Kisebb szakkereskedésekkel a barkács piacon

Igen elégedett magyarországi partnereinek tavalyi forgalmával az osztrák iparcikk-beszerzési társulás, az 1989-ben alakult 3e Handels und Dienstleistungs AG – írja a Világgazdaság. A 2013-as tíz százalék után az elmúlt évben 17 százalékkal bővült a forgalom – mondta Günther Pacher vezérigazgató, azonban a magyarországi forgalom mértékét nem ismertette. Arra azonban kitért, hogy a 3e kiskereskedő partnerei előnyt kovácsoltak a nagy barkácsláncok nehézségeiből, és ennek alapján idén is két számjegyű bővülést vár.
A forgalomnövekedésre talán rá is szorul a csoport, hiszen a külföldi 3e-partnereknek köszönheti, hogy csoportszinten 1,3 százalékkal 530 millió euróra bővült a bevétel. Az osztrák anyavállalat 398 millió eurós forgalma ugyanis a negyedik negyedévi zuhanás miatt éves szinten 1 százalékkal lett kevesebb, mint a tavaly előtti. Bár a szerbiai üzletmenet nem volt jó, Magyarország mellett a 3e AG számára Montenegróban, Bosznia Hercegovinában, Horvátországban, Csehországban és Szlovákiában is remekül alakult az elmúlt év, így ezek az országok együttesen 132 millió eurós bevételt hoztak, ami 9,1 százalékkal haladja meg a bázist.
Érdekes fejlemény ugyanakkor, hogy a tíz éve a magyar piacra lépett 3e itteni kiskereskedő partnereinek száma jelentősen mérséklődött. Amíg 2005-ben 35 tagvállalat 50 vidéki iparcikkszaküzletét látta el áruval a cég, addig az elmúlt évet csak négy vállalkozás csatlakozása révén zárhatták 28 partnercéggel, amelyek 32 boltot üzemeltetnek. És amíg már tíz éve is tíz bolt várta a látogatókat a közös „Let’s do it” márkanév alatt, addig ma 11-ről beszélhetünk.
A társuláshoz csatlakozó vállalkozások alaptevékenységként a szerszám-, gép- és gépalkatrész-kereskedelmet folytatják, és az üzlet nagyságától függően kínálatukat kiegészítik zár-vasalat, munkaruházati és kertészeti profillal.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

E-kereskedelem kategóriában nyert díjat a DIEGO honlapja 2021-ben.
A magyarországi terjeszkedés után Romániában és Szlovákiában folytatná az expanziót a DIEGO.
Sopronban nyitja legújabb egységét a Matrackuckó, mely két éven belül megszeretné duplázni üzletei számát.
Hat év után ismét franchise partnert keres Magyarországon a magas minőségű lakás- és háztartási textíliákat, lakberendezési termékeket kínáló Dekoria hálózat.
Dekoria – a gyönyörű otthonért. Bizonyított üzleti projekt belépési díj nélkül!
legolvasottabb

A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.