A fiatalok igényeinek kielégítéséhez némileg más módszereket kell alkalmaznunk, mivel eltérően reagálnak az idősebb korosztálynál használt ügyfélkezelési technikákra.
(Fotó: Travelstar)
Szombat
2012.07.14.
Mik azok a legfontosabb tényezők, amelyekre figyelnünk kell fiatalabb ügyfeleink kiszolgálásánál.
 

A nyári szünet beköszöntével tinédzserek hada lepi el az üzleteket. A fiatalkorú vásárlók sok kereskedőnek rémálommá teszik a nyári hónapokat, mivel nincsenek alaposan felkészülve a tömegesen érkező tinik megfelelő kiszolgálására. A fiatalok igényeinek kielégítéséhez némileg más módszereket kell alkalmaznunk, mivel eltérően reagálnak az idősebb korosztálynál használt ügyfélkezelési technikákra. Általánosan elmondható, hogy a tinédzserek jobban szeretik saját maguk megoldani a felmerülő problémákat, míg az idősebb vásárlók több segítségre tartanak igényt. Ez az eltérés nem tűnhet számottevőnek, de a kifogástalan kiszolgálás elengedhetetlen egy vállalkozás sikeres működéséhez – az ügyfelek életkorától függetlenül.

Az egyik legfontosabb, hogy a fiatalokat is egyenrangúként kezeljük más ügyfelekkel. Előítéletek nélkül szolgáljuk ki őket – nem minden fiatal szórja „apuci kemény munkával megkeresett pénzét”, sokan közülük nyári munkát vállalnak, és első kereseteikből vásárolnak üzletünkben. Ennek eredményeképpen sokkal tudatosabban és hosszas utánajárás után veszik meg a kiszemelt terméket.

Az olyan megfoghatatlan, immateriális tényezők, mint a kiszolgálás nagyon fontos szerepet játszanak a tinédzserek vásárlási döntéseiben, ezért ugyanazzal a tisztelettel kell velük kommunikálni, mint akármelyik felnőttel és ők is felnőttként viselkednek majd. A fiatalok általában kíméletlenül ítélkeznek, türelmetlenek, és igencsak követelődzők tudnak lenni. Azonban ha sikerül kivívni megbecsülésüket, máris levetkőzik ezeket a tulajdonságaikat.

Emellett nagyon fontos, hogy türelmesek legyünk. Előfordulhat, hogy betérnek olyanok, akik próbálgatják határaikat kíváncsiságtól vezérelve, hogy vajon meddig mehetnek el. Érdemes ezt észben tartani a problémásabb eseteknél, és ennek megfelelően higgadtan kezelni a szituációt. Ha megfelelő kiszolgálásban részesítjük fiatal ügyfeleinket, arra emlékezni fognak és biztosan visszatérnek üzletünkbe ismerőseikkel, ami vásárlókat eredményez.

(pcs)

Forrás: www.forbes.com


népszerű a fórumban

A Fornetti recept

A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Lengyel postacég lép a magyar piacra

Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...

3 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Pályázat mikrovállalkozásoknak

Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...

3 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?

Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Atipikus foglalkoztatás

április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?

Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat

A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak

Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...

4 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.