Kivonul Magyarországról a Baumax
Mind a 14 magyarországi Baumax áruházat áprilisig sorban bezárják, a munkavállalók megfelelő támogatást kapnak, amelynek kidolgozása folyamatban van. A telephelyek ingatlanjait az XXXLutz Bútorlánc veszi át és hasznosítja a továbbiakban – olvasható az áruházlánc MTI-nek szerdán eljuttatott közleményében.
A közlemény szerint a vállalat teljes figyelmével az ausztriai, a cseh és a szlovák piacra kíván koncentrálni, és ezeket az országokat akarja új értékesítési koncepcióra átállítani. Michael Hürter, a Baumax igazgatótanácsának elnöke elmondta: „mindig is azt vallottuk, hogy maradni akarunk Magyarországon. A nehéz gazdasági körülmények miatt azonban minden erőnket a másik három országra kell összpontosítanunk és Magyarországtól el kell búcsúznunk."
A Baumax 2014 októberében bemutatott egy új értékesítési koncepciót, amelyre 2015 őszén állnak át az osztrák, cseh és szlovák áruházak. Annak érdekében, hogy a vállalat ezt a célt mielőbb és a folyamatban lévő re-strukturálással párhuzamosan meg tudja valósítani, minden erőforrását összpontosítania kell. A Baumax AG kommunikációs munkatársa az MTI érdeklődésére közölte: a Baumax Magyarország Zrt. 788 alkalmazottat foglalkoztat. A cég gazdasági adatairól és a munkavállalókat érintő további lépésekről nem közölt konkrétumokat.
A Baumax Magyarország Zrt. a nyilvánosan hozzáférhető cégadatok szerint a 2014-es évet 23,1 milliárd forint árbevétel mellett 3,2 milliárd forint veszteséggel zárta, míg 2013-ban 22,8 milliárd forint volt a bevétele, szintén 3,2 milliárd forint veszteség mellett.
Az osztrák XXXLutz Európa egyik vezető bútor-és lakberendezési áruházlánca. A 70 éves múltra vissztekintő márka több mint 200 áruházzal jelen van Ausztriában, Németországban, Svédországban, Csehországban, Horvátországban és Szlovéniában.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
E-kereskedelem kategóriában nyert díjat a DIEGO honlapja 2021-ben.
A magyarországi terjeszkedés után Romániában és Szlovákiában folytatná az expanziót a DIEGO.
Sopronban nyitja legújabb egységét a Matrackuckó, mely két éven belül megszeretné duplázni üzletei számát.
Hat év után ismét franchise partnert keres Magyarországon a magas minőségű lakás- és háztartási textíliákat, lakberendezési termékeket kínáló Dekoria hálózat.
Dekoria – a gyönyörű otthonért. Bizonyított üzleti projekt belépési díj nélkül!
legolvasottabb
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.