Ruházat és élelmiszer

A brit Marks & Spencer (M&S) adózás előtti nyeresége 622 millió fontot (kb. 247 milliárd Ft) tett ki a 2013/14-es, március 29-ével zárült pénzügyi évben. A vállalat árbevétele 2,7 százalékkal, 10,3 milliárd fontra nőtt, ami (különösen a tavalyi 3,8 százalékos visszaesés függvényében) jó eredménynek számít. A fejlődésben a hálózat segítségére volt a franchise divízió, elsősorban Ázsiában és a közel-keleti piacokon.
A ruházat mellett a társaság tevékenységének középpontjában a saját üzletekben értékesített élelmiszer és meleg étel szerepel, ami a Marks & Spencer árbevételének csaknem felét (5,1 milliárd fontot) tették ki. A nemzetközi (Nagy-Britannián kívüli) árbevétel 6,2 százalékkal növekedett, 37-tel gyarapodott az üzletek száma, valamint 3 új piacon jelent meg a hálózat. „Magyarországon és Kelet-Európában teljes mértékben központi ellenőrzés alatt működnek üzleteink és folyamatos értékesítés növekedést tapasztalunk. A hálózatfejlesztés elsősorban Ázsiában és a Közel-Keleten történik franchise üzletekkel” – mondta el éves jelentésében a társaság.
Magyarországon a Marks & Spencer tavaly nyáron jelentette be, hogy átalakítja magyarországi üzleti modelljét. Akkor úgy tájékoztattak, hogy az akkori franchise partner S Modell döntése következtében, a franchise rendszerben üzemeltetett öt vidéki M&S üzletet bezárják, a M&S pedig a hat budapesti franchise üzletének teljes tulajdonjogát átveszi, ezzel stratégiájának fókuszpontjába a főváros kerül. Steve Kemp, a Marks & Spencer Hungary Country Managere akkor elmondta: „A M&S több mint 20 éve van jelen a magyar piacon, és elkötelezett a további működés mellett.”
Az idei évben a Marks & Spencer szeretné folytatni erősödését a nemzetközi piacokon. Brit médiainformációk szerint a lánc olyan expanziós stratégiát/tervet dolgozott ki, amellyel 250 új nemzetközi üzletet nyitna a 2016-ig, amelyeknek nagyjából 60 százalékát működtetnék franchise partnerek. Az első bővítés mindenesetre már biztos, a vállalat Skandináviában erősít, és belép Finnország és Norvégia piacaira. A már aláírt franchise szerződés értelmében legalább 15 üzletet nyitnak a következő két évben, és mindkét piacon a franchise fejlesztés fog előtérbe kerülni.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Brutale a divat szektorban szerzett 10 éves tapasztalatát osztaná meg franchise átvevőivel.
Az elegáns, személyre szabott férfi öltönyöket készítő Brutale, meglovagolja az egyedi készítésű ruhák reneszánszát és egész régiónkban terjeszkedésbe kezd.
A Uniqlo japán divatmárka egyre inkább a világ meghódítására tör saját és franchise üzletekkel bővítve kiskereskedelmi hálózatát. Idén az európai piacokon a fókusz.
A Levi Strauss & Co. tovább bővítené hálózatát, 2018-ban 100 új üzlet nyitását tervezi.
A divatmárka a saját tulajdonú márkaboltok számának csökkentése mellett a franchise üzletekre fog összpontosítani a jövőben.
legolvasottabb

A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
népszerű a fórumban
Playersroom nyitás Szlovákiában
Természetesen az üzletnyitáshoz szükséges befektetésnek rendelkezésre kell állnia, de nincsenek a franchise átadók által gyakran használt havi franchise díjak,...
Ír Használtruha – már Kecskeméten is
Üdv. Szeretnék én is boltot nyitni. Kaphatok bővebb információt a termékről? hunfenster@gmail.com
A kritikus első egység
Szintén induló vállalkozásokat támogat egy másik, - a Nemzeti Innovációs Hivatal (NIH)által kiírt - pályázata is, aminek keretében a hazai K+F és innováció...
NG2 leányvállalat Magyarországon
Budapesten hol találhatóak CCC cipőboltok ?
NG2 leányvállalat Magyarországon
Budapesten hol találhatóak CCC cipőboltok ?
NG2 leányvállalat Magyarországon
Budapesten hol találhatóak CCC cipőboltok ?
NG2 leányvállalat Magyarországon
Köszönöm
Playersroom nyitás Szlovákiában
Természetesen az üzletnyitáshoz szükséges befektetésnek rendelkezésre kell állnia, de nincsen - a franchise átadók által gyakran használt - havi franchise díj/royalty díj,...