Franchise a lefújás után is

2015 februárjában mutatják be a Cristiano Ronaldo cipőkollekciót, amely a CR7 franchise üzletekben lesz elérhető Portugáliában.
Szerda
2014.08.13.
A CR7 nemcsak Cristiano Ronaldo beceneve. A portugál labdarúgó franchise divatmárkáját ugyanígy hívják.
 

Cristiano Ronaldo, a Madeiráról származó labdarúgó, a helyi futball csapat gondnokának fia először 1993-ban ölthette magára egy klubcsapat mezét. Ekkor valószínűleg még nem is álmodott arról, hogy húsz évvel később 95 millió rajongója lesz a Facebookon, és a szezon alatt 17 millió eurót fog keresni. Persze ez az összeg a valóságban valószínűleg még több – elsősorban a CR7 ruhamárkának köszönhetően. Már egy ideje köztudott, hogy a futballzseni tudja, hogyan gondoskodjon magáról, tudja, mit kell csinálnia a pályán, illetve hogyan kell menedzselnie megjelenéseit a médiában. Úgy tűnik az üzleti életben is legalább annyira megállja a helyét, mint a Real Madridban.

A labdarugó beceneve, a CR7 (nevének kezdőbetűi és mezszáma úgy a Real Madridban, mint a portugál válogatottban) lett annak a márkának is a neve, melynek 2008 óta Cristiano Ronaldo a tulajdonosa. A Portugáliában megtalálható CR7 üzletek franchise licencek alapján működnek, a boltok kínálata tartalmaz férfi divatruházatot, fehérneműt és hamarosan elegáns cipőket is. A játékos kiemelte, hogy a cipőket Portugáliában gyártják.

Boldogan és büszkén jelenthetem be legújabb termék szortimentemet: Cristiano Ronaldo cipők és lábbelik, 100%-ban Portugáliában készítve. Jövő februártól te is hozzájuthatsz a saját párodhoz. Minőség, komfort és kifinomultság jellemzik a CR7footwear márkát” – reklámozta a termékcsalád legújabb tagját egy bejegyzésében a közösségi oldalán.

Az olyan labdarúgóknak, mint Ronaldo, nem kell aggódniuk a visszavonulásuk miatt. Mégis inkább a lehető legtöbbet ki akarják hozni saját image-ükből, és ezt felhasználva, kitágítani lehetőségeiket sportkarrierjük befejezése után. Cristiano Ronaldo mellett számtalan visszavonult labdarúgó kezdett saját vállalkozásba és vitte sikerre üzletét. David Beckham például a H&M márkával dolgozik együtt, de van olyan is, aki egy vidámparkot vásárolt. 


legolvasottabb

A franchise fogalma /2019.04.13.

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.

Mennyibe kerül egy McDonald’s? /2022.02.02.

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.

Miért nincs Wendy’s Európában? /2024.07.16.

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.

A legjobb kiskereskedelmi márkák /2014.04.11.

A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.

Amikor nemcsak egy márkához, hanem egy szakmai közösséghez is csatlakozol – Interjú Bartal Melindával” /2025.06.11.

Hogyan építette fel az alapoktól az ország legnagyobb magyar tulajdonú utazási iroda franchise hálózatát? Bartal Melinda, a Summer Time Travel alapítója nem csak a szakmában elért sikereiről mesél, hanem arról is, miért hisz az emberközeli működésben és olykor miért fontosabb a szenvedély, mint a tapasztalat.