Mi újság Párizsban?
Március 22. és 25. között a francia főváros adott otthont Európa legnagyobb franchise rendezvényének, a Franchise Expo Paris-nak. A nemzetközi franchise kiállítás és vásár alkalmából immáron több mint 30 éve jönnek össze vállalatok a legkülönbözőbb iparágakból, hogy bemutassák bizonyított franchise koncepciójukat. A kiállítók és látogatók számának tekintetében az idei expónak sikerült túlszárnyalnia a várakozásokat: 449 franchise hálózat érkezett 27 országból, közülük 174 első alkalommal. Ha a franchise szövetségeket, bankokat, jogi és egyéb tanácsadókat is számoljuk, akkor a kiállítók száma 570-re rúgott, melyekre több mint 37 ezer látogató volt kíváncsi.
A franchise márkák összesen több mint 90 iparágat képviseltek a franchise expón, és – a korábbi évekhez hasonlóan – idén is a gasztronómia szegmensből (gyorséttermek, kávézók, bárok, csokoládézók) érkezett a legtöbb franchise hálózat. Érdemes megjegyezni, hogy míg tavaly az ágazat egyik legnépszerűbb kategóriájának számítottak a fagyasztott joghurtra építő franchise-ok, az idei évben már jóval kevesebb standon mutattak be ilyen koncepciót.
Hasonló visszaesés volt megfigyelhető az elektromos cigaretta (e-cigi) koncepciók számában is – míg a tavalyi “e-cigi boom” hatására vagy két tucat márka állított ki, idén mindössze egy pár hálózat volt jelen kiállítóként.
Az egyik legérdekesebb trend az idős- és beteggondozásra szakosodott franchise koncepciók számának hirtelen megugrása. Ilyen hálózatok a Senior Compagnie vagy a Merci+, melyek szolgáltatásai ráadásul nem korlátozódnak pusztán a betegellátásra. A Merci+ például apartmanok takarítását, udvar és kertgondozást, sőt még bébiszitterkedést is kínál szolgáltatásai között.
A franchise expón minden évben kiválasztják a legjobb franchise hálózatot – a nagy presztízsű címet idén a francia Isocomble vállalat kapta, amely több mint 35 éve működik az épületkarbantartás- és felújítás szegmensben, és jelenleg 32 outlettel hazai piacán.
Ahogy a párizsi expó nem csak francia, de külföldi látogatókat és leendő franchise átvevőket is vonz, egyre nagyobb számban vannak jelen más európai és tengerentúli országokból érkező franchise rendszerek is. Az idei évben Olaszországból érkezett a legtöbb franchise márka (26 hálózat), melyet követ Spanyolország (21) és az Egyesült Államok (21).
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...