Facebook – lenni vagy nem lenni?

A Deloitte szerint a valamilyen közösségi médiát marketingjükben használó cégeknek a 86 százaléka van fenn a Facebookon.
Hétfő
2013.06.17.
A közösségi oldalak segítenek a márkaépítésben. Azonban a fel-felbukkanó gyűlölködő tartalmak sokszor pont az ellenkezőjét eredményezik.
 

A Deloitte elemzői szerint az Európai Unióban székhellyel rendelkező vállalkozások több mint 15 milliárd eurós többletbevételre tettek szert 2011-ben a Facebooknak köszönhetően. Amikor ezeket a vállalkozásokat egy felmérésben megkérdezték, pontosan miért döntöttek a közösségi aktivitás mellett, a tulajdonosok több mint 60 százaléka azt válaszolta, hogy alapvetően azért, mert ez a márkaépítés elengedhetetlen eleme. Azonban egy friss felmérésből úgy tűnik, hogy sokszor a Facebook sem tudja beváltani a vele szemben támasztott reményeket. Ez elsősorban a gyűlöletkeltő tartalmak miatt van így, amivel sajnos tele van az internet és a közösségi média is.

A Reuters hírügynökség jelentése alapján a vállalkozások kezdenek eltávolodni a Facebookos hirdetési lehetőségektől. Több cég is elmondta, hogy a közösségi oldalról való kilépésének oka a támadó üzenetek és negatív tartalmak eltávolításának problematikája volt. Szakértők nemrégiben elismerték, hogy erre még mindig nem sikerült tökéletes megoldást találni. Ezen aggódva pedig több vállalkozás is megkezdte a marketingjének és a közösségi médiához való közeledésének átvizsgálását. A japán autógyártó, a Nissan például bejelentette, hogy teljes mértékben felhagy a reklámozással a nagy-britanniai Facebook felhasználók körében.

Ugyan a jelenség egyelőre elhanyagolható, mégis ha a közösségi média nem növeli a gyűlölködő tartalmakat automatikusan detektáló és eltüntető programok hatékonyságát, a jövőben további hasonló esetek várhatóak. A vállalkozók nem akarják hirdetéseik megjelenését sértegető hozzászólások kontextusában viszontlátni és bizony ezek befogása nem mindig könnyű.

„Ahhoz, hogy el lehessen távolítani a gyűlölködő hozzászólásokat vagy a nem kívánt tartalmat először is a felhasználók bejelentéseire kell hagyatkozni és utána eltávolíttatni azokat az adminisztrátorokkal. Ezen kívül még arra a fejlett rendszerre lehet támaszkodni, amely azonosítja a negatív tartalmakat” – mondta el a programot is tesztelő Makimo Systems egyik munkatársa. - „A probléma az, hogy a negatív üzenetek - függetlenül, hogy azok nemi, vallási hovatartozás, egy adott termék/márka vagy bármi más ellen irányulnak - detektálása csak úgy lehetséges, hogy a rendszer megszűri azokat a kiválasztott szavak és kifejezések alapján. Gyakran azonban a szavak jelentése önmagukban nem sértőek, csak együttesen vagy adott szövegkörnyezetben lesznek azok.”

A Google-nak (többek közt a Facebook után második legnépszerűbb AdWords hirdetési lehetőségek miatt) és a Facebook-nak is hamar megoldást kell találnia erre a problémára, ha nem akarnak nagyszámú vásárlót, valamint a szolgáltatások fejlesztésére irányuló büdzséből veszteni. A játék megéri a fáradságot, a közösségi médiában való hirdetés ugyanis dollármilliárdos szegmensé nőtte ki magát. 2011-ben ráadásul a Facebookon hirdető cégek 80 százaléka nyilatkozta azt, hogy tovább tervezi növelni ezeket a kiadásokat.


népszerű a fórumban

A Fornetti recept

A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Lengyel postacég lép a magyar piacra

Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...

3 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Pályázat mikrovállalkozásoknak

Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...

3 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?

Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Atipikus foglalkoztatás

április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?

Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat

A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak

Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...

4 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.