Kapcsolódjon. Innováljon. Fejlődjön.
Az idei évben 49 ország franchise szakértőit hozta össze a Nemzetközi Franchise Szövetség (IFA) éves (sorozatban 55.) konferenciája, a legkülönbözőbb ágazatokból érkeztek franchise hálózatok és érdeklődők, hogy ellessék a legjobb gyakorlatokat és lehetőségeket. Vendég előadók, díjátadó, oktató jellegű előadások, kerekasztal beszélgetések és csúcstalálkozók is voltak a programban, olyan témákban, mint a franchise értékesítés, -menedzsment és a franchise jövője. A Franchising.com segítségével foglaljuk össze a háromnapos rendezvény fontosabb tanulságait.
A kutatómunka, a “researching” egy új hulláma
Az egyre diverzifikáltabbá váló kommunikációs platformokkal és lehetőségekkel a jövőbeli vállalkozástulajdonosok függetlenebbek, mint valaha. Az autóvásárlás példáját használva: a vásárlók egy évtizede még elmentek több autószalonba is, beszéltek az értékesítőkkel és több különböző tesztvezetést is végeztek, mielőtt meghozták volna döntésüket, hogy melyik autót vásárolják meg. Ma a vásárlók már azelőtt pontosan ismerik az árakat, technikai jellemzőket, választási lehetőségeket, elérhetőséget, mielőtt még ellátogatnának a szalonba. Kevesebb emberi interakció zajlik és előzőleg több kutatómunkát végeznek.
Ugyanez igaz a franchise licencekben érdekelt vásárlókra is. Még mindig vannak érdeklődők, akik gyors emberi interakciót akarnak, de manapság egyre többen igyekeznek elkerülni a ”jutalék-orientált” értékesítőket, ügynököket. Az érdeklődők annyi információhoz szeretnének hozzájutni, amennyihez csak lehetséges, ezért biztosítani kellene nekik, hogy hozzáférjenek ehhez.
Információ túltöltöttség
Jelenleg van egy üzleti irányelv, miszerint annyi információt kell biztosítani az érdeklődőknek, amennyit csak lehetséges. Azonban főleg a fiatalabb korosztály tagjai már éjjel-nappal képesek befogadni és felkutatni információkat, és az ő körükben kell érdeklődést kreálni, ami megkereséshez és együttműködéshez vezethet. ”Hogyan keltem fel az emberek érdeklődését, hogyan beszéljek hozzájuk?”
Az információbiztosítással (valamilyen médiumon vagy franchise prospektuson, szórólapon, kézikönyvön, stb. keresztül történő átadással) az a baj, hogy egyoldalú. Senki nincs ott, hogy elmagyarázza mit jelent mindez és miért van ott. Amikor egy potenciális franchise átvevő kézhez kapja a vállalat franchise tájékoztatóját, sokszor az annyi szabályt, előírást és jogi szöveget tartalmaz, ami esetleg elijesztheti az érdeklődőt. De, ha egy személyes beszélgetés során elmondja, hogyan védik azok a részek a márkát és tartják fenn a következetességet, akkor kisebb az esély rá, hogy ilyen megtörténjen.
Izgalmas új karrierek a franchise szektorban
A franchise piaccal együtt a franchise szakértők és szakmabeliek száma is világszerte növekszik, és a szakterületek is egyre specifikusabbak. Több karrierút is kifejlődött már a franchise világából, olyan területekre szakosodva, mint például franchise átvevők felkutatása és toborzása, franchise jogi, üzleti tanácsadás vagy kapcsolatterápia a franchise átadó és átvevő között. Továbbá a közösségi média széleskörű használata megteremtette az igényt a közösségi média szakértők iránt is.
Minden platformon kommunikálni és hasznosítani a technológiai megoldásokat
Jelenleg a franchise átvevőket toborzó web-oldalak látogatóinak több mint 60 százaléka mobil eszközről internetezik, és azoknak a száma is emelkedik, akik elérhetőségeik között megadják telefonszámukat is. Legyen hát biztos benne, hogy azok a címjegyzékek megfelelnek a feladatnak és irányítsa az érdeklődőket a megfelelő kapcsolattartóhoz.
A franchise átadók egyre inkább ”multi-unit” franchise átvevőket keresnek
A franchise átadók egyre inkább olyan szakembereket – pl. ügyvédeket, korábbi üzlettulajdonosokat, vállalkozókat vagy vállalati menedzsereket – céloznak meg a franchise átvevő toborzás során, akik rendelkeznek üzleti tapasztalattal, és így képesek ”multi-unit” franchise tulajdonosként több üzletet, értékesítési pontot is kialakítani és működtetni – teszi ezt a franchise központ ahelyett, hogy egyéni franchise átvevőkkel szerződnének. És ennek van is értelme, hiszen jóval könnyebb 3 partnert menedzselni, mint 10-et.
Ne hagyja figyelmen kívül az emberi tényezőt
A nap végén az emberi interakció, bizalom és összhang kiépítése kritikus a fanchise átadója és átvevője között. A díszes, megnyerő web-oldalak és innovatív technológiák nem ismerik el, nem jutalmazzák a franchise partnerek teljesítményét, az emberek igen.
Szükség van a gyorsabb innovációra, a technológiával és a változó fogyasztói szokásokkal való lépéstartásra, de nem szabad megfeledkezni az emberi tényezőről sem.
A Nemzetközi Franchise Szövetség (International Franchise Association – IFA) 1960-as alapítása óta világszerte támogatja, népszerűsíti és öregbíti a franchise tevékenységet. Teszi ezt kormányzati kapcsolatokon, lakossági-, vállalati együttműködéseken, média kapcsolatokon és folyamatos oktatási programokon keresztül. A szervezet tagjai franchise hálózatok, franchise átvevő partnerek, szakértők és a franchise ágazat beszállítói.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...