Szakmai befektetővel Európa csúcsára

Míg 1997-ben 658 ezer kg pékárut értékesített a Fornetti Kft., 2005-re ez 12,2 ezer tonnára nőtt, tavaly pedig 31,7 ezer tonnára. Ezen belül, a franchise hálózaton keresztül értékesített pékáru mennyisége is meredeken emelkedett: a 2004-es 1,8 ezer tonnáról 10 év alatt 14,7 ezer tonnára.
Szerda
2015.08.05.
Európa piacvezető pékáru gyártója magyar gyökerű nemzetközi márkát kíván építeni a Fornetti meglévő erős alapjain.
 

A mai napon a svájci-ír gyökerű ARYZTA AG tulajdonába került a magyar Fornetti. A világ harmadik legnagyobb fagyasztott pékáru forgalmazójának célja, hogy az ismert és elismert Fornetti márkát európai szintre emelje. A Fornetti alapítója, a hazai pékáru piacot jól ismerő Palásti József a jövőben tanácsadóként és márkanagykövetként segíti a vállalatot.

Az ügylet okairól és döntéséről a Fornettit alapító és elmúlt 18 évben építő Palásti József elmondta: „A jelenlegi struktúrában a Fornetti elérte növekedése határait. Ahhoz, hogy a következő szintet megléphessük, és a nemzetközi mezőnyben is jelentős szerepet tölthessen be a Fornetti, elengedhetetlen a jelentős tapasztalatokkal és stabil financiális háttérrel rendelkező szakmai partner bevonása.” Palásti József a jövőben külső stratégiai tanácsadóként és márkanagykövetként támogatja az új tulajdonost a Fornetti továbbfejlesztésében.

„A Fornetti egy igazi magyar sikertörténet. A célunk, hogy az eredményes magyar menedzsmenttel együttműködve, ezt a sikertörténetet európai mértékűvé növeljük. Az ARYZTA az elmúlt 6 hónapban már bekapcsolódott a vállalat működtetésébe. A Fornetti márkát érintő céljaink elérése érdekében Palásti úr közreműködésével egy hosszú távú üzleti-fejlesztési terven dolgozunk. A jelenlegi működés támogatására pedig az elkövetkezendő 6 hónap során mintegy 1 millió eurót tervezünk beruházni a vállalatba miközben a dolgozók létszámát is jelentősen növeljük” – hangsúlyozta Sebastian Gooding a Fornetti új ügyvezető igazgatója. Kiemelte: az új tulajdonos célja régiós piacvezető, és európai szinten is elismert márkává bővíteni a Fornettit.

A Fornetti Magyarországon közvetlenül 800 embernek biztosít megélhetést, külföldi leányvállalatinál pedig tovább 500 főt foglalkoztat. A vállalat tavalyi árbevétele megközelítette a 20 milliárd forintot, miközben közel 32 ezer tonna pékárut értékesített, aminek több mint a fele a nagy áruházláncokon keresztül és a kiskereskedelmi üzletekben jutott el a fogyasztókhoz. A Fornetti sikeresen működtet egy 1000 partnerből álló franchise hálózatot.

A több tőzsdén is jegyzett Aryzta AG a világ harmadik legnagyobb fagyasztott pékárut forgalmazó vállalata; négy kontinensen üzemeltet pékségeket több mint 60 márkanév alatt.

Az ügylet jogi hátterét a DLA Piper Nemzetközi Ügyvédi Iroda biztosította, a pénzügyi-gazdasági elemzést pedig a Deloitte Magyarország segítette.