Románia észak-nyugati részén már piacvezető a CBA
Az 1992-ben tíz magánkereskedő összefogásával alapított CBA üzletlánc első külföldi állomásaként a horvát piacon vetette meg lábát 2001-ben, majd rá egy évre, 2002-ben jelent meg Romániában. A magyar márka és logó jelenleg több mint hétezer eladóhelyen jelenik meg szerte Közép és Kelet Európában. A romániai piacon a magyar lánc már 150 franchise üzlettel képviselteti magát, és a CBA romániai hálózatfejlesztésért felelős partnere, a CBA Nord Vest vállalat további bővítést tervez az idei évre.
A CBA Nord Vest logisztikai központjából jelenleg 10 romániai megye (ebből 8 van Erdélyben) több mint 150 üzletét látják el és koordinálják, amivel a magyar márka az ország észak-nyugati felében piacvezető. A vállalat felel a romániai üzletek számának gyarapításáért is, ami franchise rendszerben történik – egy üzlet elindítása (mérettől és helyszíntől függően) 30-300 ezer eurós beruházást jelent.
Romániában a márka olyan nemzetközi üzletláncokkal versenyez, mint a Metro, a Carrefour Express vagy a Profi, ugyanakkor nemrég a Success kiskereskedelmi lánc fizetésképtelenséget jelentett – bár az 1994-ben alapított hálózat üzleteinek nagy részéért a lengyel Profi és a belga Mega Image márkák (a két legnagyobb szupermarketlánc Romániában) már bejelentkeztek.
A CBA hálózata jelenleg hét országra terjed ki, ahol minden ország önálló gazdasági egységként működik, de szorosan együttműködnek egymással. „Közösen lépnek fel, mint bevásárlók, illetve marketingjüket is összehangolják, amely egyre hatékonyabbá teszi közös céljaik megvalósítását” – írja honlapján a vállalat.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Bármelyik sikeres vállalkozót kérdezzük meg, egyik sem fogja azt mondani, hogy a siker egyik napról a másikra, egy pillanat alatt következik be. Türelem, kemény munka és áldozatok árán lehet csak sikeres céget létrehozni.
A kiskereskedelmi üzletlánc elindította webáruházát, a házhoz szállítási szolgáltatás egyelőre Budapesten és 49 környező településen érhető el.
2018 végén az 555 magyarországi SPAR áruháznak már több mint 30 százaléka működött a mindössze hat éve indított franchise rendszerben.
„Franchise rendszerünk egyértelmű sikertörténet” – hat éve elérhető franchise programja mellett tett hitet Magyarország hatodik legnagyobb foglalkoztatója.
Rekordforgalommal, 26 új franchise és 4 új saját üzemeltetésű áruháznyitással zárta a 2017-es üzleti évet a SPAR Magyarország.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
Terjeszkedő Mini Pani
Kedves érdeklődők! Magyarországon, a MiniPani mester átvevő jelenleg elsősorban a mintaboltok kialakításával foglalkozik - a jó üzleti gyakorlat bemutatása...
Terjeszkedő Mini Pani
Mikortól és hol lehet bővebben érdeklődni üzletnyitással kapcsolatban?