A 200 legnagyobb franchise
A Franchise Times 15. alkalommal adta ki az amerikai székhelyű franchise márkákat globális forgalmuk alapján rangsoroló Top200 Franchise listáját, melyet idén ismét a gyorséttermi szektor dominált. Az 5 legnagyobb forgalmú franchise hálózat között négy étteremlánc is van. A Top5 (a tavalyihoz képest változatlan sorrendben): McDonald’s, 7-Eleven, KFC, Subway és Burger King. A tíz legnagyobb hálózat közé még gyorséttermi márka, a Pizza Hut (a nyolcadikról a 9. helyre visszacsúszva) és a 10. Wendy’s ért oda. 2014-ben nem volt ”új versenyző” a 10, de még a 25 legnagyobb franchise között sem.
A Franchise Times riportja alapján a McDonald’s a lista fennállása (2000) óta őrzi első helyét. Ugyan a gyorsétterem óriás egyre nagyobb ”nyomás” alatt van a 7-Eleven élelmiszer üzletlánc részéről, továbbra is a világ legnagyobb étteremlánca, amelynek értékesítései meghaladják a KFC, a Subway, a Burger King és a Dunkin’ Donuts együttes forgalmát is.
Csak a McDonald’s és a 7-Eleven értékesítései együtt a Top200 összesített forgalmának 16,5 százalékát tették ki, míg a teljes forgalom közel felét a 10 legnagyobb hálózat könyvelhette el – összességében 292,6 milliárd dollárt. Viszont ez utóbbi adat folyamatosan csökken. 2011-ben még 50,2% volt a Top10 részaránya a teljes értékesítésen belül, 2012-ben pedig 49,9 százalékra esett tovább. Lassan, de biztosan a kisebb franchise hálózatok is egyre inkább területet nyernek.
Nem csak forgalmukat, de kiterjedtségüket is jelentősen tudták növelni az amerikai hálózatok, legnagyobb mértékben a 7-Eleven, amely több mint 11 üzletet nyitott minden nap, összesen 4283-at a tavalyi évben. 3978 új szendvicsbárral szorosan követi a Subway, míg az (ebben a kategóriában) harmadik helyen végzett Hertz 955 új egységgel bővült. A McDonald’s 949, a KFC 677, a Burger King 670, a Domino’s Pizza 631, a Pizza Hut 610, a Circle K 490, a GNC pedig 411 új üzletet/értékesítési pontot nyitott a tavalyi évben.
Az idei év elsősorban a nemzetközi piacokról szól az amerikai koncepciók számára. Az Egyesült Államokon kívüli helyszínek aránya 2000 óta folyamatosan nő, de az elmúlt évben még nagyobb ütemben. „A Franchise Times Top200-as listáján szereplő franchise hálózatok értékesítési pontjainak száma 10,3 százalékkal nőtt a nemzetközi piacokon 2013-ban, míg az Egyesült Államokban mindössze 1,3 százalékkal” – számolt be a Franchise Times.
A tavalyi évben összesen 12 újonc fért fel a 200 legnagyobb hálózat közé, ami meghaladja a korábbi évek átlagát.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...