4 franchise trend, ami jó hír a vállalkozóknak

A franchise egy erős üzleti modellt és a növekedés egy fantasztikus járművét jelenti, amiből – ha jól csinálják – a franchise átvevők sokat tudnak profitálni a meghatározott folyamatoknak, méretgazdaságosságnak, márkaépítésnek és olyan üzleti rendszernek köszönhetően, ami még mentorálást, támogatást és útmutatást is kínál.
Péntek
2014.10.31.
A franchise egy okos opció azok számára, akik a saját vállalkozás szabadságát akarják élvezni anélkül, hogy egy teljesen új koncepciót kellene felépíteniük a nulláról.
 

A vállalkozói lét egyre többeknek válik karrier lehetőséggé, főképp azoknak, akik a vállalati leépítések áldozatai lettek. Ugyan a bizonytalan gazdaság és munkapiac helyzete az utóbbi időben jelentősen javult, egy saját vállalkozás elindítása továbbra is népszerű módja a foglalkoztatásnak. A vállalkozói lét egy szűkebb értelmében a franchise – amikor a vállalkozó egy létező üzleti modell független tulajdonosává és üzemeltetőjévé válik – egy okos opció azok számára, akik a saját vállalkozás szabadságát akarják élvezni anélkül, hogy egy teljesen új koncepciót kellene felépíteniük a nulláról.

Egyre több vállalkozó tekint a franchise-ra egy, a saját vállalkozáshoz vezető életképes, járható útként. Az ő számukra szedtük össze franchise szakértők gondolatait az ágazat legújabb trendjeiről és arról, hogy, a jövőbeli átvevők hogyan hajthatják malmukra ezeket:

Több tech franchise lehetőség

Új tech cégek és startupok minden nap indulnak és sok közülük legalább olyan gyorsan megbukik, amilyen gyorsan felemelkedett. De a tech piac nem mutatja semmilyen jelét a lassulásnak, és a franchise világában, a technológia-központú üzletek fénykorukat élik.

A tech világban a franchise egy dinamikus növekedésen megy keresztül és hatalmas lehetőséget rejt a további fejlődéshez. A növekedés a kiskereskedelmi modelleknél és az otthonról-végezhető franchise koncepcióknál is megfigyelhető. A technológiai megoldások iránti kereslet meg nem torpanó növekedése és az IT-tól való függés (úgy a személyes, mint az üzleti életben) miatt pedig ez a trend a belátható jövőben valószínűleg folytatódni fog. A leggyorsabban növekvő tech franchise koncepciók között vannak a mobil és számítógép szervizek, a SEO/internetmarketing szolgáltatási modellek is.

Nemzetközi terjeszkedés

Az internet minden méretű cég számára lehetővé tette, hogy országhatárokon túl terjeszkedjen és külföldi piacokon jelenjen meg. Míg a kisebb, független üzletek inkább nehézségekbe ütköznek globális márkajelenlétük építésekor és alakításakor, addig egy franchise rendszerben működő cég viszonylag gyorsan meg tud valósítani nemzetközi sikereket bárhol, ahol van piac a termékük vagy szolgáltatásuk számára.

Egy bizonyított franchise rendszerrel a nemzetközi expanzió ki tud tölteni egy ürességet a cég életében, és az első piaci szereplőként való megjelenéssel járó előny jelentősen növeli a márka globális ismertséget. A franchise lehetővé teszi a hálózatok számára, hogy új ajánlatokat és szolgáltatásokat teszteljenek, valamint diverzifikálják és optimalizálják a létező franchise modellt, hogy a helyi keresletnek még inkább megfeleljenek. A franchise egy lehetőség, hogy olyan gondosan kiválasztott mester franchise átvevőkkel működjenek együtt, akik értik a piacot, valamint gyorsan tudnak megjelenni és terjeszkedni.

