Bővülés Közép-Európában

Az ausztriai és szlovéniai üzletnyitásokkal a Gap márka már 50 országban érhető el, míg a márkatulajdonos Gap Inc. (amely olyan további márkákkal rendelkezik, mint a Banana Republic, Old Navy, Piperlime, Athleta és Intermix) közel 3500 üzlettel van jelen a világ 90 országában.
Kedd
2014.07.29.
A tavalyi magyarországi megjelenés után Ausztriában és Szlovéniában is megnyitja első franchise üzleteit a Gap.
 

Folytatván globális expanziós terveinek megvalósítását, a Gap Inc. a múlt héten bejelentette, hogy új és meglévő franchise partnerekkel való együttműködés eredményeként, megjelenik Gap ruházati márkájával Ausztriában és Szlovéniában. Az amerikai vállalat legújabb mester franchise partnere, a Magistrat International lett kiválasztva a szlovéniai indulás és hálózatfejlesztés levezénylésére, míg a magyarországi franchise jogokat is birtokló Gottex Brands (amely jelenleg hazánk mellett még Izraelben menedzseli a Gap franchise üzletet) lesz felelős Ausztriáért.

Izgatottak vagyunk az ausztriai és szlovéniai nyitással kapcsolatban, alig tudunk várni, hogy találkozzunk vásárlóinkkal, amikor első alkalommal nyitjuk ki üzleteink ajtaját a két fővárosban. A hihetetlen fogadtatás, amiben a Gap márka részesül, valamint a nyüzsgés, ami csapatunkat és vásárlóinkat körbelengi, az mindenképp az egyik legjobb dolog, amikor egy új országban nyitunk üzletet” – nyilatkozta Ismail Seyis, a Gap Franchise alelnöke.

Szlovéniában a Gap Inc. a Magistrat International vállalattal kötött megállapodást három üzlet megnyitásáról még az idei évben, Ljubljanában. Két üzletnek a City Park, Szlovénia legnagyobb bevásárlóközpontja fog otthont adni – egy a felnőtteknek, egy pedig a gyerekeknek és csecsemőknek szóló termékkínálattal. A harmadik üzlet az Emporium áruházban kerül kialakításra, és a teljes férfi, női, gyerek és kisbaba kínálat elérhető lesz. Mindhárom lokáció megnyitását idén szeptemberre tervezik, már az új, 2014. őszi kollekcióval.

Ausztriában októberben nyitja meg az első üzletet Bécsben a Gap magyarországi franchise jogokat is birtokló partnere, a Gottex Brands (a Trimera Csoport tagja). Az önálló márkaüzletnek a Donauzentrum bevásárlóközpont ad majd otthont és a teljes termék szortiment megtalálható lesz.

"A Gap világszerte ismert és az elmúlt években jelentősen növeltük jelenlétünket annak érdekében, hogy több és több vásárló számára hozzuk el saját stílusunkat. Tavaly öt új országban indultunk el: Magyarországon, Paraguayban, Peruban, Brazíliában és Costa Ricában, így – a szlovéniai és ausztriai üzletek megnyitásával – most már 50 országba hoztuk el ikonikus Gap márkánkat üzleteinken keresztül” – mondta el a Gap márka-igazgató, Steve Sunnucks.

A Gap Inc. egy vezető nemzetközi kiskereskedő, amely a Gap, Banana Republic, Old Navy, Piperlime, Athleta és Intermix márkák alatt kínál elsősorban ruhákat és kiegészítőket. A vállalatot és méltán népszerű névadó márkáját 1969-ben alapították San Francisco-ban. A Gap Inc. 2006-ban indította el első franchise rendszerben működő üzletét, és azóta jelentősen kiterjesztette nemzetközi jelenlétét. Az elmúlt nyolc évben a Gap Inc. – amellett, hogy 3100-ra növelte saját tulajdonú üzleteinek számát – összesen több mint 300 új franchise üzletet nyitott. A vállalat értékesítései a 2013/14-es, februárban lezárult pénzügyi évben elérték a 16,1 milliárd dollárt.

Magyarországon a Gap márka (második nekifutásra) tavaly augusztusban jelent meg két budapesti üzlet megnyitásával a hazai franchise jogtulajdonos Gottex Brands nyitásában.


legolvasottabb

A franchise fogalma /2019.04.13.

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.

Mennyibe kerül egy McDonald’s? /2022.02.02.

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.

Miért nincs Wendy’s Európában? /2024.07.16.

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.

A legjobb kiskereskedelmi márkák /2014.04.11.

A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.

Amikor nemcsak egy márkához, hanem egy szakmai közösséghez is csatlakozol – Interjú Bartal Melindával” /2025.06.11.

Hogyan építette fel az alapoktól az ország legnagyobb magyar tulajdonú utazási iroda franchise hálózatát? Bartal Melinda, a Summer Time Travel alapítója nem csak a szakmában elért sikereiről mesél, hanem arról is, miért hisz az emberközeli működésben és olykor miért fontosabb a szenvedély, mint a tapasztalat.