Húzó nevek 2016-ban
Az Entrepreneur magazin 37. alkalommal kiadott éves ”Franchise 500” rangsora a Jimmy John’s Gourmet Sandwiches márkát nevezte meg az új „Number 1” üzletnek. A gyorsaságáról ismert, az USA-ban 2386 helyszínen (ebből 2338-an franchise partnerei révén) jelenlévő szendvicsbár hálózat történelme során először hódította el az első helyet. A dobogó második fokán, tavalyhoz képest egy helyezést rontva, a Hampton by Hilton található, a hotelláncot követi a Supercuts fodrászszalon hálózat (+2 helyezés) a 3., valamint a Servpro (+3) a 4. helyen.
A korábbi éveknek megfelelően a 2016-os Franchise 500 rangsorban is a vendéglátás a húzó ágazat, a top10 franchise hálózat fele a gyorséttermi szegmensben tevékenykedik – az első helyezett mellett a Subway az 5., a McDonald’s a 6., a Denny’s a 9., a Dunkin Donuts pedig a 10. helyen zárt – viszont az iparág 2010 óta először tudhatja magáénak az első helyet. Az idei évben az egyik legnagyobb növekedést a karbantartás ágazat mutatta fel, köszönhetően a koncepciók relatív alacsony befektetés-igényének. A hotel kategória szintén növekedéssel zárta a tavalyi évet, valamint az otthon-renováló és lakberendező márkák teljesítettek jól, a recesszió után újra otthonukba befektető ingatlantulajdonosoknak köszönhetően.
„Mindenki találhat magának vállalkozási lehetőséget a Franchise 500 listán, függetlenül attól, hogy egy fiatalabb üzleti koncepciót próbálna ki vagy marad a jól bevált neveknél” – kommentálta az idei listát Amy Cosper, az Entrepreneur alelnöke és főszerkesztője. „Egy jól működő franchise a kulcs a sikerhez, és a listán szereplő vállalatok olyan erős alapokkal rendelkeznek, melyeknek köszönhetően a változó piaci környezetben is képesek túlélni. Ezek a franchise hálózatok kiváló lehetőséget jelenthetnek a vállalkozók számára egy új üzlet beindításához.”
A Franchise 500 rangsor meghatározásakor minden egyes vállalat esetében ugyanazt a formulát alkalmazták, amely objektív és számosítható szempontokat is számításba vesz. A legfontosabb szempontok a pénzügyi erősség és stabilitás, a növekedési ütem, valamint a rendszerméret. Minden franchise hálózat egy kumulált pontot kap, és így alakul ki a végső ötszázas rangsor. A teljes 2016-os Franchise 500 lista megtekinthető az Entrepreneur web-oldalán.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...