Októberben a franchise expóé volt a főszerep

A lengyelországi Franchise Expo a közép- és kelet-európai térség legnagyobb franchise vására, mely legutóbb (története során 12. alkalommal) október 16-18. között került megrendezésre a varsói Kultúrpalotában. Az idei expóra is több ezer érdeklődő látogatott el a három nap alatt, és vizsgálta meg közel 150 franchise átadó ajánlatát. Mi most arra voltunk kíváncsiak, hogy mi a közös a kiállítókban, és mi motiválta a rendezvényre ellátogatókat.
Krzysztof Rudnicki azért érkezett a franchise expóra, mert saját ruhaüzletet tervez nyitni – a franchise vásáron pedig volt választási lehetőség bőven. „Már két divatmárkával egyeztettem is: az egyik a gyermekruházatra szakosodott Tup Tup, a másik pedig a férfi Pawo. Engem a Pawo különösen meggyőzött az üzletvezetés minden területére kiterjedő támogatási rendszerükkel, különös tekintettel az ügyfélszerzési támogatásra.”
Marek Ziolkowski, a Pawo ügyvezetője rögtön be is avatott minket az általuk kínált franchise együttműködés előnyeibe. „Minden partnert támogatunk a szerződéskötésben és az ügyfélszerzésben is. Egy bankkal is együttműködünk, így segíteni tudunk partnereinknek a hitelszerzésben – azt hiszem ennek volt az egyik legnagyobb sikere. Örülünk, hogy itt, a franchise vásáron volt lehetőségünk személyesen beszélgetni komoly vállalkozókkal, akik nemcsak szerte Lengyelországból, de külföldi országokból is érkeztek szép számban.”
A varsói expó résztvevőinek lehetőségük volt megismerkedni márkákkal a legkülönbözőbb ágazatokból: étterem, vendéglátás, divat, egészség- és szépségápolás, bankok, lakberendezés és még sok más.
A kiállítók közt nagy arányban voltak olyan cégek, melyek a közelmúltban indították el franchise programjukat, és a franchise vásárt választották koncepciójuk debütálásához. Ez volt a helyzet pl. a Duka és a House & More márkák tulajdonosával is. „Előbbi márka termékkínálatában a prémium kategóriás konyhai készülékek, a másikéban pedig a luxus nappali és kerti bútorok szerepelnek. A franchise partnerek a központból vásárolhatnak árukat, a fizetési és kondíciós lehetőségek, megoldások után pedig kedvezményt kapnak. Idén legújabb üzlettípusunkat mutattuk be, ami egy áruházban a két márkát” – mondta el Maciej Tolewski, a House & More account menedzsere.
A francia alapítású élelmiszerlánc Intermarché, valamint az otthoni és kerti termékekre szakosodott Bricomarché márkák tulajdonosának a standjánál is sokan érdeklődtek. „Az elmúlt expók tapasztalatai azt mutatják, hogy a franchise vásár résztvevői egyre tudatosabbak a korábbi évekhez képest, egyre konkrétabb, tudatos kérdéseik vannak. Ebből számomra egy szélesebb körű és alaposabb szakmai tájékozottság rajzolódik ki. A legtöbben arra voltak kíváncsiak, hogy franchise partnerként milyen kötelezettségeik lesznek, illetve mit várunk el tőlük az együttműködés ideje alatt” – mondta el Katarzyna Pileck, a franchise központ képviseletében.
Ön nem jutott el a franchise vásárra az idei évben? Jövő októberben ismét lesz rá lehetősége (akár franchise átadóként, akár átvevőként), addig is kövesse portálunkat és legyen naprakész a franchise piaci hírek terén.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Világszerte ismert amerikai márkák képviselői érkeznek Budapestre szeptember 16-án, hogy bemutassák hazai terjeszkedési terveiket és leendő partnereikkel találkozzanak. A küldöttségben komoly ismert cégek vesznek részt, mint például a Wendy’s vagy az Olive Garden, amelyek élvezik a Nemzetközi és a Magyar Franchise Szövetség támogatását is.
A Balloide-Photo héliummal töltött, rögzített ballonokat használ légifelvételek készítésére, ami legális és zajtalan alternatívát kínál a drónokkal szemben egész Európában.
A TikTok, több mint egymilliárd felhasználójával, mára sokkal több lett, mint egy szórakoztató alkalmazás. Fedezd fel, hogyan vált a platform valódi, fizikai üzletekből álló franchise hálózatok ugródeszkájává!
Bár szinte mindig a McDonald’s-ról beszélünk, mint a legnagyobb franchise hálózat, de ha szimplán darabszámot nézünk a 7-Eleven jóval nagyobb, és nagyobb kihívásokkal áll szemben.
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
legolvasottabb

Magyarországon is elérhetővé tette franchise koncepcióját az amerikai székhelyű Popeyes Louisiana Kitchen csirkés gyorsétterem lánc.
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az elmúlt két évben a DODO szinte teljes egészében franchise-alapú működésre állt át Magyarországon: míg 2023 augusztusában 50%-os volt a franchise-partnerek aránya, ezt az értéket mostanra sikerült megduplázni.
Egy újabb karantén esetén előnyt élvezhet a fogyasztók között ez az étteremtípus. Pontosan mi is a ’ghost kitchen’ lényege?
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...