Etikus cégek Magyarországon
Szeptember 13-ig fogadják az üzleti életben etikus, felelősségteljes magatartással részt vevő vállalkozások jelentkezését az Üzleti Etikai Díjra. A független, üzleti szereplő által nem befolyásolható elismerést idén 14. alkalommal adják át azon – a magyar üzleti életben etikusan működő – cégeknek, amelyek felelősséget vállalnak a munkatársaikért, üzleti partnereikért, a szűkebb és tágabb környezetük jólétéért, a társadalom fenntartható fejlődéséért, a klímaváltozás negatív folyamatainak visszafordításáért, valamint az esélyegyenlőség javításáért.
Az üzleti etika messze nem jótékonykodást jelent, hanem annak felismerését, hogy egy vállalkozás a társadalmi környezet és az ökoszisztéma szerves része. A cégek zöldülése anyag- és költségmegtakarítással jár, etikus üzletvitelükkel pedig renomét szereznek, amely piaci előnyre konvertálható.
A vállalat felelős gondolkodásmódról tesz cselekedetein keresztül tanúbizonyságot, ha tetteit elsősorban nem a mindenáron való haszonszerzés irányítja, hanem a másokról való gondoskodás, más érdekeinek figyelembevétele, valamint a környezet (emberi, természeti, üzleti) érdekei miatt képes átértékelni a várható üzleti hasznát, be tudja illeszteni cselekedetinek célrendszerébe a fenntarthatóság szolgálatát is.
Az Üzleti Etikai Díjat kizárólag pályázat útján lehet elnyerni, amelynek első lépése a jelölés. A díjra gazdasági szereplők szakmai szervezetei jelölhetnek tagjaik sorából, valamint vállalatok önmagukat jelölhetik. A jelölés után az Üzleti Etikai Díj kontroll bizottsága dönti el, mely jelölteket kér fel pályázat benyújtására.
A díjat évente egyszer egy, az alapítókból, valamint a korábbi években díjat kapott cégek első számú vezetőiből álló zsűri ítéli négy kategóriában: nagyvállalat, multinacionális vállalat, középvállalat, kisvállalat. Különdíj adását szintén a zsűri dönti el.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A logó az első, ami eszébe jut az embereknek egy márkáról, éppen ezért fontos, hogy pozitív emlékként megragadjon a vásárlók fejében.
A Waffle House nálunk kevésbé ismert franchise, de a tengeren túl már több, mint 60 éve van a piacon és 2000 éteremmel büszkélkedhet Amerika-szerte. Ám ez a hálózat rendelkezik a legbizarrabb történetekkel, eseményekkel és vendégekkel.
Játék fejlesztésre adta a fejét az amerikai gyorsétterem hálózat egy agyafúrt marketing kampány keretében.
Dollár milliók voltak a számláikon, mégis pazarló életüknek és sikertelen befektetéseiknek köszönhetően mindent elvesztettek.
A jövő reménységeinek kínál segítséget a FIVOSZ és a Fiatal Vállalkozók Hete.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...