Újra csúcson
A Millward Brown marketing és márkatanácsadó által készített BrandZ Top 100 tanulmány a világon az egyetlen rangsor, amely a pénzügyi adatok mellett potenciális és jelenlegi fogyasztók értékelését is felhasználja a márkaértékek meghatározásához. Az idei listán az évről-évre 67 százalékos márkaérték növekedést felmutató Apple végzett az élen, melynek márkaértéke 2015-re elérte a 247 milliárd dollárt. A második helyet elfoglaló Google 9 százalékos növekedésével jelenleg 173,3 milliárd dollárt ér. A Microsoft márkaértéke 115,5 milliárd dollár, 28 százalékos növekedéssel, egy helyet előreugorva jelenleg harmadik a listán. A legjobb 10 között található még az IBM a negyedik (4.), amelyet a Visa, az AT&T, a Verizon, a Coca-Cola, a McDonald's és a Marlboro követ. legjobb tíz között így továbbra is a McDonald’s az egyetlen franchise márka, amely azonban (5 százalékos márkaérték csökkenés mellett) 4 helyet rontott előző évhez képest.
Bár az AppleWatch igen népszerűnek bizonyult, a sikert mégis az iPhone 6 hozta meg az Apple számára. „Az Apple továbbra is uralni tudja kategóriáját, köszönhetően annak, hogy fejlesztéseivel időről időre valós értéket teremt fogyasztói számára. Egyesíti racionális és érzelmi szükségleteiket, ezzel szórakoztató módon egyszerűbbé teszi az életet. Az Apple tisztában van a helyzetével, s kiválóságának folyamatosan hangot is ad” - mondta Petra Prusova, a Millward Brown Central Europe ügyvezetője.
A Top 100-as lista jelenlegi teljes összesített márkaértéke 3,3 ezer milliárd dollár. Ez 2014-hez képest 14 százalékos, míg a lista tíz éves fennállása óta 126 százalékos növekedést jelent. 2014-ben a technológia lett a leggyorsabban növekvő kategória, a szektor értéke (több mint 1 ezer milliárd dollár) az előző évhez képest 24 százalékos növekedést mutat, és ezzel az összérték több mint egyharmadát teszi ki.
A Facebook hihetetlenül gyorsan nő, 99 százalékos növekedést ért el a sikeres stratégiájának köszönhetően, amellyel megszerzett és integrált más közösségi alkalmazásokat (Instagram, WhatsApp), valamint jól működő üzleti modellt dolgozott ki felületeinek kereskedelmi célú értékesítésére.
Az e-kereskedelem növeli a kiskereskedelmi márkák értékét, az Alibaba belépett a 100-as rangsorba és jelenleg megelőzi az Amazont. A kínai e-kereskedelmi vezető belépésének köszönhetően a szektor értéke 24 százalékkal növekedett. Jelenleg az Amazon és az Alibaba a két legértékesebb kiskereskedelmi márka, együtt lekörözik a Walmartot, annak ellenére, hogy ez utóbbi világszerte 11 ezer üzlettel rendelkezik, míg előbbiek eggyel sem.
A BrandZ Top 100 tanulmány immár 10. születésnapját ünnepli. Elemezve a márkák 10 éves pályafutását a rangsorban, kiderül, hogy az európai márkák helyzete stagnál, míg a kínai márkák erősödnek, az amerikai márkák pedig visszatértek korábbi pozíciójukba. A kínai márkák száma 2006 óta 1-ről 14-re emelkedett a Top 100-as listán, 1004 százalékos márkaérték növekedéssel. Az amerikai márkák értéke az elmúlt évben 19 százalékkal, míg az elmúlt 10 évben 137 százalékkal emelkedett. Ehhez képest Európa jelenleg csak 24 résztvevővel jelenik meg a rangsorban (2006-ban 35 európai eredetű márka volt a rangsorban), melyek összesített értéke 9,3 százalékkal csökkent egy év leforgása alatt. A legtöbb kieső európai márkát valamelyik kínai márka taszította le a Top 100-as listáról.
A vezető márkák nagyobb eredménynövekedést és részvényeseik számára magasabb értékeket képesek biztosítani. Az elmúlt 10 évben, a Top 100 márkából álló "részvényportfólió" azt mutatja, hogy a részvények árfolyama több mint háromszorosára emelkedett az MSCI World Index-hez képest és csaknem kétharmaddal magasabb, mint az S&P500.
A 100 legértékesebb márkát tartalmazó teljes lista itt megtekinthető.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...