Magyar ízek külföldön

Fazekas Endre, a Sió-Eckes ügyvezető igazgatója egy olyan delikátesz koncepcióját hozta létre a Paprika Gourmet-val, ami nem kisebb célt tűzött ki maga elé, minthogy megismertesse a nagyvilággal a magyar gasztronómia különlegességeit. Elsősorban Európára koncentrálva, franchise rendszerben tervezik üzemeltetni a delikátokat, melyek az élelmiszerek árusítása mellett egyfajta kulturális missziót is teljesítenek. Az első üzlet 2011-ben nyitott meg Barcelonában, ahol a vállalkozás várakozásokat felülmúlóan teljesít.
A Paprika Gourmet elsősorban a külföldön élő magyarságnak kívánt egy olyan találkozóhelyet teremteni, ahol kicsit közelebb érezhetik magukat Magyarországhoz. Ennek ellenére a katalán üzlet sokkal nagyobb arányban vonzza a helyi lakosságot, akik nagy érdeklődéssel ismerkednek a magyar kuriózumokkal. „Nagyobb érdeklődést vártunk a magyaroktól, azonban látogatóink 80%-a helyi lakos, 15% külföldi nemzetiségű, és mindössze 5% magyar vendég” – mondta el Fazekas Veronika, a barcelonai üzlet vezetője. „A boltban található több mint 1200 termék közül talán a legnagyobb sikert a sajtok és felvágottak aratják, különös tekintettel a Pasztrámi sonkára és a Pick szalámira.”
Több országból is jelezték már csatlakozási szándékukat vállalkozók. Fazekas Endre tárgyalásokat folytat többek között Lengyelországban és Németországban, de voltak érdeklődők Oroszországból, és a Skandináv térségből is. „Mivel más országokban meglehetősen keveset tudnak a magyar gasztronómiáról, ezért a Paprika Gourmet delikátok fontos feladata a kulturális edukáció is. A termékek kóstoltatása és bemutatása éppen olyan fontos része a működésünknek, mint az értékesítés, emiatt előnyös, ha a franchise jog átvevőjének van kötődése Magyarországhoz” – közölte Fazekas Endre.
A leendő franchise partnereknek rendelkezniük kell egy 80-160 négyzetméteres üzlethelyiséggel, illetve nagyságrendileg 120,000 – 220,000 eurós tőkével ahhoz, hogy megnyithassák saját Paprika Gourmet üzletüket. A csatlakozási díj 12,000 euró, ami elfogadható összegnek mondható csak úgy, mint a havi royalty, ami a nettó árbevétel 3%-a.

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Bármelyik sikeres vállalkozót kérdezzük meg, egyik sem fogja azt mondani, hogy a siker egyik napról a másikra, egy pillanat alatt következik be. Türelem, kemény munka és áldozatok árán lehet csak sikeres céget létrehozni.
A kiskereskedelmi üzletlánc elindította webáruházát, a házhoz szállítási szolgáltatás egyelőre Budapesten és 49 környező településen érhető el.
2018 végén az 555 magyarországi SPAR áruháznak már több mint 30 százaléka működött a mindössze hat éve indított franchise rendszerben.
„Franchise rendszerünk egyértelmű sikertörténet” – hat éve elérhető franchise programja mellett tett hitet Magyarország hatodik legnagyobb foglalkoztatója.
Rekordforgalommal, 26 új franchise és 4 új saját üzemeltetésű áruháznyitással zárta a 2017-es üzleti évet a SPAR Magyarország.
legolvasottabb

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
népszerű a fórumban
Terjeszkedő Mini Pani
Kedves érdeklődők! Magyarországon, a MiniPani mester átvevő jelenleg elsősorban a mintaboltok kialakításával foglalkozik - a jó üzleti gyakorlat bemutatása...
Terjeszkedő Mini Pani
Mikortól és hol lehet bővebben érdeklődni üzletnyitással kapcsolatban?