Ahol a legjobb üzleti ötleteket találjuk

Ma nyitott meg Közép-Kelet Európa legnagyobb franchise vására, a varsói Franchise Expo ’14. A három nap alatt több mint nyolcezer vállalkozó és befektető hasonlíthatja össze közel 150 franchise hálózat ajánlatát. A rendezvény első napján kérdeztük Arkadiusz Slodkowskit, hogy kinek és miért érdemes ellátogatni a rendezvényre.
Valószínűleg életünk során mindannyian legalább egyszer álmodtunk egy saját vállalkozásról. Mi a helyzet akkor, ha hiányzik egy jó ötlet vagy nem tudjuk, hogyan induljunk el?
Mindig érdemes számba venni azokat az ötleteket és lehetőségeket, amelyeket már kipróbáltak és franchise rendszerben, több üzlettel és értékesítési ponttal is jelen vannak a piacon. A tapasztalt partnerrel való együttműködésnek köszönhetően a bukás kockázata kisebb. A varsói Franchise Expón (ami ma vette kezdetét a varsói Kultúrpalotában) a látogatók több mint 150 ötlet közül választhatnak. Érdemes kilátogatni és megismerkedni a franchise hálózatokkal, összehasonlítani ajánlataikat, megtudni, hogy melyik üzlet illik leginkább a vállalkozói személyiségéhez, készségeihez, pénzügyi potenciáljához, stb..
Általában melyik szolgáltatói vagy kereskedelmi ágazatok képviselői vannak jelen legnagyobb arányban a franchise vásáron?
A kiállítók azokat a franchise vállalatokat jelenti, akik vállalkozók, cégek, partnerek személyében keresnek olyan együttműködési lehetőséget, amiben fejleszteni tudják üzletüket. Köztük vannak étteremláncok, bankok, élelmiszerláncok vagy a gépkocsi ipar képviselői. Rengeteg vállalat érkezik a szépségápolás, divat, lakberendezés és kerti termékek szegmensekből is. Idén a kiállítók összesen több mint 120 ajánlatot fognak bemutatni – így minden látogató találhat hozzáillő lehetőséget a párszázezer forintos befektetéstől kezdve a többmilliósig. (A kiállítók teljes listája megtekinthető ide kattintva.)
És mi van akkor, ha valaki nem tud választani a franchise ajánlatok között, esetleg nem biztos az ajánlat vagy üzleti terv hitelességében?
Ebben az esetben a franchise expók mellékprogramjaként megrendezésre kerülő fórumok jelenthetnek megoldást, olyan szakértők előadásain keresztül, akik első kézből adnak át hasznos információkat egy vállalkozás vagy start-up elindítására vonatkozóan. Emellett a szakértők előadásaik során kitérnek a franchise együttműködés részleteire és bemutatják, hogy mennyit lehet keresni, átlagosan milyen megtérüléssel és rentabilitással lehet működni egy jól ismert márka alatt. A fórumon lehetőség van továbbá a szakértőkkel és tanácsadókkal való személyes konzultációra is.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Bár szinte mindig a McDonald’s-ról beszélünk, mint a legnagyobb franchise hálózat, de ha szimplán darabszámot nézünk a 7-Eleven jóval nagyobb, és nagyobb kihívásokkal áll szemben.
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...