Márciusban újra Párizsban székel a franchise
2016. március 20-23. között rendezik meg Párizsban a Franchise Expo Paris franchise vásárt és expót. A nemzetközi show immáron 35. éve segíti franchise márkák hálózatfejlesztését Franciaországban és külföldön egyaránt. A tavalyi évben 5 kontinensről, közel 35 ezer vállalkozó és befektető látogatott el Európa elsőszámú franchise rendezvényére, megerősítve ezzel az esemény pozícióját a kihagyhatatlan programok között, a franchise szakma körében.
A Franchise Expo Paris kiváló lehetőséget kínál személyen találkozókra és megbeszélésekre a 90 gazdasági ágazatot képviselő több mint 500 kiállító képviselőivel vagy számos nemzetközi szakértővel a franchise világából. A 4 napos show során több mint 110 teljesen új és innovatív franchise koncepció is bemutatásra kerül, a tradicionális divat és éttermi márkáktól kezdve a jelenleg legnépszerűbb ágazatokig, mint a fitneszoktatás (-coaching), vízibicikli, manikűr-szalon, gyorséttermek, stb.
A rendezvény hivatalos partnere a PROFIT system is, Közép és Kelet Európa vezető franchise tanácsadója, többek közt a Franchising.hu kiadója. Ennek köszönhetően, ahogy a korábbi években is, a portál olvasói ingyen vehetnék részt az expón, belépőjükhöz a rendezvény honlapján történő gyors regisztrációt követően juthatnak hozzá.
A Franchise Expo Paris expón bemutatásra kerülnek a jól ismert francia és nemzetközi márkák, franchise óriások ajánlatai, ahogyan a feltörekvő, ”friss” koncepciók is, amelyek nem elhanyagolható potenciált képviselnek a vonzó, gyorsan fejlődő külföldi piacok számára.
Sok kiállító reprodukálja jellegzetes értékesítési pontját vagy építi fel akár a komplett éttermet, hajvágó szalont, stb. a stand-szigeteken. A látogatók így még inkább értékelhetik a márka hálózatok világát. A show Párizs külvárosában kerül megrendezésre, amely tökéletes helyszín az üzlet és a szórakozás ötvözésére, valamint hiteles, ”real-life” koncepciók megismerésére.
A Franchise Expo Paris szintén és mindenekelőtt azokról a szakemberekről is szól, akik segítik, tanácsadással és információkkal támogatják a jövő vállalkozóit a különböző szakosodott programokon/lehetőségeken keresztül:
- beszélgetés kiállítókkal a standjuknál vagy a „Szakértői Falu”-ban (Experts Village)
- négy napon keresztül ingyenes előadások és konferenciák (franciául)
- „Master Franchise School” - kiállítói rész (workshop) kifejezetten a hazai piacukon adott márkát fejleszteni kívánó mester franchise partnerek számára (angolul)
A párizsi franchise expó korántsem csak a francia közönségnek szól, sokkal inkább egy nemzetközi találkozópont, ahova minden évben több és több franchise érdeklődő, -hálózat és befektető látogat el. 2015-ben 108 külföldi márka képviseltette magát az expón, nagyszámban voltak európai (főként olasz, spanyol, német belga, angol, orosz, görög, bolgár és portugál) márkák, ahogyan amerikai, kanadai, ausztrál, koreai és izraeli franchise hálózatok is. Különösen sokat adott a rendezvény nemzetköziségéhez a „Master Franchise School”, ami önmagában 88 országból 2700 nemzetközi látogatót vonzott a 4 nap alatt. Nemzeti franchise szövetségek, csoportok és nemzetközi küldöttségek szintén részt vesznek a rendezvényen, és támogatják a franchise terjedését szerte Európában és a kontinens határian túl.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...