Érdemes ugyanakkor egyvalamit franchise átadóknak és franchise átvevőknek egyaránt észben tartani: míg következetes akar maradni a márkaépítési erőfeszítéseiben, addig nem minden üzleti elemet lehet jól lefordítani egy külföldi kultúrában. A kihívások akkor jelentkeznek, amikor el kell dönteni, hogy hogyan adaptáljanak egy márkát egy másik ország kultúrájához.

Mindannyian láttunk márkákat, melyeknek nem sikerült a nemzetközi terjeszkedés, mert túl merevek voltak a márkájukkal, és olyanokat is, akik pont, hogy a túlzott lazaság miatt bukták be a globális expanziót. Mielőtt nemzetközi terjeszkedésbe kezd, egy üzletnek el kell döntenie, hogy mik a szent, a megváltoztathatatlan elemei a márka identitásának és az üzleti modellnek, és melyek azok, amik alakíthatók.

Belső finanszírozás

A jövőbeli franchise partnerek nagy része előtt álló egyik akadály a finanszírozás. A franchise belépési díjak gyakran magasabbak, mint amit egy átlagos személy nyugodt szívvel megengedhet magának, és még a legkevésbé tőkeigényesek is egy-két millió forintba kerülnek. Egy üzleti hitel megszerzése hosszadalmas és nehézkes lehet az első alkalmas vállalkozóknak, így néhány franchise hálózat felismerte, hogy belső finanszírozási programokkal segíthetik az átvevővé válás folyamatát, és támogathatják partnerhálózatuk növekedését.

Egy belső finanszírozási programból (még ha az elején kevesebb pénzügyi előnnyel is jár a franchise átadó számára) nagyszerűen jövedelmezhet egy lehetséges franchise átvevő, aki egyébként nem engedhette volna meg magának az üzleti lehetőséget. Több franchise hálózat is kínál belső finanszírozási lehetőségeket, és sokuknak a recessziót követő időszakban ez már szükségletté vált a cég növekedési céljainak megvalósítása érdekében.

Többgenerációs partnerségek

Szülők és gyerekeik generációkon keresztül dolgoztak együtt családi vállalkozásokban. A családon belüli ”csoportosulás” annak érdekében, hogy egy franchise befektetést megvalósítsanak, egy teljesen természetes partnerséget jelent. A szülők (vagy nagyszülők) rendelkeznek a tőkével és az átlagos hozamnál jobb befektetést keresnek, miközben gyermekeik szakmai karrierjük beindításán fáradoznak.

Az idősebb korosztályok általában rendelkeznek valamennyi megtakarítással a több évtizedes karrierjük után, de annyival nem, hogy kizárólag erre támaszkodva nyugdíjba vonuljanak. Eközben, a (magasabb kockázatvállalási hajlandóság és innováció vezette) fiatalabb generációk gyakran nem találnak munkát vagy alulfoglalkoztatva, alulfizetve érzik magukat – egy jobb útra van szükségük a pénzügyi biztonsághoz. Szükségük van egy karrierre, ami függetlenséget, pénzügyi előnyöket és rendszert is kínál – ezeket pedig gyakran a franchise-ban találják meg.

 

Nem számít, hogy mik a konkrét vállalkozói céljai, a megfelelő franchise rendszer kiválasztása segíthet elérni azokat. Járjon utána a különböző franchise ajánlatoknak, vessen egy pillantást a márkákra, üzleti modellekre és elérhető lehetőségekre. Ha elég időt tölt jó franchise átadókkal, meglátja miért választották oly sokan a franchise-t, hogy jövőjüket, vagyonukat és életstílusukat építsék.

 

Forrás: Business News Daily, PROFIT system


népszerű a fórumban

A Fornetti recept

A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Lengyel postacég lép a magyar piacra

Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...

3 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Pályázat mikrovállalkozásoknak

Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...

3 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?

Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Atipikus foglalkoztatás

április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?

Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat

A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak

Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...

4 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.