Egyik tizenkilenc, másik egy híján húsz?
Az átlagos fogyasztó elhalad azon polcok mellett ahol számukra „no name” árucikkek vannak elhelyezve, mivel tekintetüket nem vonzzák azok a termékek, amelyeket nem tudnak hozzárendelni előzetes ismereteikhez. Amikor azonban közelebbről megvizsgálják ezeket a termékeket és kiderül, hogy a gyártó egy ismertebb cég, gyakran megváltoztatják véleményüket. Ennek oka, hogy valójában a márka is egy termék. Míg egy ismeretlen márkanévvel nincsen kapcsolatunk, addig a jól ismert gyártó garantálja számunkra a termék tulajdonságait – amit hosszú évek munkájával épített be a fogyasztói köztudatba.
Hogy milyen mértékben befolyásolja ítélőképességünket egy jól felépített brand, azt talán a német ARD televízió Adidas-al kapcsolatos kutatása tudja legjobban bemutatni. A televízió munkatársai 75 eurós dzsekiket választottak ki, melyeknek egy részéről eltávolították az Adidas emblémát, a másik felén pedig fennhagyták a három csíkos logót. A tesztben részt vett 120 vásárló az Adidasnak vélt termékért hajlandó volt kifizetni a teljes árát, azonban a névtelen dzsekikért maximum 20 eurót voltak hajlandóak kifizetni.
Egy másik érdekes példa a kínai Shuangxing cipő,- és gumiabroncs gyártó ipari csoport vezérigazgatójának kijelentése, amely a Radio China honlapján olvasható. „Az általunk Európába szállított abroncsok európai márkanévvel kétezer eurót érnek, azonban Shuangxing névvel csupán ötszázat. Nike márkanevű sportcipőnk több mint 100 eurót jelent, míg Shuangxing – ként értékesítve csak 20 eurót”.
Fontos kiemelni, hogy egy tudatosan felépített márka ahhoz is elengedhetetlen, hogy egy hálózat sikeresen működjön - akár franchise, akár nem. A hálózatban működő vállalatoknak elengedhetetlenül fontos a következetes megjelenés – legyen szó berendezésről, hirdetésekről, vállalati autókról, vagy éppen a személyzet viselkedéséről. Az ügyfeleknek ugyanolyan figyelmes bánásmódban kell részesülniük, és ugyanazt a magas minőségű terméket kell kapniuk a hálózat akármelyik egységében.
(pcs)

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A logó az első, ami eszébe jut az embereknek egy márkáról, éppen ezért fontos, hogy pozitív emlékként megragadjon a vásárlók fejében.
A Waffle House nálunk kevésbé ismert franchise, de a tengeren túl már több, mint 60 éve van a piacon és 2000 éteremmel büszkélkedhet Amerika-szerte. Ám ez a hálózat rendelkezik a legbizarrabb történetekkel, eseményekkel és vendégekkel.
Játék fejlesztésre adta a fejét az amerikai gyorsétterem hálózat egy agyafúrt marketing kampány keretében.
Dollár milliók voltak a számláikon, mégis pazarló életüknek és sikertelen befektetéseiknek köszönhetően mindent elvesztettek.
A jövő reménységeinek kínál segítséget a FIVOSZ és a Fiatal Vállalkozók Hete.
legolvasottabb

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...