetve a 3-P Labour Shield Munkaügyi és Munkavédelmi Tanácsadó Kft., a Csúcs 91 Kft., vagy a Consequit Zrt.
A 2013. szeptember 17-i egész napos, a szakmában rendhagyónak számító rendezvény (nyílt nap) két részből állt: a vitaindító kérdezz-feleleket a MuKi eddigi kerekasztal-blokkjainak népszerű, interaktív mintájára hirdették meg, az atipikus állásbörzén pedig az előzetesen regisztrált és felmért szülők a résztvevő cégek állásajánlatait ismerhették meg. A rendezvényre a vállalatok több mint száz munkalehetőséget hoztak; ez a mai munkaerő piaci helyzetben jelentős számot képvisel.
A MuKi vitaindítójának célja az volt, hogy a kisgyermekes szülők foglalkoztatásának nehézségeit és az ezekre adható lehetséges megoldásokat keresse a meghívott szakértők és a közönség párbeszédével, illetve egymás tapasztalatainak meghallgatásával. Az irányvonalakat a munkaidő hosszúságának kérdése, a fizikai jelenlét és a teljesítmény-alapú munka kettőse, a távmunka előnyei és hátrányai, illetve az atipikus foglalkoztatási formák alkalmazásából adódó munkahelyi kérdések adták.
A megnyitón többek közt Dr. Bárdos Krisztina, a projektgazda IFKA Iparfejlesztési Közhasznú Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója beszélt a kisgyermekes munkavállalók munkába segítésének fontosságáról, illetve a MuKi eddigi eredményeiről: „A program jelenleg mintegy kétszáznegyven olyan szerződött szülőt számlál, aki kész munkába állni, és háromszázötven olyan céggel vagyunk kapcsolatban, aki a MuKi segítségével atipikusan is foglalkoztatna munkaerőt. Eddig hatvan édesanyát sikerült elhelyeznünk, és ez nagy szó.”
--
A Munka kisgyermekkel program célja visszaintegrálni a kisgyermekes szülőket a munka világába, illetve segíteni a cégeknek az atipikus foglalkoztatási formák alkalmazásában. A mai gazdasági helyzetben kifejezetten célszerű lehet az atipikus foglalkoztatási formák, mint például távmunka alkalmazása, hiszen jelentős költségcsökkenés érhető el vele, megspóroltató például a rezsi, az iroda bérleti díja, vagy az alkalmazott közlekedésének térítése.
A program szervezői most egy, a témába vágó rendezvényre invitálják mindazokat a vállalkozásokat, amelyek érdeklődnek az atipikus foglalkoztatási lehetőségek és az azzal járó előnyök iránt. A november hetedikén megrendezésre kerülő HUMÁN-ERŐ-TÉR tematikus fórumon a munkáltatók a egymás között szabad eszmecserét folytathatnak arról, hogy a kisgyermekes szülőket hogyan tudják saját elvárásaikhoz illeszkedve a legelőnyösebben vissza-, vagy felvenni egy adott pozícióba.
A felvázolt problémákról, azok csoportos átbeszélésének eredményéről és a kialakuló megoldási javaslatokról a résztvevők a rendezvény után egy strukturált, üzleti szempontból is használható kimenetet kapnak majd. A rendezvény ezen kívül lehetőséget ad a cégek közötti kapcsolatfelvételre is.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A logó az első, ami eszébe jut az embereknek egy márkáról, éppen ezért fontos, hogy pozitív emlékként megragadjon a vásárlók fejében.
A Waffle House nálunk kevésbé ismert franchise, de a tengeren túl már több, mint 60 éve van a piacon és 2000 éteremmel büszkélkedhet Amerika-szerte. Ám ez a hálózat rendelkezik a legbizarrabb történetekkel, eseményekkel és vendégekkel.
Játék fejlesztésre adta a fejét az amerikai gyorsétterem hálózat egy agyafúrt marketing kampány keretében.
Dollár milliók voltak a számláikon, mégis pazarló életüknek és sikertelen befektetéseiknek köszönhetően mindent elvesztettek.
A jövő reménységeinek kínál segítséget a FIVOSZ és a Fiatal Vállalkozók Hete.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...