Mit kezdjünk a tinikkel?

(Fotó: Travelstar)
A nyári szünet beköszöntével tinédzserek hada lepi el az üzleteket. A fiatalkorú vásárlók sok kereskedőnek rémálommá teszik a nyári hónapokat, mivel nincsenek alaposan felkészülve a tömegesen érkező tinik megfelelő kiszolgálására. A fiatalok igényeinek kielégítéséhez némileg más módszereket kell alkalmaznunk, mivel eltérően reagálnak az idősebb korosztálynál használt ügyfélkezelési technikákra. Általánosan elmondható, hogy a tinédzserek jobban szeretik saját maguk megoldani a felmerülő problémákat, míg az idősebb vásárlók több segítségre tartanak igényt. Ez az eltérés nem tűnhet számottevőnek, de a kifogástalan kiszolgálás elengedhetetlen egy vállalkozás sikeres működéséhez – az ügyfelek életkorától függetlenül.
Az egyik legfontosabb, hogy a fiatalokat is egyenrangúként kezeljük más ügyfelekkel. Előítéletek nélkül szolgáljuk ki őket – nem minden fiatal szórja „apuci kemény munkával megkeresett pénzét”, sokan közülük nyári munkát vállalnak, és első kereseteikből vásárolnak üzletünkben. Ennek eredményeképpen sokkal tudatosabban és hosszas utánajárás után veszik meg a kiszemelt terméket.
Az olyan megfoghatatlan, immateriális tényezők, mint a kiszolgálás nagyon fontos szerepet játszanak a tinédzserek vásárlási döntéseiben, ezért ugyanazzal a tisztelettel kell velük kommunikálni, mint akármelyik felnőttel és ők is felnőttként viselkednek majd. A fiatalok általában kíméletlenül ítélkeznek, türelmetlenek, és igencsak követelődzők tudnak lenni. Azonban ha sikerül kivívni megbecsülésüket, máris levetkőzik ezeket a tulajdonságaikat.
Emellett nagyon fontos, hogy türelmesek legyünk. Előfordulhat, hogy betérnek olyanok, akik próbálgatják határaikat kíváncsiságtól vezérelve, hogy vajon meddig mehetnek el. Érdemes ezt észben tartani a problémásabb eseteknél, és ennek megfelelően higgadtan kezelni a szituációt. Ha megfelelő kiszolgálásban részesítjük fiatal ügyfeleinket, arra emlékezni fognak és biztosan visszatérnek üzletünkbe ismerőseikkel, ami vásárlókat eredményez.
(pcs)
Forrás: www.forbes.com
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A logó az első, ami eszébe jut az embereknek egy márkáról, éppen ezért fontos, hogy pozitív emlékként megragadjon a vásárlók fejében.
A Waffle House nálunk kevésbé ismert franchise, de a tengeren túl már több, mint 60 éve van a piacon és 2000 éteremmel büszkélkedhet Amerika-szerte. Ám ez a hálózat rendelkezik a legbizarrabb történetekkel, eseményekkel és vendégekkel.
Játék fejlesztésre adta a fejét az amerikai gyorsétterem hálózat egy agyafúrt marketing kampány keretében.
Dollár milliók voltak a számláikon, mégis pazarló életüknek és sikertelen befektetéseiknek köszönhetően mindent elvesztettek.
A jövő reménységeinek kínál segítséget a FIVOSZ és a Fiatal Vállalkozók Hete.
legolvasottabb

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...