Románia észak-nyugati részén már piacvezető a CBA

Az 1992-ben tíz magánkereskedő összefogásával alapított CBA üzletlánc első külföldi állomásaként a horvát piacon vetette meg lábát 2001-ben, majd rá egy évre, 2002-ben jelent meg Romániában. A magyar márka és logó jelenleg több mint hétezer eladóhelyen jelenik meg szerte Közép és Kelet Európában. A romániai piacon a magyar lánc már 150 franchise üzlettel képviselteti magát, és a CBA romániai hálózatfejlesztésért felelős partnere, a CBA Nord Vest vállalat további bővítést tervez az idei évre.
A CBA Nord Vest logisztikai központjából jelenleg 10 romániai megye (ebből 8 van Erdélyben) több mint 150 üzletét látják el és koordinálják, amivel a magyar márka az ország észak-nyugati felében piacvezető. A vállalat felel a romániai üzletek számának gyarapításáért is, ami franchise rendszerben történik – egy üzlet elindítása (mérettől és helyszíntől függően) 30-300 ezer eurós beruházást jelent.
Romániában a márka olyan nemzetközi üzletláncokkal versenyez, mint a Metro, a Carrefour Express vagy a Profi, ugyanakkor nemrég a Success kiskereskedelmi lánc fizetésképtelenséget jelentett – bár az 1994-ben alapított hálózat üzleteinek nagy részéért a lengyel Profi és a belga Mega Image márkák (a két legnagyobb szupermarketlánc Romániában) már bejelentkeztek.
A CBA hálózata jelenleg hét országra terjed ki, ahol minden ország önálló gazdasági egységként működik, de szorosan együttműködnek egymással. „Közösen lépnek fel, mint bevásárlók, illetve marketingjüket is összehangolják, amely egyre hatékonyabbá teszi közös céljaik megvalósítását” – írja honlapján a vállalat.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Bármelyik sikeres vállalkozót kérdezzük meg, egyik sem fogja azt mondani, hogy a siker egyik napról a másikra, egy pillanat alatt következik be. Türelem, kemény munka és áldozatok árán lehet csak sikeres céget létrehozni.
A kiskereskedelmi üzletlánc elindította webáruházát, a házhoz szállítási szolgáltatás egyelőre Budapesten és 49 környező településen érhető el.
2018 végén az 555 magyarországi SPAR áruháznak már több mint 30 százaléka működött a mindössze hat éve indított franchise rendszerben.
„Franchise rendszerünk egyértelmű sikertörténet” – hat éve elérhető franchise programja mellett tett hitet Magyarország hatodik legnagyobb foglalkoztatója.
Rekordforgalommal, 26 új franchise és 4 új saját üzemeltetésű áruháznyitással zárta a 2017-es üzleti évet a SPAR Magyarország.
legolvasottabb

Magyarországon is elérhetővé tette franchise koncepcióját az amerikai székhelyű Popeyes Louisiana Kitchen csirkés gyorsétterem lánc.
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az elmúlt két évben a DODO szinte teljes egészében franchise-alapú működésre állt át Magyarországon: míg 2023 augusztusában 50%-os volt a franchise-partnerek aránya, ezt az értéket mostanra sikerült megduplázni.
Egy újabb karantén esetén előnyt élvezhet a fogyasztók között ez az étteremtípus. Pontosan mi is a ’ghost kitchen’ lényege?
népszerű a fórumban
Terjeszkedő Mini Pani
Kedves érdeklődők! Magyarországon, a MiniPani mester átvevő jelenleg elsősorban a mintaboltok kialakításával foglalkozik - a jó üzleti gyakorlat bemutatása...
Terjeszkedő Mini Pani
Mikortól és hol lehet bővebben érdeklődni üzletnyitással kapcsolatban?