Népszerűbbek a plázák

A válság által előidézett forgalomcsökkenés ellenére a plázák és bevásárlóközpontok sikere töretlen maradt Magyarországon, a látogatók száma jelentős mértékben nem változott az elmúlt években. A Nielsen és a CP Contact Fogyasztóvédelmi Tanácsadó Kft. a Magyar Bevásárlóközpontok Szövetségének közreműködésével készített felmérése szerint a vásárlók több mint 80 százaléka szívesebben vásárol bevásárlóközpontokban, mivel ott kiemelten kezelik a jogaikat, azonban ezért nem hajlandóak többet fizetni. Ilyen jogok például a hibás, vagy hibátlan áruk cseréje, az összeg levásárlása, vagy pénzvisszafizetés.
’’A legfrissebb kiskereskedelmi jelentésekből kiderül, hogy a kereskedelmi forgalom volumene tovább csökkent, ugyanakkor a téli időszakra előretekintve várakozásokkal teli a bevásárlóközpontok üzemeltetői, hiszen a Karácsony kereskedelmileg aktívabb időszaknak számít. A bevásárlóközpontokban lévő kiskereskedők 90 százaléka biztosít lehetőséget a hibátlan termékek visszavételére, vagy levásárlására” – mondta Gyalay-Korpos Gyula, a Magyar Bevásárlóközpontok Szövetségének elnöke és hozzátette, hogy fogyasztóvédelmi szempontok közül talán a legfontosabb, hogy személyesen, az üzletben tudjuk intézni az ügyeinket, néhány bevásárlóközpontban pedig fogyasztóvédelmi szakemberek is segítenek, a vásárlónak és a kereskedőnek egyaránt.
A bérleti díjak Budapest főbb bevásárlóutcáiban és a központi elhelyezkedésű plázákban nagyjából hasonló árfekvésűek. Havonta 60-130 euró közötti összegbe kerül négyzetméterenként egy ilyen üzlethelyiség bérlése. A felmérés eredményeit mérlegelve érdemes azonban megfontolni - üzletünk arculatától függően – hogy hol érdemes boltot nyitni. Egy körülbelül 40 ezer négyzetméter kereskedelmi területtel rendelkező házban az éves látogatószám 10-16 millió fő.
(a.c.)
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A logó az első, ami eszébe jut az embereknek egy márkáról, éppen ezért fontos, hogy pozitív emlékként megragadjon a vásárlók fejében.
A Waffle House nálunk kevésbé ismert franchise, de a tengeren túl már több, mint 60 éve van a piacon és 2000 éteremmel büszkélkedhet Amerika-szerte. Ám ez a hálózat rendelkezik a legbizarrabb történetekkel, eseményekkel és vendégekkel.
Játék fejlesztésre adta a fejét az amerikai gyorsétterem hálózat egy agyafúrt marketing kampány keretében.
Dollár milliók voltak a számláikon, mégis pazarló életüknek és sikertelen befektetéseiknek köszönhetően mindent elvesztettek.
A jövő reménységeinek kínál segítséget a FIVOSZ és a Fiatal Vállalkozók Hete.
legolvasottabb

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...