Fiatalon is lehet kiemelkedő vállalkozó

A Fiatal Vállalkozók Hete országos programsorozat több ezer fiatalt mozgósított a múlt hét során. A budapesti tematikus napokat és a vidéki nagyvárosokban tartott eseményeket az Év Fiatal Vállalkozója díj ünnepélyes átadása koronázta meg. A rendezvény záróeseményén két fiatal hölgy kiemelkedő teljesítményét ismerték el ünnepélyes keretek között. Kenéz-Hanyecz Kinga kilenc hónapja indította útnak médiavásárló cégét, egy öt hónapos kisbaba édesanyjaként – eddig több száz millió forintos árbevételre tett szert. Oszlánczi Réka 23 évesen alapított palacsintaházat Borsod-Abaúj-Zemplén megyében, amiből franchise étteremláncot hozott létre.
A 2014-es Országos Fiatal Vállalkozó Díjat Kenéz-Hanyecz Kinga kapta meg, aki egy öt hónapos kisfiú édesanyjaként, kilenc hónapja kezdett el tevékenykedni saját médiavásárló cégében. Ilyen rövid idő alatt eddig csaknem 300 millió forint árbevételt mutathat fel vállalkozása. Ezzel sikerült a hazai piacvezető médiaügynökségek közé bekerülni, melyek javarészt (kettő kivételével) a multinacionális kategóriába tartoznak. „Tavaly év végén ismertem fel egy piaci rést a szakmámban, aminek okán megalapítottuk a médiavállalatot” – nyilatkozta a Creabird Zrt. alapító vezérigazgatója.
Kenéz-Hanyecz Kinga hozzátette, „az elismerés mellett annak is örülök, hogy személyesen elmondhatom majd minden fiatalnak, igenis be lehet törni a multik által uralt piacra, ha megtaláljuk azt a hajszálnyi különbséget, aminek segítségével újraértelmezhető egy adott tevékenységi terület.”
A másik díjazott Oszlánczi Réka, a Creppy Franchise System Kft. vezetőjeként ”A Jövő Reménysége” elismerést vihette haza. Az avasi pincevilág (Miskolc) szívében megnyitott palacsintaház és étterem alapító tulajdonosa a viszontagságok ellenére (globális gazdasági válság, az átlagosnál fejletlenebb megyeszékhely, fiatal női vezetőkkel szemben támasztott előítéletek, stb.) felvirágoztatta a kulináris élményközpontnak titulált Creppy Palacsinta Házat, majd létrehozta franchise rendszerét, aminek az első egysége szeptemberben meg is nyitotta kapuit.
„Az elmúlt évek gyakorlati tapasztalatainak köszönhetően, illetve a tanulási folyamatok eredményeként sikerült kidolgozni franchise rendszerünket. A FIVOSZ-BossConnect Mentor Program keretében választottam magamnak mentort, aki egy rózsadombi üzlet megnyitásával javasolta a terjeszkedés elindítását, amit szeptemberben meg is valósítottunk. Kifejezetten boldog vagyok, hogy létezik egy ilyen ifjúsági szervezet hazánkban, ami kézzelfogható módon vezeti sikerre a fiatalokat. A különdíj pedig maga a hab volt a palacsintán” – nyilatkozta a különdíjas.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A Magyar Franchise Szövetség májusban ismét megrendezi a nagysikerű franchise képzését. Az előadásokon a résztvevők megismerkednek a franchise rendszer alapjaival, működésével, a sikeres hálózatépítéssel, a kézikönyvek elkészítésével és a partnerkeresés fortélyaival.
Február 6-én került megrendezésre a Magyar Franchise Szövetség 18. Díjkiosztó Gálája.
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Interjú Nagy Andreával, a Party Point hálózat alapítójával.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...