Hosszútávú jövőkép
Az Auchan Magyarország Kft. 2014-ben 326 milliárd forintos éves bruttó forgalmat ért el 19 áruházban és a hozzájuk tartozó 16 üzemanyag töltőállomáson, az adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredménye (EBITDA) az elmúlt évben 8,5 milliárd forintra emelkedett, amely 52 százalékos fejlődést jelent 2013-hoz képest – közölte a kereskedelmi áruházlánc hétfőn az MTI-vel. A vásárlók száma az előző évhez képest 2 millióval emelkedett, elérte a 42 milliót.
Ami a beruházásokat illeti, az Auchan Magyarország Kft. immár második éve volt önfinanszírozó, 2014-ben a 4,8 milliárd forintnyi beruházás feléből öt új üzemanyag töltőállomást adott át, így a 19-ből már 16 áruház mellett várja benzinkút a vásárlókat. A kiskereskedelmi lánc 3,6 százalékkal csökkentette működési költségeit: többek között az energia- és karbantartási költségek további mérséklésével, a csomagolóanyag- és a reklámköltségek újragondolásával.
A vállalat az elmúlt 17 évben mintegy 200 milliárd forintot ruházott be, 19 áruházat és 16 töltőállomást létesített, az elmúlt néhány évben egyre kevésbé volt veszteséges – tájékoztatott a cég. A társaság tájékoztatása szerint tavaly a vállalat 1,5 milliárd forint mérleg szerinti veszteséggel zárt, ehhez hozzáadódott egy mínusz 11 milliárd forint összegű terven felüli értékcsökkenés is, így a pénzügyi beszámoló szerint, az Auchan Magyarország Kft. összesen 12,5 milliárd forint mérleg szerinti veszteséget könyvelt el.
Dominique Ducoux, az Auchan Magyarország Kft. vezérigazgatója kiemelte, hogy az elmúlt években folyamatosan javultak az üzleti eredményeik, ezért is szavazott bizalmat az Auchan felügyelő bizottsága és a családi részvényesek csoportja a 2020-ig kialakított kiskereskedelmi stratégiájuknak. “A politikai, gazdasági környezet változása a hosszú távú jövőképünket nem írja felül, ezért a 2020-ra előírt célkitűzéseinket el fogjuk érni, 2015-ben pedig az előzetes terveknek megfelelően nyereséges lesz a vállalat” – fogalmazott a vezérigazgató, aki szerint 2015-ben már nem kell rendkívüli hatással számolniuk.
Ahogy Dominique Ducoux már korábban is elmondta, az Auchan az idei évben elindítja e-kereskedelmi tevékenységét, valamint megteremti a franchise és az 5000 négyzetméter alatti alapterületű áruházak megnyitásának feltételeit.
A vasárnapi munkavégzés tilalmáról szóló törvény értelmében, az Auchan Magyarország Kft. mind a 19 áruháza 2015. március 15-étől kezdve vasárnaponként zárva tart, kivéve a karácsonyt megelőző négy vasárnapot és áruházanként, az év során, egy szabadon választott vasárnapot. A 16 áruház mellett működő önkiszolgáló töltőállomások zavartalanul, a megszokott vasárnapi nyitva tartás szerint üzemelnek.
"Az Auchan Magyarország Kft. 2015-ben nem tervez csoportos létszám leépítést. A törvénymódosítások okozta változásokat hosszabb nyitva tartással, munkatársaink beosztásának újraszervezésével, a munkahelyek megőrzésével oldjuk meg. Annak a közel 200 munkatársunknak, akiknek vasárnapra szólt a szerződése, új munkaszerződést kínáltunk. Számunkra a legfontosabb, hogy hosszú távon biztosítsuk a kiszámíthatóságot munkatársainknak, akik egyben a vállalat részvényesei is" – tette hozzá a vezérigazgató a közleményben.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Bármelyik sikeres vállalkozót kérdezzük meg, egyik sem fogja azt mondani, hogy a siker egyik napról a másikra, egy pillanat alatt következik be. Türelem, kemény munka és áldozatok árán lehet csak sikeres céget létrehozni.
A kiskereskedelmi üzletlánc elindította webáruházát, a házhoz szállítási szolgáltatás egyelőre Budapesten és 49 környező településen érhető el.
2018 végén az 555 magyarországi SPAR áruháznak már több mint 30 százaléka működött a mindössze hat éve indított franchise rendszerben.
„Franchise rendszerünk egyértelmű sikertörténet” – hat éve elérhető franchise programja mellett tett hitet Magyarország hatodik legnagyobb foglalkoztatója.
Rekordforgalommal, 26 új franchise és 4 új saját üzemeltetésű áruháznyitással zárta a 2017-es üzleti évet a SPAR Magyarország.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
Terjeszkedő Mini Pani
Kedves érdeklődők! Magyarországon, a MiniPani mester átvevő jelenleg elsősorban a mintaboltok kialakításával foglalkozik - a jó üzleti gyakorlat bemutatása...
Terjeszkedő Mini Pani
Mikortól és hol lehet bővebben érdeklődni üzletnyitással kapcsolatban?