A tanulmányból az is kiderül, hogy a fejlődő országok a legaktívabbak a nemzetközi piacokon és ügyfeleik 70%-a fejlett országokból származik.
Hétfő
2013.02.18.
A nemzetközi piacokon való megjelenés kifizetődő a kis-és középvállalkozások számára.
 

A siker valószínűsége kétszer magasabb a nemzetközi kereskedelemmel foglalkozó kis-és középvállalkozások (kkv-k) esetén, mint az azonos méretű vállalkozásoknál, amelyek csak a nemzeti piacon aktívak. A DHL Express megbízásából, az IHS által készített tanulmány 410 kis- és közepes méretű (max. 50 millió euró árbevételű) vállalat megkérdezésével készült és azok nemzetközi terjeszkedését, illetve annak tendenciáit volt hivatott felmérni.

Egy országhatárokon átnyúló terjeszkedés előnyei közül az egyik legfontosabb, hogy a piacra való belépéssel jelentős nemzetközi figyelemre tehet szert a vállalat. További előnyök a nemzetközi know-how és technológia, az innováció és az értékes gyakorlatok, amik a hazai piac számára is előnyt jelenthetnek és adott esetben adaptálhatók.

Fékezhetetlen fiatalok

A kutatás egyre gyorsuló globalizációs folyamatokat és erősödő nemzetközi figyelmet mutatott ki a kis- és közepes vállalkozások körében. Azok a kkv-k, amelyeket az elmúlt 5 évben alapítottak, nagyobb eséllyel indulnak el a nemzetközi üzleti tevékenység irányába, mint az idősebb vállalatok; és teszik ezt annak ellenére, hogy üzletük számára kevesebb idő állt rendelkezésre a növekedéshez. Az elmúlt három évben átlagon felül teljesítő vállalkozások többsége pedig tervezi, hogy a következő három évben tovább emeli az export szerepét a forgalomban, a bizonytalan gazdasági környezet ellenére is.

A tanulmány rámutat azonban arra, hogy a nem megfelelő infrastruktúra az üzleti hatékonyság csökkentésén keresztül korlátozza a versenyképességet, és a kkv-k jobban megküzdenek az infrastrukturális nehézségekkel, mint a jobb erőforrásokkal rendelkező nagyvállalatok. – „A kutatás is alátámasztja azt a tapasztalatunkat, hogy a kisvállalkozások sok esetben nem rendelkeznek kifejezetten a logisztikai feladatok elvégzésre dedikált erőforrással. A felmérés ajánlása szerint a versenyképesség növelése érdekében a kkv-knak szükségük lenne megbízható és friss adatbázisokra is” – mondta el Bándli Zoltán, a DHL Express kereskedelmi és marketing igazgatója. Ezen kívül a kkv-k legnagyobb problémáit még a külföldi piacok ismeretének hiánya, a magas vámköltségek, és a nemzetközi partnerekkel való kapcsolatépítés jelentik.


népszerű a fórumban

A Fornetti recept

A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Lengyel postacég lép a magyar piacra

Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...

3 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Pályázat mikrovállalkozásoknak

Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...

3 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?

Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Atipikus foglalkoztatás

április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?

Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat

A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak

Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...

4 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.