Egyik tizenkilenc, másik egy híján húsz?

A Kínában legyártott cipő Nike emblémával értékesítve 100 euró, míg ugyanaz a cipő kínai márkanévvel mindössze 20 euró.
Hétfő
2012.05.28.
Egyes cégek olyan erős márkát tudtak létrehozni, amelyek befolyásolni tudják a vásárlók ítélőképességét, akik sokszor a minőséget is alárendelik a márka iránti elkötelezettségüknek.
 

Az átlagos fogyasztó elhalad azon polcok mellett ahol számukra „no name” árucikkek vannak elhelyezve, mivel tekintetüket nem vonzzák azok a termékek, amelyeket nem tudnak hozzárendelni előzetes ismereteikhez. Amikor azonban közelebbről megvizsgálják ezeket a termékeket és kiderül, hogy a gyártó egy ismertebb cég, gyakran megváltoztatják véleményüket. Ennek oka, hogy valójában a márka is egy termék. Míg egy ismeretlen márkanévvel nincsen kapcsolatunk, addig a jól ismert gyártó garantálja számunkra a termék tulajdonságait – amit hosszú évek munkájával épített be a fogyasztói köztudatba.

Hogy milyen mértékben befolyásolja ítélőképességünket egy jól felépített brand, azt talán a német ARD televízió Adidas-al kapcsolatos kutatása tudja legjobban bemutatni. A televízió munkatársai 75 eurós dzsekiket választottak ki, melyeknek egy részéről eltávolították az Adidas emblémát, a másik felén pedig fennhagyták a három csíkos logót. A tesztben részt vett 120 vásárló az Adidasnak vélt termékért hajlandó volt kifizetni a teljes árát, azonban a névtelen dzsekikért maximum 20 eurót voltak hajlandóak kifizetni.
Egy másik érdekes példa a kínai Shuangxing cipő,- és gumiabroncs gyártó ipari csoport vezérigazgatójának kijelentése, amely a Radio China honlapján olvasható. „Az általunk Európába szállított abroncsok európai márkanévvel kétezer eurót érnek, azonban Shuangxing névvel csupán ötszázat. Nike márkanevű sportcipőnk több mint 100 eurót jelent, míg Shuangxing – ként értékesítve csak 20 eurót”.

Fontos kiemelni, hogy egy tudatosan felépített márka ahhoz is elengedhetetlen, hogy egy hálózat sikeresen működjön - akár franchise, akár nem. A hálózatban működő vállalatoknak elengedhetetlenül fontos a következetes megjelenés – legyen szó berendezésről, hirdetésekről, vállalati autókról, vagy éppen a személyzet viselkedéséről. Az ügyfeleknek ugyanolyan figyelmes bánásmódban kell részesülniük, és ugyanazt a magas minőségű terméket kell kapniuk a hálózat akármelyik egységében.

(pcs)


népszerű a fórumban

A Fornetti recept

A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Lengyel postacég lép a magyar piacra

Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...

3 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Pályázat mikrovállalkozásoknak

Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...

3 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?

Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Atipikus foglalkoztatás

április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?

Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat

A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak

Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...

4 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.