4 franchise trend, ami jó hír a vállalkozóknak
A vállalkozói lét egyre többeknek válik karrier lehetőséggé, főképp azoknak, akik a vállalati leépítések áldozatai lettek. Ugyan a bizonytalan gazdaság és munkapiac helyzete az utóbbi időben jelentősen javult, egy saját vállalkozás elindítása továbbra is népszerű módja a foglalkoztatásnak. A vállalkozói lét egy szűkebb értelmében a franchise – amikor a vállalkozó egy létező üzleti modell független tulajdonosává és üzemeltetőjévé válik – egy okos opció azok számára, akik a saját vállalkozás szabadságát akarják élvezni anélkül, hogy egy teljesen új koncepciót kellene felépíteniük a nulláról.
Egyre több vállalkozó tekint a franchise-ra egy, a saját vállalkozáshoz vezető életképes, járható útként. Az ő számukra szedtük össze franchise szakértők gondolatait az ágazat legújabb trendjeiről és arról, hogy, a jövőbeli átvevők hogyan hajthatják malmukra ezeket:
Több tech franchise lehetőség
Új tech cégek és startupok minden nap indulnak és sok közülük legalább olyan gyorsan megbukik, amilyen gyorsan felemelkedett. De a tech piac nem mutatja semmilyen jelét a lassulásnak, és a franchise világában, a technológia-központú üzletek fénykorukat élik.
A tech világban a franchise egy dinamikus növekedésen megy keresztül és hatalmas lehetőséget rejt a további fejlődéshez. A növekedés a kiskereskedelmi modelleknél és az otthonról-végezhető franchise koncepcióknál is megfigyelhető. A technológiai megoldások iránti kereslet meg nem torpanó növekedése és az IT-tól való függés (úgy a személyes, mint az üzleti életben) miatt pedig ez a trend a belátható jövőben valószínűleg folytatódni fog. A leggyorsabban növekvő tech franchise koncepciók között vannak a mobil és számítógép szervizek, a SEO/internetmarketing szolgáltatási modellek is.
Nemzetközi terjeszkedés
Az internet minden méretű cég számára lehetővé tette, hogy országhatárokon túl terjeszkedjen és külföldi piacokon jelenjen meg. Míg a kisebb, független üzletek inkább nehézségekbe ütköznek globális márkajelenlétük építésekor és alakításakor, addig egy franchise rendszerben működő cég viszonylag gyorsan meg tud valósítani nemzetközi sikereket bárhol, ahol van piac a termékük vagy szolgáltatásuk számára.
Egy bizonyított franchise rendszerrel a nemzetközi expanzió ki tud tölteni egy ürességet a cég életében, és az első piaci szereplőként való megjelenéssel járó előny jelentősen növeli a márka globális ismertséget. A franchise lehetővé teszi a hálózatok számára, hogy új ajánlatokat és szolgáltatásokat teszteljenek, valamint diverzifikálják és optimalizálják a létező franchise modellt, hogy a helyi keresletnek még inkább megfeleljenek. A franchise egy lehetőség, hogy olyan gondosan kiválasztott mester franchise átvevőkkel működjenek együtt, akik értik a piacot, valamint gyorsan tudnak megjelenni és terjeszkedni.
Érdemes ugyanakkor egyvalamit franchise átadóknak és franchise átvevőknek egyaránt észben tartani: míg következetes akar maradni a márkaépítési erőfeszítéseiben, addig nem minden üzleti elemet lehet jól lefordítani egy külföldi kultúrában. A kihívások akkor jelentkeznek, amikor el kell dönteni, hogy hogyan adaptáljanak egy márkát egy másik ország kultúrájához.
Mindannyian láttunk márkákat, melyeknek nem sikerült a nemzetközi terjeszkedés, mert túl merevek voltak a márkájukkal, és olyanokat is, akik pont, hogy a túlzott lazaság miatt bukták be a globális expanziót. Mielőtt nemzetközi terjeszkedésbe kezd, egy üzletnek el kell döntenie, hogy mik a szent, a megváltoztathatatlan elemei a márka identitásának és az üzleti modellnek, és melyek azok, amik alakíthatók.
Belső finanszírozás
A jövőbeli franchise partnerek nagy része előtt álló egyik akadály a finanszírozás. A franchise belépési díjak gyakran magasabbak, mint amit egy átlagos személy nyugodt szívvel megengedhet magának, és még a legkevésbé tőkeigényesek is egy-két millió forintba kerülnek. Egy üzleti hitel megszerzése hosszadalmas és nehézkes lehet az első alkalmas vállalkozóknak, így néhány franchise hálózat felismerte, hogy belső finanszírozási programokkal segíthetik az átvevővé válás folyamatát, és támogathatják partnerhálózatuk növekedését.
Egy belső finanszírozási programból (még ha az elején kevesebb pénzügyi előnnyel is jár a franchise átadó számára) nagyszerűen jövedelmezhet egy lehetséges franchise átvevő, aki egyébként nem engedhette volna meg magának az üzleti lehetőséget. Több franchise hálózat is kínál belső finanszírozási lehetőségeket, és sokuknak a recessziót követő időszakban ez már szükségletté vált a cég növekedési céljainak megvalósítása érdekében.
Többgenerációs partnerségek
Szülők és gyerekeik generációkon keresztül dolgoztak együtt családi vállalkozásokban. A családon belüli ”csoportosulás” annak érdekében, hogy egy franchise befektetést megvalósítsanak, egy teljesen természetes partnerséget jelent. A szülők (vagy nagyszülők) rendelkeznek a tőkével és az átlagos hozamnál jobb befektetést keresnek, miközben gyermekeik szakmai karrierjük beindításán fáradoznak.
Az idősebb korosztályok általában rendelkeznek valamennyi megtakarítással a több évtizedes karrierjük után, de annyival nem, hogy kizárólag erre támaszkodva nyugdíjba vonuljanak. Eközben, a (magasabb kockázatvállalási hajlandóság és innováció vezette) fiatalabb generációk gyakran nem találnak munkát vagy alulfoglalkoztatva, alulfizetve érzik magukat – egy jobb útra van szükségük a pénzügyi biztonsághoz. Szükségük van egy karrierre, ami függetlenséget, pénzügyi előnyöket és rendszert is kínál – ezeket pedig gyakran a franchise-ban találják meg.
Nem számít, hogy mik a konkrét vállalkozói céljai, a megfelelő franchise rendszer kiválasztása segíthet elérni azokat. Járjon utána a különböző franchise ajánlatoknak, vessen egy pillantást a márkákra, üzleti modellekre és elérhető lehetőségekre. Ha elég időt tölt jó franchise átadókkal, meglátja miért választották oly sokan a franchise-t, hogy jövőjüket, vagyonukat és életstílusukat építsék.
Forrás: Business News Daily, PROFIT system
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...