Októberben a franchise expóé volt a főszerep
A lengyelországi Franchise Expo a közép- és kelet-európai térség legnagyobb franchise vására, mely legutóbb (története során 12. alkalommal) október 16-18. között került megrendezésre a varsói Kultúrpalotában. Az idei expóra is több ezer érdeklődő látogatott el a három nap alatt, és vizsgálta meg közel 150 franchise átadó ajánlatát. Mi most arra voltunk kíváncsiak, hogy mi a közös a kiállítókban, és mi motiválta a rendezvényre ellátogatókat.
Krzysztof Rudnicki azért érkezett a franchise expóra, mert saját ruhaüzletet tervez nyitni – a franchise vásáron pedig volt választási lehetőség bőven. „Már két divatmárkával egyeztettem is: az egyik a gyermekruházatra szakosodott Tup Tup, a másik pedig a férfi Pawo. Engem a Pawo különösen meggyőzött az üzletvezetés minden területére kiterjedő támogatási rendszerükkel, különös tekintettel az ügyfélszerzési támogatásra.”
Marek Ziolkowski, a Pawo ügyvezetője rögtön be is avatott minket az általuk kínált franchise együttműködés előnyeibe. „Minden partnert támogatunk a szerződéskötésben és az ügyfélszerzésben is. Egy bankkal is együttműködünk, így segíteni tudunk partnereinknek a hitelszerzésben – azt hiszem ennek volt az egyik legnagyobb sikere. Örülünk, hogy itt, a franchise vásáron volt lehetőségünk személyesen beszélgetni komoly vállalkozókkal, akik nemcsak szerte Lengyelországból, de külföldi országokból is érkeztek szép számban.”
A varsói expó résztvevőinek lehetőségük volt megismerkedni márkákkal a legkülönbözőbb ágazatokból: étterem, vendéglátás, divat, egészség- és szépségápolás, bankok, lakberendezés és még sok más.
A kiállítók közt nagy arányban voltak olyan cégek, melyek a közelmúltban indították el franchise programjukat, és a franchise vásárt választották koncepciójuk debütálásához. Ez volt a helyzet pl. a Duka és a House & More márkák tulajdonosával is. „Előbbi márka termékkínálatában a prémium kategóriás konyhai készülékek, a másikéban pedig a luxus nappali és kerti bútorok szerepelnek. A franchise partnerek a központból vásárolhatnak árukat, a fizetési és kondíciós lehetőségek, megoldások után pedig kedvezményt kapnak. Idén legújabb üzlettípusunkat mutattuk be, ami egy áruházban a két márkát” – mondta el Maciej Tolewski, a House & More account menedzsere.
A francia alapítású élelmiszerlánc Intermarché, valamint az otthoni és kerti termékekre szakosodott Bricomarché márkák tulajdonosának a standjánál is sokan érdeklődtek. „Az elmúlt expók tapasztalatai azt mutatják, hogy a franchise vásár résztvevői egyre tudatosabbak a korábbi évekhez képest, egyre konkrétabb, tudatos kérdéseik vannak. Ebből számomra egy szélesebb körű és alaposabb szakmai tájékozottság rajzolódik ki. A legtöbben arra voltak kíváncsiak, hogy franchise partnerként milyen kötelezettségeik lesznek, illetve mit várunk el tőlük az együttműködés ideje alatt” – mondta el Katarzyna Pileck, a franchise központ képviseletében.
Ön nem jutott el a franchise vásárra az idei évben? Jövő októberben ismét lesz rá lehetősége (akár franchise átadóként, akár átvevőként), addig is kövesse portálunkat és legyen naprakész a franchise piaci hírek terén.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...