Kisebb szakkereskedésekkel a barkács piacon
Igen elégedett magyarországi partnereinek tavalyi forgalmával az osztrák iparcikk-beszerzési társulás, az 1989-ben alakult 3e Handels und Dienstleistungs AG – írja a Világgazdaság. A 2013-as tíz százalék után az elmúlt évben 17 százalékkal bővült a forgalom – mondta Günther Pacher vezérigazgató, azonban a magyarországi forgalom mértékét nem ismertette. Arra azonban kitért, hogy a 3e kiskereskedő partnerei előnyt kovácsoltak a nagy barkácsláncok nehézségeiből, és ennek alapján idén is két számjegyű bővülést vár.
A forgalomnövekedésre talán rá is szorul a csoport, hiszen a külföldi 3e-partnereknek köszönheti, hogy csoportszinten 1,3 százalékkal 530 millió euróra bővült a bevétel. Az osztrák anyavállalat 398 millió eurós forgalma ugyanis a negyedik negyedévi zuhanás miatt éves szinten 1 százalékkal lett kevesebb, mint a tavaly előtti. Bár a szerbiai üzletmenet nem volt jó, Magyarország mellett a 3e AG számára Montenegróban, Bosznia Hercegovinában, Horvátországban, Csehországban és Szlovákiában is remekül alakult az elmúlt év, így ezek az országok együttesen 132 millió eurós bevételt hoztak, ami 9,1 százalékkal haladja meg a bázist.
Érdekes fejlemény ugyanakkor, hogy a tíz éve a magyar piacra lépett 3e itteni kiskereskedő partnereinek száma jelentősen mérséklődött. Amíg 2005-ben 35 tagvállalat 50 vidéki iparcikkszaküzletét látta el áruval a cég, addig az elmúlt évet csak négy vállalkozás csatlakozása révén zárhatták 28 partnercéggel, amelyek 32 boltot üzemeltetnek. És amíg már tíz éve is tíz bolt várta a látogatókat a közös „Let’s do it” márkanév alatt, addig ma 11-ről beszélhetünk.
A társuláshoz csatlakozó vállalkozások alaptevékenységként a szerszám-, gép- és gépalkatrész-kereskedelmet folytatják, és az üzlet nagyságától függően kínálatukat kiegészítik zár-vasalat, munkaruházati és kertészeti profillal.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
E-kereskedelem kategóriában nyert díjat a DIEGO honlapja 2021-ben.
A magyarországi terjeszkedés után Romániában és Szlovákiában folytatná az expanziót a DIEGO.
Sopronban nyitja legújabb egységét a Matrackuckó, mely két éven belül megszeretné duplázni üzletei számát.
Hat év után ismét franchise partnert keres Magyarországon a magas minőségű lakás- és háztartási textíliákat, lakberendezési termékeket kínáló Dekoria hálózat.
Dekoria – a gyönyörű otthonért. Bizonyított üzleti projekt belépési díj nélkül!
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.