Ruházat és élelmiszer

A brit Marks & Spencer (M&S) adózás előtti nyeresége 622 millió fontot (kb. 247 milliárd Ft) tett ki a 2013/14-es, március 29-ével zárült pénzügyi évben. A vállalat árbevétele 2,7 százalékkal, 10,3 milliárd fontra nőtt, ami (különösen a tavalyi 3,8 százalékos visszaesés függvényében) jó eredménynek számít. A fejlődésben a hálózat segítségére volt a franchise divízió, elsősorban Ázsiában és a közel-keleti piacokon.
A ruházat mellett a társaság tevékenységének középpontjában a saját üzletekben értékesített élelmiszer és meleg étel szerepel, ami a Marks & Spencer árbevételének csaknem felét (5,1 milliárd fontot) tették ki. A nemzetközi (Nagy-Britannián kívüli) árbevétel 6,2 százalékkal növekedett, 37-tel gyarapodott az üzletek száma, valamint 3 új piacon jelent meg a hálózat. „Magyarországon és Kelet-Európában teljes mértékben központi ellenőrzés alatt működnek üzleteink és folyamatos értékesítés növekedést tapasztalunk. A hálózatfejlesztés elsősorban Ázsiában és a Közel-Keleten történik franchise üzletekkel” – mondta el éves jelentésében a társaság.
Magyarországon a Marks & Spencer tavaly nyáron jelentette be, hogy átalakítja magyarországi üzleti modelljét. Akkor úgy tájékoztattak, hogy az akkori franchise partner S Modell döntése következtében, a franchise rendszerben üzemeltetett öt vidéki M&S üzletet bezárják, a M&S pedig a hat budapesti franchise üzletének teljes tulajdonjogát átveszi, ezzel stratégiájának fókuszpontjába a főváros kerül. Steve Kemp, a Marks & Spencer Hungary Country Managere akkor elmondta: „A M&S több mint 20 éve van jelen a magyar piacon, és elkötelezett a további működés mellett.”
Az idei évben a Marks & Spencer szeretné folytatni erősödését a nemzetközi piacokon. Brit médiainformációk szerint a lánc olyan expanziós stratégiát/tervet dolgozott ki, amellyel 250 új nemzetközi üzletet nyitna a 2016-ig, amelyeknek nagyjából 60 százalékát működtetnék franchise partnerek. Az első bővítés mindenesetre már biztos, a vállalat Skandináviában erősít, és belép Finnország és Norvégia piacaira. A már aláírt franchise szerződés értelmében legalább 15 üzletet nyitnak a következő két évben, és mindkét piacon a franchise fejlesztés fog előtérbe kerülni.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Brutale a divat szektorban szerzett 10 éves tapasztalatát osztaná meg franchise átvevőivel.
Az elegáns, személyre szabott férfi öltönyöket készítő Brutale, meglovagolja az egyedi készítésű ruhák reneszánszát és egész régiónkban terjeszkedésbe kezd.
A Uniqlo japán divatmárka egyre inkább a világ meghódítására tör saját és franchise üzletekkel bővítve kiskereskedelmi hálózatát. Idén az európai piacokon a fókusz.
A Levi Strauss & Co. tovább bővítené hálózatát, 2018-ban 100 új üzlet nyitását tervezi.
A divatmárka a saját tulajdonú márkaboltok számának csökkentése mellett a franchise üzletekre fog összpontosítani a jövőben.
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
Hogyan építette fel az alapoktól az ország legnagyobb magyar tulajdonú utazási iroda franchise hálózatát? Bartal Melinda, a Summer Time Travel alapítója nem csak a szakmában elért sikereiről mesél, hanem arról is, miért hisz az emberközeli működésben és olykor miért fontosabb a szenvedély, mint a tapasztalat.
népszerű a fórumban
Playersroom nyitás Szlovákiában
Természetesen az üzletnyitáshoz szükséges befektetésnek rendelkezésre kell állnia, de nincsenek a franchise átadók által gyakran használt havi franchise díjak,...
Ír Használtruha – már Kecskeméten is
Üdv. Szeretnék én is boltot nyitni. Kaphatok bővebb információt a termékről? hunfenster@gmail.com
A kritikus első egység
Szintén induló vállalkozásokat támogat egy másik, - a Nemzeti Innovációs Hivatal (NIH)által kiírt - pályázata is, aminek keretében a hazai K+F és innováció...
NG2 leányvállalat Magyarországon
Budapesten hol találhatóak CCC cipőboltok ?
NG2 leányvállalat Magyarországon
Budapesten hol találhatóak CCC cipőboltok ?
NG2 leányvállalat Magyarországon
Budapesten hol találhatóak CCC cipőboltok ?
NG2 leányvállalat Magyarországon
Köszönöm
Playersroom nyitás Szlovákiában
Természetesen az üzletnyitáshoz szükséges befektetésnek rendelkezésre kell állnia, de nincsen - a franchise átadók által gyakran használt - havi franchise díj/royalty díj,...