Új tulajdonos a Praktikernél
A Praktiker Építési- és Barkácspiacok Magyarország Kft.-t is átveszi a lengyelországi Praktiker áruházlánc után a svájci székhelyű stratégiai befektető, a Papag AG - tájékoztatta az MTI-t a BM Praktiker International GmbH csődgondnoka pénteken. A Papag Magyarországon is Praktiker márkanéven kívánja folytatni az üzleti tevékenységet, és a közlemény szerint a tulajdonosváltással a hazai Praktiker 19 áruháza, illetve az összes, csaknem 1100 munkahely biztonságban van.
A tájékoztatás szerint Christopher Seagon csődgondnok a magyarországi értékesítéssel együtt mind a hét, Németországon kívüli társaságot sikeresen értékesítette, amelyek a 2013. októberi csődkérelem időpontjában a BM Praktiker International GmbH égisze alatt működtek. A magyarországi folyamat nehezebbnek bizonyult, mint a többi külföldi társaság esetében, mivel az áruházi ingatlanok bérbeadóinak voltak fenntartásai a Praktiker továbbértékesítése miatt – hangsúlyozták a közleményben. Ugyanakkor a csődgondnok szerint a magyarországi Praktiker lehetőségei kedvezőek, mert a társaság nehéz piaci feltételek mellett bizonyítani tudta, hogy sikerülhet a folytatás.
A hét, Németországon kívüli társaság közül először a luxemburgi Batiself SA-ban fennálló üzletrészeket sikerült eladni még 2013 októberében, ezután tavaly februárban az Ukrajnában, Bulgáriában és Romániában működő Praktiker-társaságok következtek, majd márciusban és áprilisban a lengyelországi, valamint a görögországi Praktikerek. A magyarországi értékesítéssel a vállalat teljes egészét megőrizték külföldön, összesen 6600 munkahely megtartását biztosítva.
Németországban a Praktiker több mint egy évvel ezelőtt beszüntette üzleti működését. A korábbi 230 telephely közül mintegy 130 mostanra új gazdát talált, túlnyomó többségében a barkácspiaci ágazatból. „Ez pozitív hatással van a Praktiker korábbi, mintegy 11 ezer alkalmazottjának nagyjából felére is" – fogalmaznak a közleményben.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
E-kereskedelem kategóriában nyert díjat a DIEGO honlapja 2021-ben.
A magyarországi terjeszkedés után Romániában és Szlovákiában folytatná az expanziót a DIEGO.
Sopronban nyitja legújabb egységét a Matrackuckó, mely két éven belül megszeretné duplázni üzletei számát.
Hat év után ismét franchise partnert keres Magyarországon a magas minőségű lakás- és háztartási textíliákat, lakberendezési termékeket kínáló Dekoria hálózat.
Dekoria – a gyönyörű otthonért. Bizonyított üzleti projekt belépési díj nélkül!
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.